diner vraagje dochter 9maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door bezigbijtje, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    MIjn 2ling van 9maanden eet erg goed.
    Alleen Ninthe wil soms geen groente eten... Neem vandaag; sperzieboontje op het menu met aardappel, geprakt. Maar na 2 happen spuugde ze het uit en weigerde te eten. Fenne heeft het lekker op gegeten.

Wij hebben nu voor Ninthe een potje geopend en gegeven. Maar dit is eigenlijk niet onze bedoeling. Ook tegen over Fenne niet, die het wel goed gegeten heeft.

Maar wat is jullie advies hier in? Want ze moet toch wel iets eten?

Ze eten rond 17.30uur en rond 18.45 krijgen ze de laatste fles.

Volgende vraag gaat over vlees. Dit vinden ze echt (nog) niet lekker. Dit geef ik dan ook niet vaak. Is dit erg?

Groetjes en bedankt voor het beantwoorden!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste bezigbijtje,

Het kan zijn dat het een fase is. Veel kindjes gaan van alleseters naar slechte eters. Blijf het eten/groente aanbieden en geef geen ander voedsel ter compensatie. Want dan beloon je haar dat ze niet goed eet. Probeer de groente die zij wel eet 1 of 2 keer per week te geven, zodat je weet dat ze in ieder geval 1 of 2 avonden goed eet.

Dat jouw dochtertjes vlees nog niet zo lekker vinden is geen probleem. Ook dit blijven aanbieden. En je kunt in plaats van vlees ook vis geven.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina