Ik kom er net pas achter dat er tegenwoordig BPA vrije flessen zijn. Nu ben ik een fan van een beetje kleur dus is het een beetje een teleurstelling dat deze niet in verschillende kleuren te verkrijgen zijn. Begrijp me niet verkeerd de gezondheid van mijn kindje staat voorop, maar mijn dochter van 3 heeft ook altijd een "normale" fles gehad dus waarom nu niet meer..... Wat vinden jullie? Groetjes, Wendy.
Jawel hoor, ik heb 3 felgekleurde bpa vrije difrax flessen (blauw, geel en paars): nieuwe flessen zijn allemaal bpa vrij, mss bij jouw winkel nog oude voorraad?
Ik weet van 1 difrax fles zeker dat ie bpa vrij is. Maar de anderen weet ik niet zeker. Kun je dat ergens aan merken/zien?
staat op de verpakking en volgens mij zijn de nieuwe flessen feller van kleur maar weet ik niet zeker..
Joh, de fles zelf hoeft toch geen kleur te hebben? Veel leuker is het om gepersonaliseerde flessenjasjes voor je uk te breien! Koelt de fles ook minder snel af, en jij bent de enige met de unieke fles!
Zijn feller van kleur ja, wel leuk hoor! @dirksmama, op de een of andere manier zijn zelfgebreide jasjes niet mijn stijl, daarnaast kan ik niet breien dus ik koop gewoon gekleurde flessen
Haha, ik heb precies hetzefde. Ben zelf ook nogal fan van een kleurtje dus heb ook de felgekleurde van Difrax en deze zijn ook BPA-vrij. Als ik het goed heb begrepen zijn die creme-kleurige van een soort sterker/duurzamer plastic gemaakt dat is het verschil. Avent heeft ook 2 verschillende flessen. Waarvan er dus 1 van een duurzamere plastic is gemaakt en maar ook beide zijn BPA-vrij. Als ik het goed heb begrepen moeten flessen die nu verkocht worden allemaal BPA-vrij zijn...
Als je nou nog flessen hebt staan die wat ouder zijn, niet weggooien hoor! Die BPA kwam vooral vrij uit flessen die nog nieuw waren, oude kun je zonder probleem gebruiken.
Ahh nu begrijp ik het. Op de site van difrax verkopen ze alleen die ultra s fles. Dus ik ging er vanuit dat alleen die fles BPA vrij was en deze is alleen in het wit/creme te verkrijgen. Toevallig kreeg ik die dag ook een Etos folder waar de BPA vrije flessen speciaal werden genoemd, ook hier alleen speciale flessen. Ik ga donderdag naar een grote Prenatal winkel, dan kijk ik daar nog even op de verpakkingen. Bedankt voor de reacties iig.
Ik zou het doen als je een nieuwe fles nodig hebt (of aan een nieuw kleurtje toe bent). Oude flessen waar BPA in verwerkt was zijn dat oplosmiddel allang kwijtgeraakt.
Ik zou er niet vanuit gaan dat een fles al eeuwen in de winkel staat . En het staat tegenwoordig ook gewoon op de verpakking vermeld als het BPA-vrij is.
Maar ik was vandaag in de winkel en op sommigen staat het wel en sommigen niet (difrax). Zijn dat dan de oude flessen?
Bij mijn weten is het bij wet verboden om BPA flessen te verkopen. Als er dus nog flessen met BPA verkocht zouden worden is die winkel in gebreke en niet bijvoorbeeld Difrax. Misschien moet je het eens in de winkel navragen als je twee verschillende soorten ziet staan??
Ik bedoel met 'oud' flessen die je zelf al in huis hebt, bijvoorbeeld van ouder kind of zo. Daar zijn de schadelijke stoffen al helemaal uit, die komen namelijk alleen in het begin vrij als de fles nog nieuw is.
Oke, op die manier oud. En over die verschillende soorten: als ik het tegenkom in 1 winkel dan ga ik het vragen!