Mijn zoontje (ruim 6 maanden oud) heeft vorige week buikgriep gehad. Hij spuugde alle flessen uit. Hij at altijd met veel plezier fruit en vooral groente (toen gepureerd zo'n 85gr, fruit in stukjes / rapley). Hij krijgt 's ochtends fruit en 's avonds groente. Sinds hij de buikgriep heeft gehad wil hij geen fruit meer eten. Gisteren gepureerd erwtjes ging er goed in. En de twee dagen daarvoor bloemkool en broccoli a la Rapley. Hij at denk ik 2 roosjes op, de rest lag op de grond . Maar zodra ik fruit aanbiedt draait hij zijn hoofd weg. Ik wil het niet gaan forceren, maar vraag me af wat ik nu het beste kan doen. Iedere dag blijven aanbieden en als hij net wil, stoppen? Een andere optie, brood eet hij wel. Gisteren heb ik zelfgemaakte appel/mango moes op het brood gedaan. De moes zelf at hij niet van de lepel. Moes op brood trok hij wel een vies gezicht, maar at het wel op. Hij heeft net geen halve boterham gegeten zonder korsten. Ik denk dat het zo wel goed komt, maar ik heb even bevestiging nodig denk ik .
Beste Penny82, Het komt vaak voor dat kindjes eten weigeren nadat zij ziek zijn geweest. Het is waarschijnlijk een fase. Blijf hem zijn eten aanbieden en maak er geen strijd van. Hopelijk gaat hij snel weer lekker eten. Groet, Anne