Even benieuwd hoeveel flesvoeding jullie bibje krijgt. Mijn zoontje is nu 10 weken en woog 2 weken terug op cb 5,5 kilo. Aan de hand daarvan heb ik zijn voeding opgehoogd. Hij zat op 750ml p.d. met 6 voedingen. Nu krijgt hij 840ml met 5 voedingen. 3x 180 en 2 x 150. Waarschijnlijk weegt hij inmiddels wel 6 kilo en zou hij naar 5x 180 mogen. (volgens de regel minimaal 150 ml per kilo lichaamsgewicht.) Passen jullie de voeding tussen door aan of verhogen jullie pas weer na het volgende bezoek aan het cb?
Om bij 10 weken al 5x180 te geven vind ik zelf erg veel. Het komt neer op 6x150 ongeveer. Mocht je kind erg hongerig zijn, wat ik nog niet begrijp uit je post? dan zou je op forte voeding over kunnen gaan. Bij 10 weken en 5x180 is wel 1 liter totaal aan vocht/melk en dat vind ik persoonlijk erg veel. Richtlijn is lichaamsgewicht x 150 = aantal ml wat ze mogen hebben, dan zou je inderdaad op 6x150 uitkomen, ik heb nooit aan de max gezeten door diverse redenen (verborgen reflux en dus kleinere hoeveelheden gegeven). Ik zat zelf met 10 weken pas op 5x120 en 1x150. Wat is je schema nu?
Onze dame van 10 weken drinkt 5 a 6 keer 120/4 en heel soms 150/5. Zij oog vorige week 5,5 kilo dus ze zou ook meer mogen maar ze is tevreden zo... En die nachtvoedingen zullen ooit ook wel verdwijnen/veranderen...
Je moet biet de voeding aanpassen omdat dat 'de regel' is Maar omdat je kindje daar ok vraagt 180+6 is echt veel voor een baby van 2 maanden!! Hou het gewoon voorlopig even bij 150+5 en dan 5x.... En kijk naar je kind!
Leuk die regeltjes. Maar mijn kind wacht niet met groeien op het cb.. Ik gaf meer als ze dat aangaven. Ik heb wel langer 6x150/5 gegeven, beide keren tot zo'n 12-14 weken. Met 10 weken zat ik nog op 7 flessen.. Als die 5 flessen zo goed werken, dan zou ik het zo laten. Als je merkt dat de behoefte veranderd (huilen na de fles, eerder voor volgende fles) dan kun je wel naar 5x180/6
@kwebbel Mijn schema is nu 6.00u 180 ml 10.00u 180 ml, 14.00u 150 ml, 18.00u 150 ml, 22.00u 180 ml. Ik ben van 750ml in 6 flessen hiernaar overgegaan omdat hij na bijna elke fles huilde en bleef zoeken met zijn mondje. Dit schijnt wel te werken. Hij slaapt de nachten de goed door en komt bijna altijd zelf voor zijn fles. Een enkele keer moeten we hem wakker maken. Hij drinkt ze allemaal leeg en spuugt nooit.
De richtlijn is 150 ml per kg lichaamsgewicht, maar niet minimaal! Ik zou het juist als max aanhouden. Ik kijk of mijn kind tevreden is met wat hij krijgt en als hij zich vaker meldt waardoor je op meer flessen uitkomt, kan je de hoeveelheid ophogen. CB info gebruikte ik altijd als check, voor algemene richtlijnen. Nu hebben ze het over het ophogen van flessen, dat is niet zo moeilijk, maar straks oeten er weer flessen af. Zij kijken bij alles naar gemiddelden, prima om dat als uitgangspunt te gebruiken maar geen enkel kind is gemiddeld dus het zal nooit helemaal volgens het boekje gaan.
De richtlijn is zoals het al zegt bij benadering maar je baby geeft zelf wel aan wat ie wil. Siem is nu 9 weken en schat 6 kilo Hij krijgt 2x180 en 3x150 soms gaat 1x180 niet compleet op soms wel. Meestal is dat de fles van 22:00 7/11/15/19/22 180 is de eerste en laatste fles Cb gaf aan 180 hoeft niet mag wel... En je kindje maakt wel uit wat hij drinkt... En als er genoeg plasluiers zijn en ze drinken wat minder ook goed
Zolang hem niet dwingt om die 180 op te drinken... Het advies is 150 per kg per dag. Minimum 120 en max 180. En max 1 liter per dag. Vaak zit je even boven het advies als je net wisselt. Maar als de kleine groeit en de flessen hetzelfde blijven kon je er wel weer op/onder. Kijk naar je kind, niet naar de precieze waardes (tot ze de max van die liter bereikt hebben dan)
Mocht je een echt gulzig kindje hebben en medische oorzaken zijn uitgesloten kan je misschien forte geven en dan 5x150 ? Kijken hoe je kleintje daarop reageert.
Hier altijd gewoon op verzoek gevoed. Caitlyn kwam nooit aan die 150 cc per kilo lichaamsgewicht trouwens, dat is ook geen minimum wat ze moeten hebben Pas sinds we op bijvoeding zitten, is ze beter gaan drinken. Maar waarom zou je in vredesnaam wachten op bezoekje CB voor je de fles aanpast? Omdat je dan weer precies weet wat ie weegt? Ik zou denken: kijk naar je kind en dan komt het wel goed