Ons zoontje is nu 17 dagen oud en krijgt flesvoeding (hipp) vanaf de geboorte. Hij drinkt vanaf gister flesjes van 120 cc. Nu merk ik dat ie niet genoeg heeft aan 6x 120. Consultatiebureau gebeld en hij vertelden mij dat de nacht voeding niet meegeteld wordt als je het hebt over 6x 120. Dat is toch raar? Hij drinkt nu 7x 120 en dat vind ik best fors!
Niet veel te snel dus. Maar ik vind flessen van 120 echt héél veel voor een baby van nog geen drie weken oud.
Ik zou terug gaan naar flessen van 90/3 als hij graag 7 of misschien wel 8 flessen drinkt. 7 flessen van 120/4 voor een baby van 3 weken is inderdaad wel heel erg veel. Je kan nog een andere speen proberen zodat hij iets langzamer over de voeding doet. Als je de voedingstijd telt is dit echt de tijd dat hij drinkt, boertjes, pauzes e.d. niet meegerekend hé?! Maar anders is de tijd op zich best netjes. Vind het wel gek dat CB zegt dat de nachtvoeding niet meetelt, dat drinkt hij toch ook, gekke redenaties soms daar.
Nee dat is alleen het drinken. Hij had wel een geboorte gewicht van 4300 gram dus wel een flinke jongen... Ik maak me best zorgen erom dat hij zoveel drinkt. Nu geven we wel Hipp. Daar zit geen toegevoegde suiker in. Dus alleen lactose, kortom licht verteerbaar. Vind het alleen zo raar dat ze zeggen dat die nacht voeding niet meetelt.
Mijn 3e kind zijn geboortegewicht was 4120 gram en in het ziekenhuis zeiden ze dat ze dan hongerig zijn en veel willen eten. Of dat waar is weet ik niet. Maar bij mijn zoontje was dat wel.
Alle flessen in 24 uur tellen mee, dus niet alleen overdag. De rictlijn is 150 cc voeding (dus klaargemaakte voeding) per kg per 24 uur. Ik zou terug gaan naar 90/3 en dan toch de drinkduur verlengen, ookal is deze niet te kort.
Net naar het consultatiebureau geweest en mijn zoontje weegt nu 4,5 kg. Hij mag dus 6 keer 120 ml. Weer gevraagd en hun blijven bij het rekensommetje van 6 keer 120 excl nacht voeding. Ik blijf het raar vinden. Tot nu toe komt ons zoontje om de 3/4 uur dus komen we gelukkig wel op die 6 voedingen. Meer wil ik echt niet geven!