Ze wil meer eten..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ma2Be, 29 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    De afgelopen dagen drinkt mijn meisje bijna al haar voedingen helemaal op, tot de laatste druppel. Ze wordt zelfs spontaan wakker voor de laatste voeding, en drinkt die helemaal op, dat heeft ze nog nooit gedaan. Vervolgens ligt ze ook weer om 4-5 uur ´s nachts te pruttelen. Vannacht heb ik haar stilgekregen met een speentje, maar ik weet zeker als ik een voeding had aangeboden, ze die ook had genomen. Eergisteren heeft ze ook 6 voedingen op.

Ze krijgt nu 180+6 in 2x 90+3 omdat ze door de Nutriton anders de tweede helft van het flesje niet goed eruit krijgt als het dik en koud wordt. Dan kan ze tussendoor ook mooi even boeren en het laten zakken. Het is nogal een gulzige drinkert.

Wat kan ik nu het beste doen?
    A. Meer geven dus 210+7
    B. Meer voedingen geven, dus toch weer 6 voedingen
    C. Rijstemeel (is dat eigenlijk hetzelfde als Nutrix?) toevoegen
    D. Anders, nl....?

Mijn bezwaren..
    A. Ik vind 210+7 eigenlijk heel veel om te geven. Ze heeft reflux, en verwacht dat te grote voedingen daar geen goed aan doet.
    B. Terug naar 6 voedingen weet ik ook niet, want ze houdt zelf wel de tijden goed aan. Verder is 6x 200cc teveel, want 1 liter was toch de max? Minder geven is geen optie, want dan heeft ze gewoon nog honher.
    C. Rijstemeel weet ik ook niet of dat kan, ze is nog maar 3,5 maand. En, vanwege de mogelijke allergieen moesten we volgens mij zo lang mogelijk wachten met bijvoeden.

Heb het CB al gebeld, maar moet met mijn eigen wijkverpleegkundige overleggen, ivm de allergieen, of de rijstmeel misschien toch een optie is... Groente en fruit bijvoeden mag zowiezo niet.

Iemand nog tips voor ons?

2. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Oh, nou ze belde nog even terug van het CB.

Ik zou heel voorzichtig kunnen beginnen met bij een ochtendvoeding pap te geven, en dan liever van Molenaars kindermeel - Biobim dan van Nutrix omdat dat minder allergeen is. Dan goed kijken of ze erop reageert.

Als dat goed gaat, mag ik ´s ochtends en ´s avonds rijstmeel in de fles geven.

Een andere optie is, als ze ´s nachts wakker wordt, proberen de honger - dorst te stillen met 60cc water en een schepje voeding. Maarja, als ze dan echt honger heeft..

Tsja, nou weet ik nog niet wat het beste zou zijn. Vind het wel lastig eventjes..

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom leg je niet gewoon tussendoor aan? Of ben je nu helemaal gestopt?

Met die allergie en die reflux lijkt rijstebloem (merk maakt qua allergeniteit echt niet uit) geen strak plan.

Misschien toch liever 6 voedingen, ietsje kleiner. Het kan heel goed zijn dat ze vanwege de reflux nu met een inhaalslag bezig is.

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik heb toen gewoon en s'morgens en s'avonds rijstebloem gegeven (nutrix) en toen was het over.

Vangelis heeft ook zo'n hongerige periode gehad.

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Legde haar zowiezo niet meer aan, maar kolfde alle voedingen, ivm de Nutriton.
    En ben net een paar dagen gestopt met bv geven...
    Na een enorme terugval met spugen en weer last van de reflux. Het ging direct beter.

Pijn in mn hart om te stoppen maar ze reageerde dus nog steeds op de bv met meer spugen. Nu spuugt ze echt nauwelijks meer, alleen een mondje teruggeven, en begint dus ook meer te drinken...

Of dat met elkaar te maken heeft, weet ik niet. Ze kreeg al nog maar 1 borstvoeding per fles, dus eigenlijk zo'n stap was het niet meer. Misschien groeit dr maagklepje ook wel meer dicht, en begint de spijsvertering ook wat beter te rijpen nu. Ze is 3,5 maand, en was 11 dagen over datum geboren.. Dus technisch gezien wel bijna 4 maanden.

Vind het ook moeilijk, wat nu te doen. Vanmiddag was ze weer eerder wakker met honger als een paard. Zo weer die 200cc weg... en geen druppeltje gespuugd.

