werd om 6.00 wakker vannacht met verschrikkelijke pijn aan de linkerkant. knetterhard en de hele tijd een kloppend gevoel. het pijnlijke gevoel trok helemaal door naar mn arm. heb hem gelijk laten drinken maar jesus wat deed dat zeer. en zn luier verschonen en optillen ook. voelde me alsof ik de griep had en hondsberoerd. kon niet meer slapen van de pijn.om 9 uur weer laten drinken (au!!) en toch maar even temperatuur meten; 38,0 (normaal 36,4). nu na wat paracetamol, uurtje slaap en een douche verder voel ik me ietsje beter alleen nog steeds 37,9 een een hele rode plek op mn borst borstontsteking? heb ik weer, gaat lekker de laatste tijd klopt het dat je tepel dan ook zeer doet? of moet dat een andere reden hebben. vorige week aan dezelfde kant had ik 2 harde schijven maar die waren weggegaan (gedronken). daarna bleef het aan die kant ook meer zeer doen met drinken en er zit 1 witte stip op
Hoi! Dat klinkt inderdaad wel als een borstontsteking. Vooral omdat je verhoging hebt. Wel super goed dat je je kindje hebt laten drinken, ondanks de pijn. Je schrijft ook dat je een witte stip hebt, dit kan een melkblaar zijn. Als dat zo is, is het waarschijnlijk een verstopping. Ik zou proberen deze door te prikken met een steriele naald. Als het goed is, komt hier dan melk uit. De melk kan heel dik zijn, omdat het al wat langer er zit. Daarnaast is het belangrijk dat je steeds probeert je borst(en) zo goed mogelijk te legen. Je kindje kan dit het beste, maar als dat niet werkt is kolven ook een optie. Hoewel ik dan juist meer harde plekken kreeg. Blijf je koorts houden, zou ik vanavond nog wel even bellen met de huisartsenpost. Want dan heb je waarschijnlijk een antibioticakuurtje nodig om de onsteking helemaal weg te krijgen. En ik denk dat je hier zo snel mogelijk vanaf wil! In ieder geval heel veel succes! Misschien hebben anderen nog meer tips voor je! Groetjes Mariska
denk ook dat het borstontseking is. Goed dat je laat drinken probeer de borst helemaal leeg te krijgen dus evt. kolven. Ik heb twee keer borstontstekingen gehad. Tips: natte luier in de magnetron opwarmen en dan op de borstleggen. Daarna maseren van de borst dus direct naar de tepel toe wrijven.. je borst gaat dan iets lekken maar je wrijft de harde plekken weg. En ook warme douche straal kan goed helpen. Doet moet je wel paar keer per dag doen. Als de borst vuurig is zit de onsteking er nog. Antibiotica heeft meestal effect op de drampjes van je kleine dus dat zou ik uitstellen. Behalve bij koorst die oploopt tot 40 graden dan is het echt te gek natuurlijk. je voelt je vast belabbert dus beterschap en suc6.
Ik heb ook al 2x een borstontsteking gehad en wat bij mij fantastisch hielp was warmte. Warme pittenzak op je borst voor je gaat voeden, dan gaan je melkkanaaltjes goed open en kan je kindje de borst beter leeg drinken. Ook een goed warme douche en tegelijkertijd je borst masseren. Zo heb ik een 3e borstontsteking kunnen voorkomen.
Sluit me aan bij voorgaande, heb het ook twee keer gehad en bij mij was het in een goed etmaal weer over. Heb mijn dochter toen wel steeds uit die borst laten drinken (auw auw!!) om die goed leeg te krijgen. Maarrrr neem het wel serieus - ik nam het zelf vrij licht op nl, zie het verhaal van mamalief hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/249788-toch-maar-stoppen.html Zij kreeg een abces dat moest worden opengemaakt + open wond die ze schoon moest houden
oww verschrikkelijk... Ik hoop echt niet dat ik er weer een krijg (hoop het voor niemand!!).. Idd.. zie mijn verhaal hierboven.. Ik wens je het allerbeste en wees er alert op hoor. xx Mamalief
zo dan! nee het gaat hier vandaag alweer een stuk beter gelukkig. doet nog wel zeer als ik eraan zit maar dat is het ook wel. hebben we ook weer (bijna) achter de rug. sowieso iedereen bedankt voor de tips! melkblaar? hoe kom je daar dan aan?
Fijn dat het de goede kant op gaat! Het kan wel even duren voor de plek weg is. Duurde hier een dag of 4. Hier op dag 11 gehad en wel een kuur, de koorts liep alleen maar op en was bijna 40 graden. Ik was hondsberoerd. Duurde toen nog 24u voor de kuur aansloeg. Daarna gelukkig niet weer gehad.