Onze zoon Thomas krijgt op advies van het cb nu 120cc met friso normaal en friso comfort 2/2. Het zijn zeven voedingen per dag. Soms duurt het even voor hij na zijn voeding in slaap valt en dan is het eigenlijk alweer tijd voor zijn volgende voeding. Moet ik hem dan gewoon laten slapen? En mijn volgende vraag : hoelang houden jullie hem uit zijn bedje. Tegen ons is verteld hem zoveel mogelijk in zijn bedje te laten liggen. Soms heb ik het idee dat ik geen kind heb. Hij ligt de hele dag haast in zijn bedje. Wie heeft tips?
ik zou hem lekker laten slapen, als er maar neit meer dan 4 uren tussen zit. ik maakte mijn dochtertje ook standaard wakker na 3 uren ( ik wist niet beter) en zit nu met de gebakken peren dat dat ritme dr bijna niet uit te krijgen is. een baby groeit van slapen en drinken, dus lekker laten liggen.
Het was hier in het begin, wakker worden (of wakker maken), verschonen, fles even knuffelen of in de box en bij de eerste tekenen van moeheid weer naar bed. Dan liggen ze soms echt bijna de hele dag te slapen, maar blijkbaar hebben ze dat nodig. Inmiddels is juffie wel langer wakker tussen de voedingen hoor.
Bij ons sliepen ze overdag zelden in bed. Ik snap niets van die beweging om kinderen maar naar hun bed te verbannen. Gewoon lekker bij je houden, draagdoek nemen, of af en toe lekker in de box of kinderwagen laten slapen beneden. Zo leert hij ook beter het verschil tussen dag en nacht.
IN het begin was het inderdaad meer slapen dan actief. Maar na verloop van tijd word dit anders, zijn ze langer wakker en zijn actiever. Hier gaat hij overdag ook gewoon in zijn bedje slapen. Overdag zijn gewoon de gordijnen open dus lekker licht en als het donker word gordijnen dicht. Dit is ons ook als advies geven voor het ritme
Je weet het wel weer lekker negatief te brengen he... Wij brengen Mirte dus wel naar bed, gordijntjes open overdag, dus ze heeft prima door wat dag en nacht is, zat eigenlijk al vrij snel in een dag en nachtritme. Ieder zn eigen ding hoor, het een is niet per definitie slechter of beter dan het ander. Als je je er als ouders maar goed bij voelt.
Ik vind het juist niet prettig om mijn dochter beneden te laten slapen in de box of bed. Veel te onrustig. Box is om te spelen, bed is om in te slapen. Als ze wakker is, dan is ze lekker beneden. Gezellig bij mama op schoot, in de box of in wipstoeltje. Zodra ze moe begint te worden: hup naar boven, naar bed. Inmiddels weet ze ook dat ze dan moet slapen. Dit gaat altijd zonder problemen. Ze huilt bijna nooit als ze in bed ligt. Alleen als blijkt dat ze toch niet moe genoeg is. Dan mag ze weer even mee naar beneden. Half uurtje later opnieuw naar bed, geen problemen. Ze weet prima het verschil tussen dag en nacht. Als het donker is, slaapt ze langer door. Ik doe dan overdag ook niet extra de gordijnen dicht. Maar zoals boven al geschreven. Ieder doet het weer op een andere manier en ik vind het ook best negeatief geschreven: 'verbannen'. Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Maar doe gewoon wat jou het beste lijkt. Baby's slapen gemiddeld 16-20 uur per dag in de eerste weken, dus dat is heel normaal. Succes en geniet vooral van de momenten dat hij wakker is! Het gaat zo snel he?
Doe ik toch aardig goed. Het is ons eerste kindje en dan is alles best moeilijk. Je wilt hem niet tekort doen. Gisteren ook nog even gevraagd bij het cb. Zij raadde ons ook aan om Thomas gewoon te laten slapen. Het heeft geen zin om hem wakker te maken, dan is hij nog slaperig en zal niet veel drinken. Hij moet het zelf aangeven. Dus zijn we een beetje van ons schema afgestapt. Nu drinkt hij dus wel de fles leeg. Ook zei ze dat na de fles hij lekker nog even beneden mag blijven tot hij moe wordt en dan naar bed. Het is belangrijk om regelmaat te hebben. Dus dat doen we ook en hij slaapt lekker. Bedankt voor de reacties. Groetjes lucky.
Ik laat Zoë ook slapen behalve met de laatste fles,rond 23.45,dan maak ik haar wel altijd wakker. In het begin wilde ze dan zo goed als niets drinken maar ze wil nu sinds een week bijna de fles leegdrinken waardoor ze meestal pas tegen 5 a 6 uur weer wakker wordt. Slapen doet Zoë wel in bed en als ze voor/na de fles wakker is blijft ze gezellig even bij ons beneden. Maar zodra ze moe is gaat ze weer lekker(doen we zelf toch ook?) naar bed. Verschil dag/nacht ook hier geen probleem. s'Ochtends gaan de gordijnen open,licht aan en schone kleertjes en s'avonds licht uit en pyama aan. Hebben we nog geen enkel probleem mee gehad.
tis gewoon simpelweg voor iedereen verschillend moet ik zeggen.... ik persoonlijk vindt het niet nodig de kleine bijna 24-7 op bed te gooien in het begin omdat het "zo hoort" bij ons ligt ze op de dag (en de andere kids vroeger ook) vaker wel dan niet in box en ik moet zeggen...waar je ze ook neerlag ze sliepen overal doorheen.. de kleine slaapt hier beter dan in haar eigen bed...misschien omdat het daar te stil is, wie zal het zeggen, zit er ook echt wel aan te denken om een klein radio'tje neer te zetten zodat ze wat geluiden om zich heen hoort. maar tis voor iedereen anders waar de kleine heen te doen als het gegeten heeft, cq wat slaap heeft... ze slaapt hier in de box (of bij mijn moeder) echt perfect, wil ik haar naar boven toe gooien, tis net of ze die drempel hoort, want al krijg je haar met geen stokpaarden meer wakker, zodra ze die drempel boven hoort, of die 1 na laatste traptree gooit ze haar ogen volledig open... leg ik haar in bed, is het "janken" met de pet op, leg ik haar in haar box of houd ik haar vast, is het afgelopen en kijkt ze heerlijk in de rond terwijl ze "lijkt" te weten dat het 's avonds "menens"is, want dat is het een kwartiertje op de top wat gepruttel maar dan houd ze zich wel stil.. en nee niet eens omdat ze slaapt want kom ik haar kamertje op ligt ze gewoon met de ogen open af en toe woordkeuze van dm is misschien niet helemaal juist, maar ik begrijp wel wat ze bedoelt....(begrijp btw ook precies wat jij bedoelt hoor ) gr.smoekie
offtopic Smoekie wat eenheelrijke meid heb je zeg! Nog gefeliciteerd trouwens, mare een foto van een overvolle koelkast die snap ik niet whwhahah zal het wel een reden hebben Sorry moest even tussen door
dankjewel meid, tis idd een heerlijke meid (al zeg ik het zelf ) wbt die ijskast, dat komt door het topic in de lounge over uitgave huishoudgeld wie zal het zeggen....