hoeveel flesvoeding na groentehap

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kimr1, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Mijn dochter zal binnenkort een groentehapje krijgen.
    Op dit moment zit ze op 3 flessen van 180/6 en voor het slapen nog een fles van 210 met rijstebloem.
    Ze is 5 maanden oud.
    Hoeveel flesvoeding geven jullie je kids na het groentehapje?
    Gewoon 180/6 of minder.
    Als ik haar minder geef, krijgt ze dan nog wel genoeg voeding binnen.

Groetjes Kim

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tot je kind 6 maanden is mag vast voedsel geen melkvoeding vervangen.
    Het liefste geef je de bijvoeding ergens halverwege twee flesvoedingen. Op z'n minst een pauze van 1 uur tussen fles en hap. Kunstvoeding remt namelijk de opname van voedingsstoffen uit vast voedsel en het zorgt ervoor dat de darmen het wat moeilijker verwerken, waardoor ze meer kans hebben op kramp of buikpijn.
    Je kunt dus tot je met 6 maanden overgaat op opvolgmelk gewoon de flessen blijven geven die ze gewend is.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter van bijna vijf maanden krijgt een fruithapje en vier flessen van 180, volgens CB moet ze minimaal 700 cc binnenkrijgen..

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Mijn dochter krijgt 4 flessen van 180+6. Tussen de 3e en 4e fles krijgt ze haar groentehapje.

Volgens mij is 600-700 cc wel voldoende.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Het hangt er ook wat vanaf hoeveel groente ze gaat eten. Ons zoontje begon z'n flessen te weigeren en at op dag 2 al bijna 80g groenten... Zat vrij snel op 150g die hij vlot op at. En dan varieerde het van dag tot dag hoeveel melk hij nog dronk na z'n groenten.

Het minimum melk dat ze op 3-4 maanden nodig hebben is 500cc. Zorg dat je dochtertje dat zeker binnen heeft.
    Omdat ons zoontje amper aan 700cc kwam met alleen flessen, begon ik gewoon te kijken dat hij aan min. 500cc per dag kwam en dat haalde hij. Probeer je gevoel er een beetje in te volgen, hoe moeilijk dat ook klinkt. Maar het loopt allemaal wel los ;)

Deel Deze Pagina