hoeveel flesvoedingen en hoeveel tijd er tussen met 5 weken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door patty73, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    Hallo meiden!

Mijn zoontje is nu 5 weken en we geven hem momenteel 6 flesjes per dag van 120cc.
    Het schema ziet er ongeveer zo uit:
    04.30
    08.30
    12.00
    15.30
    19.15
    22.30

Vandaag voor het eerst naar cb geweest en die zeiden dat we 7 flessen moeten geven met overdag 3 uur ertussen. Dit omdat hij anders het dag en nacht ritme op de langere termijn zal gaan omgooien.
    Wat is jullie ervaring hiermee?
    Wij zitten dus gemiddeld met 3,5 uur tussen de voedingen.
    Alleen is het niet gezegd dat hij elke nacht van 22.30 tot 04.30 door slaapt. Soms komt hij ook een uurtje eerder. ( kan je dit zelf een beetje sturen door hem gewoon nog even te laten liggen als hij al huilt?)
    Hoe ziet/zag jullie schema eruit met 5 weken?
    Hoeveel flesjes en hoeveel tijd ertussen overdag en s nachts?

Ps ben sinds een week overgestapt van Bv naar FV dus t is nog even wennen voor mij...

Graag tips!

2. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    hier met 5 weken ook op 6 flesjes, ongeveer het zelfde schema als wat jij hebt! lag eraan hoe laat ze 's nachts kwam!
    dus wat jij doet is prima hoor, is al best netjes tot half 5 slapen!

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Rond 5 weken gaven we ook 6 flesjes hoor. Ik snap het advies van je cb eerlijk gezegd niet.
    En ook ik vind dat hij het 's nachts netjes doet hoor. Mijn zoontje sliep ineens door met 6 weken (8 uur achter elkaar) en dat is over het algemeen al best vroeg, dus ik zou er niet op aansturen. Het komt vanzelf.

4. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    en als de kleine eerder kwam, pastte jullie dan het hele schema voor die dag opnieuw aan aan de baby? Of hield je je vast aan de tijden?
    Nog meer mensen met tips, of hoe jullie t doen?

5. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    ik heb een paar weekjes gewoon geluistert naar mijn kleintje, een klein beetje sturen zodat ik de laatste voeding tussen 22.30 en 23.30 had. verder honger is honger.
    ze werd vanzelfs op een gegeven moment op de zelfde tijden wakker en toen had ik vaste tijden met de fles. maar moet zeggen dat er pas sinds een paar weken echt ritme in zit hoor!
    geef het de tijd :D

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Eerste en de laatste voeding gaven we wel redelijk op dezelfde tijden. En tussendoor varieerde het van 3 uur tot 4 uur. Dat gaf mijn zoontje zelf aan.

Deel Deze Pagina