Mijn zoontje is nu 14 dagen oud, hij krijgt flesvoeding, maar hoeveel voeding zou hij nu moeten krijgen, wij geven hem iedere keer 60cc, is dit niet te weinig want ik krijg het idee alsof hij niet genoeg heeft na de fles van 60cc, we hebben al voeding geprobeerd voor hongerige baby's maar dit lijkt ook niet echt te werken...hebben jullie enig idee hoeveel cc hij moet hebben? liefs, misspuma
Ik ben met flesvoeding gestart 2 dagen nadat de kraamverzorgster wegging, en het CB heb ik nog niks van gehoord... (die zouden mij een deze dagen moeten bellen voor een afspraak), en je kan alleen maar bellen tot 12.30 voor vragen, of het moet echt dringend zijn... liefs, misspuma
Kun je het ook niet op internet vinden? Misschien als je op google zoekt op 'hoeveelheid voeding baby 2 weken' ofzo?
Sowieso niet te snel met andere voeding gaan proberen hoor! En al helemaal geen voeding voor hongerige baby's... Hoeveel weegt Keano?
De kraamverzorgster gaf aan dat de baby iedere dag 10 cc. extra mocht drinken, als de baby dat natuurlijk wilde. Totdat de baby 100 cc krijgt. Dan moet je even stoppen. Dan geldt volgens mij ook de regel dat ze maar 150 cc per kilo lichaamsgewicht mogen hebben. Thomas dronk met 2 weken 7 flesjes op van ongeveer 80 cc.
Ik gaf met 2 weken nog bv en toen ik naar fv ging kreeg Evi 90 cc met 3 schepjes, dus in totaal 100 cc voeding. Nu zit ze inmiddels op 180 cc met 6 scheppen en dus 200 cc voeding!
Misspuma, op deze site staat een schema dat je als leidraad kunt gebruiken: link werkt niet meer. Pim
Heb het consultatiebureau gebeld en hij mag 90cc hebben. Dus dan gaan we dit proberen, en inderdaad die voeding voor hongerige baby's laat ik maar in de kast staan . liefs, misspuma
Ja precies... En 1 tip: als je denkt dat je kleintje niet genoeg heeft, geef dan gewoon eens een schepje en 30 cc meer... Zo deed ik dat bij Iman ook, je hoeft daar echt niet elke keer CB voor te bellen... Of het moet al de spuigaten uitlopen, dat hij met heel veel nog niet genoeg heeft Meestal doen ze wel eventjes op 90/120 cc ... Iman is 12 weken en die krijgt al heel lang 150 cc per fles (6x) ... Het hangt ook van het gewicht af van je kleintje.
Je mag idd gewoon opbouwen tot max 100cc per flesje (klaargemaakte voeding) Tim is nu 10 wkn en hij krijgt 3x 200 cc en 2 x 165 cc voeding per dag. Ik mag ook opbouwen tot 5x 200 cc (klaargemaakte voeding per keer ) Met 3 maanden zei mijn CB, zitten ze op 5x 200 cc klaargemaakte voeding.
Ik heb ook een vraagje over flesvoeding... Ik geef nu 150cc per ker en dan 4 flesvoedingen Daarnaast geef ik nog twee keer de borst (ochtend en avond) met 60cc flesje ernaast (omdat borstvoeding niet toereikend is meer) Tijn komt soms al weer na 3 uur of 3,5... Terwijl eigenlijk met 150cc hij na vier uur moet komen om niet over de maximale hoeveelheid dagvoeding heen te gaan (hij is nu 5,3 kilo en mag zo´n 750-780cc per dag dus) Vaak komt hij ook wel om de vier uur hoor, vooral snachts.. Is het handig misschien om naar 180cc te gaan en dan om de vijf uur te proberen? Of misschien snachts 180cc en dan overdag minder? Zodat hij misschien wat meer door gaat slapen? SOms lijkt het wel of Tijn niet lang kan slapen en altijd honger heeft.... Ook veel zuigbehoefte, maar als we wat gaan rekken met het geven van een flesje dan lukt dat nauwelijks. He zeg ik vind het erg lastig om te zien hoeveel hij nodig heeft en hoe je dat kunt invullen... misschien de ene keer wat meer geven dan de andere keer als hij eerder komt? .... ik ben zo bang dat we er geen goed ritme in krijgen en dat hij echt teveel gaat vragen dan mag...
En dat is ook weer per kind verschillend, Iman is bijna 3 maanden en drinkt nog 6 x 150 cc ... Krijg er echt geen 200 cc in.
Joey krijgt 2x 200cc en 4x 165cc... Ik heb het idee dat hij aan de 165cc niet genoeg heeft, hij komt steeds sneller alweer opnieuw om eten. Ik zou misschien wel naar 200cc per fles kunnen gaan al, maar het probleem is dat hij echt 6x per dag om voeding vraagt... hij heeft zo'n strak ritme met die 6 flessen, en 6x 200cc is volgens mij veel te veel! Ik ga morgen het CB maar bellen
ik geef keira 5 flessen van ong. 200. het is kant en klare pakjes, en er staat op voor een baby vanaf 2 maanden 5 flessen van 200. zij loopt een beetje voor, maar is vrij lang voor haar leeftijd, en volgens de arts is het normaal dat ze dan meer eet als een baby die kleiner is. ik ben dus op kant en klare melk overgegaan (nidina 1 premium) omdat ze daar meer van krijgen, dus meer vult, maar niet zo zwaar valt, en het helpt ontzettend met de ontlasting. alhoewel mijn baby lui is, en aleen wil poepen met hulp van thermometer(groot probleem helaas), maar dat heeft niets met de melk van doen. tot ong. een jaar kun je niet echt te veel geven, als ze veel overgeven, is een teken dat ze teveel eten. maar zoals je ziet geven ze het teveel over, dus maakt het niet zoveel uit.
Wij gaven Yuri eerst 100cc maar had het idee dat hij daar niet genoeg aan had. Hij is nog maar net vier weken, maar met ruim 5 kilo en 56 cm een forse baby. Van het consultatiebureau mogen we hem nu 120cc + 4 schepjes voeding geven (komt neer op 135cc totaal) en dat 6 maal per dag. En meestal gaat die fles echt helemaal leeg.
Ik heb geleerd, dat de voedingshoeveelheid niet van het leeftijd maar met het gewicht van de baby afhangt. Dus iedere baby van 1 mnd oud heeft een andere behoefte. Bij mijn zoontje moesten we na 3 dagen naar het ziekenhuis. Mijn zoontje was toen rond de 2,5 kilo en kreeg een buurmeisje die over de 5 kilo was geboren die een paar dagen jonger was. Die meisje kreeg meer dan het dubbele van mijn zoontje. Terwijl ze in principe even oud waren. Maar omdat ze dus zwaarders was had ze behoefte aan meer voeding als mijn zoontje.