Je kindje moet nog minimaal 500 cc melk( of andere zuivel) binnenkrijgen tot 1 jaar. Vanaf 1 jaar is dat 300 cc. Hier dronk hij rond de 9 maanden zo'n 700 cc.
Oke dat halen we soms wel, soms niet. Vandaag 450 ongeveer. We proberen nu Alpro soja "yoghurt" en gelukkig geen reactie behalve dan dat ze het niet erg lekker vindt tot nu toe... Vanwege koemelkallergie kunnen we van zuivel niets geven. Gisteren zat ze net over de 500. We maken ons niet meer druk maar wilde even weten wat het "moet" zijn.
hoi, ik bied meer aan hoor, maar heb een slechte melkdrinker al altijd gehad. dus ik ben heel tevreden met bv nog 300 cc per dag. gr
flessen van 180+6 em dat wisselt van 2 tot 5x op een dag, net hoe vroeg ze wakker word en hoe de dag verloopt, ene dag wil ze alleen savonds een fles, andere dag heeft ze behoefte aan meer
Vandaag is het weer minder of ze moet zich toch nog melden maar nu rond de 350. Ze eet ook slecht en we denken toch nu echt de tandjes want ze bijt op alles wat ze tegen komt
Reageert ze niet op de soya dan? Mijn dochter heeft ook KMA maar is ook allergisch voor soya. Ik heb dit op advies van de diëtiste pas na haar verjaardag geprobeerd omdat veel KMA kindjes ook niet tegen soya kunnen.
Hier ca 500cc, soms een beetje minder ( laatste fles is soms 120/4, soms 150/5). Wel krijgt ze nog ca 100c yoghurt er ook bij als toetje. In het cb boekje van mn oudste staat bij de 9 maanden afspraak dat de laatste fles weggelaten mocht worden en dat 1x 200c als ontbijt plus 120/4 bij de lunch voldoende was, mits hij/ zij verder alles al eet ( fruit, groenten, brood, warme hap in goede hoeveelheden)
Ik volg ook het schema van de dietiste en daar staat in vanaf 9 maanden. Maar meer dan een paar mini hapjes heeft ze nog niet gehad want ze vindt het niet echt geweldig. Daar heeft ze niet op gereageerd.
Op dit moment gaat het eten niet zo geweldig, waar eerst de warme hap vaak helemaal op ging zijn het nu nog maar een paar hapjes. We dachten eerst tandjes maar nu denken we dat ze het niet zo lekker meer vindt.. Gisteren gaf ik maar wat fruit toen ze weer stopte en echt weigerde maar dat ging er gewoon in. Ben bang dat nu ze de zoetere fruitsoorten heeft ontdekt het wat minder gaat met de groente. We zijn wel met groente begonnen en later pas met fruit en dat ging super. Of het is een fase eentje van de zovelen die nog zullen volgen
hier ging de groentehap eerst heel goed, toen 5 weken maar een paar hapjes. nu hapt ze het sinds 4 dagen weer lekker weg. wat wij deden om de groentehap er een beetje in te krijgen: een partje geschilde appel in mijn ene hand en haar daar aan laten likken/sabbelen/bijten en dan weer een hapje groente. dus een beetje foppen met de appel, deed ze haar mondje open en dan een hapje. maar wel als 'beloning' een beetje kauwen op de appel. appel hebben we nu niet meer nodig en heeft ze weer genoeg interresse in haar hapjes alleen.