Tsja.
    Ga het denk ik wel proberen. Zoals het CB zei, liever 's ochtends, als het dan niet lekker valt merk je het meteen. Verder zal ze als ze reageert met spugen reageren.. bij mijn voeding reageerde ze ook 1 op 1 dus dat zie ik meteen.

Bij Biobim op de site staat:

Vanaf 4 maanden
    Licht volkoren rijstemeel, speciaal geschikt gemaakt voor de nog gevoelige spijsvertering van een kindje. Het eerste stapje om te wennen aan ‘vaste’ voeding.

Allergenenlijst

Glutenvrij
    Tarwevrij
    Koemelkeiwit vrij
    lactosevrij
    Kippenei eiwit vrij
    Notenvrij
    Zadenvrij
    Geen suiker toegevoegd
    Geen zout toegevoegd
    Geen vlees
    Ingrediënten

volkoren rijstemeel*
    * = biologisch

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    lastig hoor! Ik heb een beetje hetzelfde probleem, maar geen reflux gewoon een flinke spuger. En geen allergie...

Hoeveel nutriton doe je in de fles dat het zo lastig gaat? Ik heb ook regelmatig klontjes, maar was er nog niet op gekomen om het zo te doen!

7. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi, hier 4 a 5 scheppen. Alleen van mijn fles (Tommee Tippee) is er geen 123 speen. Dat zu denk ik het handigst zijn geweest. We hebben wel Avent flessen en een 123 speen, maar die hoeft ze dus niet. Wel hebben we nu een TT speen met een kruisje nu.

Ze drinkt in het begin als een tierelier, als het nog dun is.Later krijgt ze er niks meer uit als het dikker wordt.

Omdat ik de Zantac er ook niet in kreeg, ben ik begonnen met het in een halve fles te gooien. Dan drinkt ze die tenminste leeg dacht ik. En toen daarna nog een keer 90cc klaargemaakt. En die dronk ze ook helemaal op. Dus nu doen we het zo. Werkt perfect en mn meissie eet weer als een hongerig paard haha..

8. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Tegen klontjes helpt trouwens vooraf de melkpoeder en nutriton mengen in een poedercontainertje en goed schudden. En dat dan samen bij het water doen. Geen klontjes meer...

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb precies hetzelfde verhaal als jou gehad en ben ook rond 3 maanden gestopt met BV omdat ik alles moest kolven ivm die nutriton. Ze heeft hier best lang op 6 voedingen gezeten trouwens, ik gaf wat vaker kleine flessen.
    Wij zijn met 5 maanden wat nutrix door haar avondfles gaan doen.
    Wat je trouwens ook voor de flessen overdag (die van 90 ml) kunt proberen, is gewoon wat meer water erbij, maar hetzelfde aantal schepjes als normaal blijven gebruiken. Heeft ze daarna misschien toch even een iets gevulder gevoel.

10. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Tsja dat kolven. Ik kreeg er al steeds minder uit. En toen ze dus toch weer reageerde op de bv vond ik het nu ook wel mooi geweest. Als alles anders was gelopen had ik graag nog even bv gegeven. Zal er ooit bij een mogelijke tweede ook zeker weer voor gaan.

Ze dronk de bv uit de fles ook zo 200cc weg.
    Ze krijgt haar voedingen wel achter elkaar, dus 2x 90cc. Of samen met de voeding dus 200cc.. Ben bang dat als ik meer geef, dus ook met wat extra water erbij, ze dan dus weer meer gaat spugen. CB raadde dat ook af. Die zeiden anders 's nachts wat water met één schepje voeding geven. Maar ik denk dan, als ze honger heeft, heeft ze honger.

Meer kleinere voedingen geven is ook niet echt een optie denk ik, ze begint nu al te sputteren als ze die 200cc achter de nog niet aanwezige kiezen heeft..

Lastig lastig allemaal.. het CB wist ook niet goed wat ze ermee aan moesten. Toch maar voor een papje gaan? Of stilhouden snachts met een beetje water..? "En anders kan je nu nog even niet veel doen.." Ahum. Honger laten lijden dan?

