vragen over pregnyl ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vruchtje24, 21 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meiden,

Deze ronde moet ik voor het eerst pregnyl spuiten. Waarschijnlijk vrijdag of zaterdag. Heel toevallig ben ik nou net die twee avonden niet thuis :rolleyes:
    Vrijdagavond concert en zaterdagavond vrijgezellenfeest.

Nu mijn vragen:
    - hoelang mag de pregnyl van te voren uit de koelkast
    - is het te doen om ergens anders pregnyl te spuiten dan thuis (of is het
    moeilijk/ingewikkeld
    - nu drink ik bijna nooit alcohol, maar heeft 1 wijntje meteen negatieve
    invloed op de pregnyl en het hele gebeuren?

Hoop dat jullie een en ander weten.

gr vruchtje

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Alcohol vind ik zelf NOT DONE als je met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig bent.
    Niet eens zozeer vanwegen bijwerkingen maar puur omdat je alles doet om een kindje te krijgen.
    Aangezien datzelfde kindje voor de helft uit je eicel bestaat...zou ik daar geen alcohol in kieperen.

Pregnyl kan wel even buiten de koelkast hoor.
    Als je in een hele warme ruimte bent zou ik een koeltasje meenemen (zo deed ik dat zelf altijd).

Het injecteren vond ik wel een beetje gedoe. Ik deed het altijd aan de eettafel klaarmaken (nou ja, manlief deed het breekwerk van de ampullen).
    Misschien kan je het voor die tijd al mengen?

Ik zou voor de exacte regels omtrent buiten de koelkast bewaren en tips om het handiger op locatie te injecteren even contact opnemen met je ziekenhuis.

Heel veel plezier bij het concert en het vrijgezellenfeest!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Helemaal mee eens hoor wat betreft de alcohol, was het heel eerlijk gezegd ook niet van plan, maar weet nu al dat die meiden gaan zeuren van neem er nou 1tje heel vervelend. Verzin wel smoesje voor het niet drinken van de alcohol.

Ik heb vrijdag toch nog fm dus dan zal ik het even vragen. Bedankt voor je antwoorden.

Kan je het dan al om om BV 16.00 uur smiddags klaarmaken en savonds 21.00 spuiten. Als ik het vrijdag moet spuiten doe ik het wel bij kamertje van EHBO even rustig.

gr vruchtje

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zag dat je bij Rach je antwoord al had verkregen ;)
    Nogmaals veel plezier!

5. bengel

bengel Niet meer actief

krijg je IUI vruchtje? Want dan krijg je te horen hoe laat je de pregnyl moet spuiten, ook zonder IUI kreeg ik te horen hoe laat ik de pregnyl moet spuiten (meestal s ochtends omdat je s avonds het plezier moet beleven)..

je mag het NIET van te voren al mengen, want de werking is dan slechter. Dus mengen en direct spuiten..
    Het mag zekers wel even uit de koeling, graag zelfs, want anders doet het PIJN..
    succes

en w.b. alchohol, ik zou het ook niet doen...zeg dat je dan gewoon geen zin hebt in alcohol, of dat je een of ander kuurtje hebt..

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hey Bengel,

Bedankt voor je reactie. We zijn inderdaad bezig met onze 1ste IUI en hoop dat we net zoveel geluk zullen hebben als jullie de 1ste keer. En jij bent alweer 11 wkn lekker hoor. Gaat alles goed verders?

liefs vruchtje

Deel Deze Pagina