Hoeveel flesvoeding (ml) nodig voor baby 8 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Kitty07, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo allemaal,

Help! Even een vraagje voor de deskundigen hier. :)

Mijn zoontje is nu 8 maanden en wilt eigenlijk zijn flesvoedingen niet meer....:(
    Hij eet ontzettend goed fruit, brood en groenten (+ toetje) maar als we nu met de fles melk komen slaat hij deze gewoon weg.

Nu is mijn vraag.....hoeveel voeding (ml) heeft een baby van zijn leeftijd nog nodig aan opvolgmelk?

Op dit moment geven we nog 3x zuivel per dag.
    's Ochtends pap (dit gaat meestal wel), een toetje na het avondeten en voor hij naar bed gaat nog een flesje.
    Dit laatste flesje drinkt hij ook altijd maar voor de helft en de pap gaat meestal ook niet op.
    Al het andere eten gaat erin als koek!!!!!

Hoeveel heeft hij nu eigenlijk precies nodig? Ik weet het niet!
    Iemand een idee?

Bedankt!!

2. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Hier hetzelfde probleem drinkt sochtends 70 ml rest mAk ik pap wat hij ook niet lekker vind.tussen de middag is hij vaak zo moe dat hij gelukkig slapend de fles drinkt.we houden hem na middagslaapje tot het naar bed gaan wakker zodat hij goed moe is en de fles opdrinkt anders een hele strijd.volgens mij minimaal 500 ml daar komt mika net aan pff maar hij krijgt er yoghurt bij dus voldoende.

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    500 ml??

Daar komt ons zoontje helaas niet aan met alleen opvolgmelk....:(
    Ik gok ongeveer 300 ml aan opvolgmelk en dan wel nog een flink toetje.

Pffffff.....:(

En het is idd echt een strijd om er nog wat in te krijgen...terwijl al het andere eten geen enkel probleem is!

4. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Klopt ook wel logisch met al die nieuwe smaken.zolang ze goed groeien en tevreden zijn.wel blijven proberen haha.

5. M84

M84 Actief lid

7 dec 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hier hetzelfde probleem, dochter van bijna negen maanden eet heel goed, maar de flessen wil ze dus niet meer... S ochtends krijgt ze pap, maar van de fles van 12u en 19u drinkt ze maar 30 cc. Ze drinkt wel water met een beetje diksap (1 tuitbeker per dag) en eet yoghurt na het eten. Qua vocht te weinig dus. Voor de zekerheid het CB gemaild, zij houden 500 cc/dag aan, maar zolang ze vrolijk is en 2 a 3 plasluiers per dag heeft is het oke. Ik ga nu dus maar stoppen met in ieder geval de avondfles en iets meer yoghurt en sap proberen te geven.

Succes!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    500 ml aan zuivel, dus kunstvoeding, toetjes, kaas, etc. bij elkaar opgeteld.

Deel Deze Pagina