11. randi

randi Niet meer actief

mijn dochtertjes hebben reflux en zij krijgen 210 met 7 schepjes en één koffielepel johannesbroodpitmeel in hun fles en zij doen het daar goed mee, zelfs met hun reflux. weet niet of je dochtertje ook medicijnen krijgt tegen de reflux? heb er anders overgelezen maar de mijne moeten zantac innemen en dit helpt wel enorm goed. is wel op voorschrift te verkrijgen

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hadden we ook een hongerlapje rond die leeftijd.. Wij zijn overgestapt op hongerige babyvoeding, omdat we ook tegen die 6e 200ml fles aan zaten. Eigenlijk om de nacht een extra fles nodig. Dus eerst over op nutrilon Forte. Daar ging C iets van spugen, en bleef ook meer honger krijgen. Toen zijn we nog nutriton gaan toevoegen, 6 schepjes op een 180/6 fles. En daarmee wat het probleem opgelost.
    Met die nutriton flessen maakte we de fles in 1 keer, de eerste helft met een 2-speen, de 2e helft met een 1-2-3 speen, op stand 1. Die combinatie gaf zo'n 15-20 minuten drinktijd.

13. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hongerige baby voeding is ook geen optie, want ze krijgt pepti..

En inderdaad Zantac tegen de Reflux, waarvan ik merk dat ze het echt nog nodig heeft.

Hoeveel flessen krijgen Nina en Tia dan? Drinken ze alle flessen goed leeg?

Vannacht was het echt feest om 5 uur, probeerde me er vanaf te maken met 90cc en 1 schepje, maar nee. Krijsen om meer. Dus nog maar een keer 90cc met 3 scheppen erachteraan gegeven, ze had echt honger... De voeding van 7 uur heeft ze dan wel overgeslagen en kwam pas weer om 10 uur, en toen weer 2x 90cc tot de laatste druppel. Ben benieuwd hoe het gaat vandaag..

14. randi

randi Niet meer actief

nina en tia hun schema is als volgt

7.00 210+ 7 schepjes nutrilon ar en 150mm zantac

11.00 groentepapje ( elks ong 1.5 soeplepel) gevolgd door een fles van 160

15.00 210 + 7 schepjes nutrilon ar met 7 druppels babyfen

19.30 210 + 7 schepjes nutrilon ar en 150mm zantac

rond 8.30 gaan ze hun bedje in en slapen tot s'morgens 7.00
    ze drinken grotendeels hun flessen uit, soms laten ze een 10 cc zitten

15. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Wat krijgen ze al grote voedingen dan voor reflux kindjes..gaat dat goed? Hangt natuurlijk ook van hoe groot en zwaar ze zijn, denk ik of niet?
    En maar 4 voedingen..
    Hier komen we vandaag uit op 6 voedingen. Maar dat verwachtte ik al toen ze vanochtend om 5 uur al honger had.

Dan heeft ze vandaag dit gehad.
    05.00 180cc + 4 schepjes pepti + 4 nutriton + 2.7ml Zantac
    10.00 180cc + 6 schepjes + 4 nutriton
    13.30 hetzelfde
    17.15 hetzelfde en 2.7 ml zantac
    20.30 180cc + 4 schepjes ~4 nutriton
    en dan geef ik om 00.00 uur nog eens een 180cc + 6 schepjes + 4 nutriton..

Omdat ze dan bij 2 voedingen maar 4 schepjes nutrilon heeft gehad, op 180cc, is dit toch niet teveel..? Ze heeft ook bij 2 voedingen 40cc laten staan.

16. randi

randi Niet meer actief

ja hoor dit gaat perfect en eigenlijk hebben zij zelf die 4x aangegeven, ze komen gewoonweg niet meer om 23.00u en de eerste keer maakte ik ze wakker maar ze dronken nog niet de helft van hun fles doordat ze te moe waren en waren nadien zeker nog een halfuur aan het huilen door de krampen. enja lijkt inderdaad veel maar doordat ze maar 4x meer komen is het totaal van melk op een dag wel goed voor hun, ze maakte zelfs op het cb er geen probleem van.nu hun gewichten zijn 5.250kg en 5.420kg

jouw voedingsschema is niet slecht hoor maar als ze alles op drinkt en je hebt het gevoel dat ze nog honger heeft kan je mischien je flesvoeding met 30cc verhogen en 1 schepje meer geven want blijkbaar geeft ze toch aan dat ze meer wilt. in het begin zal ze wss diie 30cc die je derbij doet niet volledig opdrinken maar dat is geen probleem en wie weet laat ze de laatste voeding wel vallen doordat ze meer verzadigdt is. het is in ieder geval het proberen waard hé je zal vlug merken wat ze der van neemt en of het vlot gaat, veel kwaad kan je der in ieder geval niet meedoen. ben van principe dat je je moet richten op de vraag van het kind en niet zozeer naar de algemene regels en hoeveelheden die door vb het cb gegeven wordt maar dat is natuurlijk ieder voor zich ;)

Deel Deze Pagina