Follikelmeting ovulatie inductie met clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Happywife, 11 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happywife

Happywife Actief lid

11 okt 2019
    203
    125
    43
    Goedemorgen,

Sinds kort zit ik in de 4e ronde met clomid voor ons eerste kindje. Afgelopen maand is de dosis verhoogd naar 100mg, omdat 50mg niks meer deed bij mij. Op cyclusdag 10 konden ze geen follikel zien die aan het groeien was (wel de kralenkrans ivm PCOS) Vandaag heb ik op cyclusdag 14 een follikelmeting gehad. Mijn baarmoederslijmvlies is 6,8mm en had een follikel rechts van 10mm en links 8mm. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van personen die in hetzelfde schuitje zitten. Hoe snel groeide jullie eitje in een soortgelijke situatie?

Liefs,
    Happywife

2. Lothilacia

11 okt 2019
    12
    5
    3
    Vrouw
    Bij mij begonnen ze follikel groei pas echt te tellen vanaf 10mm, dus in ieder geval rechts zullen ze met 2-3 dagen weer willen checken lijkt me. Ziet er vooralsnog goed uit hoor. Wanneer mag je weer voor ovu echo?

Happywife vindt dit leuk.
  3. Happywife

Happywife Actief lid

11 okt 2019
    203
    125
    43
    Ik heb a.s. maandag weer opnieuw een echo. Vind het wel super spannend, omdat ik eigenlijk geen hoop meer had na de meting op cyclusdag 10.

4. Lothilacia

11 okt 2019
    12
    5
    3
    Vrouw
    Met clomid gaat het inderdaad snel maar je kan komende dagen ineens veel groei hebben. Als maandag geen groei is dan zullen ze denk ik deze cyclus ‘afbreken’ en ophogen met de clomid (zo ging het bij mij)

5. Happywife

Happywife Actief lid

11 okt 2019
    203
    125
    43
    Helaas geen groeiend eitje gezien. Woensdag moet ik weer terug voor een follikelmeting.. Gek dat ze het niet willen afbreken.

6. Lothilacia

11 okt 2019
    12
    5
    3
    Vrouw
    dat is inderdaad balen. Ik weet soms ook niet waarom het ene ziekenhuis zo’n ander beleid heeft dan de ander. Bij mij ging het na 2 echo’s al stop, als de groei niet of te langzaam was. Maar het kan dat ze bij jou andere inzichten hebben en iedere situatie is echt uniek. Ik weet jouw gezondheid en lijf niet.

probeer te vertrouwen op hun expertise maar stel wel altijd je vragen. Vraag vraag vraag en zorg dat je een bevredigend antwoord krijgt. Anders, weer vragen.

succes. Het komt goed, alleen weet je niet wanneer en dat maakt het zo zwaar

Happywife vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina