Sinds een maandje krijgt mijn zoontje nu groente- en fruithapjes. We zijn gestart met de groentehapjes en dat liep eigenlijk vrij snel redelijk goed. Fruit was minder succesvol. Na 2 weken ging er toch per keer wel een half potje fruit en een half tot heel potje groente op een dag in ( 4 mnd).... Vorige week was mijn zoontje geveld door een virus en dronk toen erg slecht en groente en fruit at hij helemaal niet. Inmiddels begint het met de groente weer aardig te lukken, maar fruit is nog steeds .... mondje dicht. Zou het zo kunnen zijn dat hij alleen maar van een warme maaltijd houdt ( net als zijn fles?) of moet ik gewoon blijven proberen. Ik kan nu nl. iedere keer het fruit wegdoen, omdat hij het niet opeet. Wellicht ben ik te ongeduldig en moet ik het meer tijd geven. Ik geef het overigens tussen 2 voedingen in in de ochtend.
Ik zou wel blijven proberen het fruit aan te bieden. Het is belangrijk dat ze dat krijgen. Geef je potjes of vers fruit? Als je vers fruit gebruikt, hoef je het niet steeds weg te gooien, want dan kun je het zelf nog eten!
@Suya: Bedankt.... ik geef ook nog niet op. Ik geef nu potjes fruit, heb vandaag ook verse banaan geprobeerd, maar tevergeefs. Verder niemand een reactie?
Mijn zoontje lust ook geen fruithapjes UIT POTJES! Maar vers vind hij prima! Vooral banaan vind ie lekker, maar ook kiwi, druif (zonder pit en schil) mandarijn (zonder velletje) en appel en peer. De laatste 2 rasp ik. Heb je al geprobeerd om heeele kleine stukjes te geven? Ipv geprakt? Misschien dat dat werkt, bij ons iig wel. Veel succes!
mijn dochter is ook geen fruitklant maar dat kwam/komt doordat ze er zuurbranden van krijgt en moet overgeven. nu moet ik weer als ze 7 maanden is fruit proberen te geven omdat haar maagje en darmen wat meer gewsend zijn. ( ze heeft hier een erge vorm van KMA) als ik jou was zou ik t blijven proberen en misschien niet meteen de dag erna maar misschien een weekje wachten? succes er mee in ieder geval susanne
aan de ene kant wel weer fijn dat hij groente eet, vaak is het andersom. wel fruit en geen groente. maar misschien dat het helpt als je het een weekje even laat rusten , wel doorgaan met groente en dan pak je het na een week weer op. hier was vers fruit ook een groter succes dan potjes, wel heeft hij in het begin weken lang banaan gegeten. puur om hem te laten wennen, ik zou dan ook niet gelijk met allerlei soorten fruit aan komen zetten, laat ze maar even wennen! komt vanzelf wel goed! succes, joyce