Vraag over hoeveelheid voeding bij 4 flessen

Discussion in 'Flesvoeding' started by onzewonders, May 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Sinds een week zit ik op 4 flessen van 200. Vorige week was ik bij het CB en gaf aan dat onze zoon de avondfles niet meer neemt en lekker doorslaapt. Dit vonden ze helemaal niet erg, de ene dag 4 en dan een keer 5 flessen. Net wat hij wil. Nu blijf ik dus al de hele week op 4 voedingen zitten, maar vraag ik mij af of hij niet te weinig binnen krijgt. Hij is natuurlijk nog maar jong, pas 10 weken. Hij is al wel over de 6 kilo dus dan is het "advies" 200cc, maar ik zit er over te denken om de voeding van 20.00 bijvoorbeeld naar 210+7 op te hogen zodat hij toch wat meer binnenkrijgt dan 800 op een dag.

Wat vinden jullie? Tips zijn welkom!

2. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

Apr 18, 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter zat met 2,5 maand op 4 flessen van 150/5, nog minder dan jou zoontje dus maar ze had hier gewoon genoeg aan
    als ze echt honger hebben dat laten ze dat echt wel aan ons weten

210/7 is in 1x wel een hele grote plons melk..zulke grote flessen heb ik hier nooit gegeven omdat ze veel spuugde

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ok, dan hoef ik mij geen zorgen te maken dat hij te weinig binnen krijgt als jij zelfs minder gaf aan je dochter. :) Gelukkig, was al bang dat ik hem tekort deed. En inderdaad, als ze honger hebben dan merk je het wel.

Dank je!

4. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

Apr 18, 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    ieder kindje is wat dat betreft anders heb ik wel geleerd nu met de maanden.
    onze dochter drinkt nu regelmatig nog maar 2 flessen terwijl haar neefje die 3 dagen ouder is nog op 5 zit.
    het verschilt enorm..en zoals ik idd als zei als jou zoontje hier niet genoeg aan heeft dan laat ie jou dat wel weten hihi

5. rums

rums Niet meer actief

Nee, je doet je kind niet tekort.
    Ons zoontje is bijna 3 maand en zit op 4 flessen. We bieden hem nu altijd 210+7 aan maar hij drinkt dit bijna nooit op en ook spuugt hij regelmatig.

Share This Page