Mn dochtertje van 9 maanden weigert nu al +/- 2 weken groente te eten. Het kan zijn dat het komt omdat ze een paar keer heel erg heeft gespuugd. Daar had ik al eerder een topic over geopend en het vermoeden is een allergie voor ei. Het enigste wat er een beetje ingaat is witlof en een beetje groente a la rapley Beetje foppen met yoghurt werkt ook niet zodra ze er ook maar iets van proeft proest ze alles uit. Omdat ze de laatste 2 maanden maar 115 is aangekomen zou ik toch wel willen dat ze een beetje eet. Van de groente uit het handje is ook minimaal wat ze dan binnenkrijgt. Ze krijgt nu 1 tot 1,5 broodje en +/- 250 gram fruit (is ze dol op) Zou ik tijdelijk totdat ze weer beter groente eet een half broodje bij avondeten kunnen aanbieden? Hebben jullie nog andere tips?
Komkommer en gestoomde courgette zijn hier favoriet. En vooral stukkrn blijven geven en het komt vanzelf wel weer. Probeer het even los te laten!
Van groentes kom je natuurlijk niet echt veel aan.. Als ze wel graag fruit heeft, zou ik haar na het eten bv een stuk fruit extra geven. Of wat yoghurt met fruit erin ofzo. Ik zou zelf geen boterham geven bij het eten, maar een uurtje erna misschien wel.. Eet ze wel tomaatjes, komkommers..?? Of bv maccaroni met veel groentes, spinaziepannenkoek, zelf een soepje maken met veel groentes (of tomatensoep)..
Ik zou geen extra brood geven, zijn mi vooral veel extra koolhydraten. Dan zou ik eerder kiezen voor een extra stuk fruit na het eten als toetje oid. En ondertussen groenten in allerlei vormen uitproberen. Uit het handje, gekookt, rauw, in een saus, door een stamppot....
Geen zorgen om maken.. ze is nog in de melkfase! Laat het anders eens een weekje helemaal weg en begin dan eens met doperwten.. dat kan ze lekker zelf.. vinden veel 9 maanden oude kindjes heel leuk. Ook iets heel anders zoals pompoen wordt vaak goed ontvangen. Hier nog altijd een grote hit: spinaziepannekoek (ook te vullen met andere groenten)
Ja idd spinaziepannenkoek! Of chipjes maken van wortel (drogen in de oven), tomaatjes als tussendoortje, sapje maken (evt mixen met fruit). En loslaten, ze heeft genoeg aan melk voorlopig.
Mijn vriend stelde gister voor om het eens 's middags te geven, vond het maar een dom idee maar die domme ideeën van hem werken soms wel Dus prakje van gisteravond bewaard en zonet gegeven en warempel het ging er in!! Misschien eenmalig maar probeer het morgenmiddag gewoon weer. Doperwten is ook een goeie, maar die kun je toch alleen in pot verkrijgen? En de spinaziepannenkoek ga ik is even googlen en dan ook proberen!
Dat is fijn! Je hebt ook verse doperwtjes uit het koelvak of tuinerwtjes uit de vriezer. Maar die waren hier geeeeeeen succes. Ik geef nu soms doperwtjes van Hak uit een pot maar dan de variant zonder zout met een blauw randje op het etiket. Staat bij de AH bij de natriumarme produkten en bij andere supermarkten gewoon bij de potten. Die doperwtjes vindt ze hier wel heerlijk.
Doperwtjes Naast onze reguliere doperwten waarvan het zoutgehalte is verlaagd, is er nu Doperwtjes met 0% toegevoegd zout. Aan de groenten is dus helemaal geen zout toegevoegd en proef je dus alleen de pure smaak van doperwten. De doperwten 0% toegevoegd zout zijn momenteel verkrijgbaar bij de winkels van Albert Heijn in een pot van 370ml. De 0% toegevoegd zout producten zijn te vinden in het schap Speciale Voeding. Ingrediënten: Doperwten, water. Voedingswaarde per 100 g Energie: 49 kcal Eiwit: 5,0 g Vet: 2,1 g Koolhydraten: 5,5 g, waarvan suikers 2,1 g Vezels: 5,0 g Natrium: 0,01 g (dit is van nature aanwezig) Die van Hak zijn zonder toevoegingen volgens mij als ik het etiket goed heb gelezen..
Spinaziepannekoek: gewoon pannekoekenbeslag maken (mok bloem, mok melk, 1 ei) spinazieblokjes ontdooien (een handje vol) geraspte kaas beslag mensen met spinazie en kaas en gewoon bakken... mmmmmh! Ik ben zelf helemaal geen erwtjesfan (kan niet goed tegen peulvruchten) maar mijn kinderen zijn unaniem: wel vers en wel uit de diepvries.. niet uit een pot of blikje...
Oke van de week dus even kijken bij de supermarkt! Gebruik je gewone koemelk bij de spinaziepannenkoek?
Oh vergeet helemaal te zeggen dat ze vanavond voor het eerst bruine bonen heeft gehad en helemaal zelf een paar boontjes en een stukje aardappel heeft gegeten. Heb de rest bewaard en doen we morgenmiddag weer een poging of ze het verder wil opeten.
Het kan zijn dat het een fase is hier ging het rond de 8 maanden ook ineens slechter en dit bleek te komen doordat ze het zelf wilde doen en toen alles zo gegeven dat ze het zelf ook kon pakken. Vanaf 9 maanden doet ze het eigenlijk al zelf. Soms mogen we helpen als het minder lukt en het erg lekker is zoals macaroni