Klakken tijdens drinken/voeding terug geven

Discussion in 'Flesvoeding' started by mam1991, Jul 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Mijn zoontje in nu 6 weken oud en sinds 3 weken geef ik hem nu flesvoeding.
    Alles ging prima de eerste week maar daarna begon hij met ''klakken'' tijdens het drinken, bijna elke slok was het raak. Op het moment dat hij even niet goed geboert had na de voeding kwam alles er per direct weer uit.

Aangezien hij witte aanslag had op de tong heeft hij medicatie voor spruw gekregen van de HA, deze medicatie is nu bijna op (nog 1 à 2 keer) maar het klakken is nog steeds niet weg.

Omdat hij door het klakken veel lucht binnen kreeg zijn we overgestapt van een Difrax fles naar de dr. Brown fles.

Sinds de 3 weken dat hij nu op flesvoeding zit heeft hij 4 tot 6 keer zijn complete voeding weer terug gegeven omdat er nog te veel lucht in zijn maagje zat.
    Boeren gaat soms erg moeizaam bij hem en moeten we dan ook al snel 20 minuten voor uittrekken.
    Ook stopt hij soms zelf met drinken omdat de lucht hem gewoon dwars zit.

Op verzoek van de HA geven we hem nu 60 ml - laten boeren - luier verschonen - 60/90 ml - laten boeren

Wie heeft er een oplossing voor me?
    We hebben de speen (S) van Difrax overgezet op de Dr. Brown fles omdat hij de speen van de Brown fles weigerde.

Hij heeft gelukkig nu niet meer zo veel last van krampjes!

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Werkt de medicatie wel? Weet niet wat je hebt gekregen maar ik hoor vaak dat er bepaalde medicatie (welke vaak voorgeschreven word) niet goed werkt.

Daarnaast kan klakken ook met reflux te maken hebben, maar dan zijn er vaak nog meer klachten
    Voor goed boeren zijn er diverse trucjes.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    De trucjes voor boeren doen we al een tijdje en die werken niet altijd, het boeren komt soms ook helemaal vanzelf maar merk toch dat hij er vaak heel veel moeite mee heeft en dat het gewoon niet komt.

De medicatie die we hebben is Nystatine Labaz 24 ml, tong is niet meer wit uitgeslagen dus de medicatie zal vast wel geholpen hebben tegen de spruw maar het klakken is dus niet weg gegaan.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoe vaak en hoe veel drinkt hij? Als hij een hele fles teruggeeft kan je ervan uitgaan dat het teveel voor hem is. Ik zou de flessen kleiner maken en ze vaker op een dag geven, hem goed laten boeren tussen de flessen en verder het in de gaten houden. Huilt hij vaak/is hij onrustig verder?

5. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Hij kreeg 120 en kwam dan om de 3 uur, laatste paar dagen geeft hij duidelijk aan dat het niet genoeg voor hem is dus heb het nu verhoogt naar 150, hij krijgt nu 6x per dag de fles, maar zelfs dan wil hij soms nog om de 3 uur zijn voeding.

Nu hij op 150 zit heeft hij nog geen voeding terug gegeven.

Als hij huilt is het 9/10 keer omdat hij nog honger heeft.
    Voor de rest is het een tevreden baby, overdag heeft hij een speen dus het huilen om ''honger'' zal denk ik niet door het zuig reflex komen?? .

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Dat klakken heeft onze zoon ook, en die moet ook veel en vaak boeren tussendoor. Verder weinig klachten en heel weinig spugen.
    Hij krijgt 100cc per fles en heeft minimaal 2 boerpauzes, heeft ie echt nodig. We laten hem overdag ook minimaal 20 minuten uitbuiken (rechtop) en dan komt er vaak nog een boertje. Maar dat lijkt te werken.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Fijn om te horen AnkeM dat het dus vaker voorkomt en het niets ernstigs hoeft te wezen!

Inmiddels gaat het iets beter met het klakken, hij doet het niet meer bij elke slok.
    En inderdaad de ''boer'' pauzes daar zorgt hij zelf goed voor door te stoppen met drinken tussen door.
    Tot nu toe heeft meneer nog geen voeding meer terug gegeven.
    Wat ik me wel af vroeg, zou het aan de speen kunnen liggen? bredere speen nemen/ kleiner gat ..etc

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Je zou van Avent de tepelspenen kunnen halen, een fles incl. speen is wel 8 euro ongeveer maar het is zeker de moeite waard! Je zoon is ook een klein beetje gewend aan je borst? Deze speen is breder en heeft de vorm van een borst, wie weet helpt het?

9. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Dankje voor de tip Kwebbel maar dit hebben we al geprobeerd.. Helaas helpt het niet, deze spenen sluiten niet mooi aan bij hem met als gevolg dat het melk langs zijn mondje weg loopt.

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Dat had ik ook al bedacht, van die andere speen. We zijn begonnen met de natural van Avent, debrede is dat, later de airflex van Avent geprobeerd, die oude smalle. Maakte weinig uit dus maar weer terug naar de natural omdat die airflex lang niet overal meer wordt verkocht en er ook uit schijnt te gaan.
    Sinds twee dagen terug bij natural maar geen problemen, niet veel krampjes of boertjes die hem dwars zitten en hij boert goed tussen het drinken door.t
    Mam1991 heb je de speen wel ver genoeg in zijn mondje. Meneer ihierheeft wel eens haast als hij aan de fles begint, als de speen niet goed in zijn mond zit is het een en al smakken maar er komt weinig uit en dat loopt ook nog eens zijn mondje uit.

Share This Page