Hai! Wie kan me helpen. Net zijn mijn hormonen getest: Amh is 1 en fsh is 8,5 op een echo waren 5 eitjes in totaal te zien. Ik werd getest omdat ik al 6 mnd bezig ben en niet zwanger (35 jr oud). Ik heb gegoogled en is dit te laag? Volgende week gesprek met gynaecoloog! wie weet kunnen jullie me hieroven leren. Zou ivf een optie zijn?
amh van 1 is niet heel hoog. Maar zeker niet extreem laag. Ben geen expert, maar zeker als ze 5 follikels zien bij de echo (denk een telling op eerste dagen van je cyclus?) dan zou iui denk ik ook prima moeten kunnen. overigens is 6 maanden bezig nog niet lang en heel normaal. ben wel benieuwd wat de reden is dat je amh direct werd getest?
Met 35 gaat de klok tikken en als je een meegaande gyn hebt die even simpel bloed laat trekken, dan weet je meteen of die patiënt terug naar huis kan of dat je meteen aan de slag moet. Juist erg fijn toch? Mijn amh was ietsje hoger, maar er weken wat andere dingen af bij mij. Ik kreeg direct iui aangeboden.
Ik vroeg het vooral omdat het in Nederland niet gebruikelijk is dat het wordt getest. Zeker niet als je nog niet in een traject zit. Zeker wel goed om te testen
Amh zegt iets over de eicelvoorraad, niks over kwaliteit. Ik had op m’n 40e een amh van 5 maar werd pas zwanger in ronde 19 (op m’n 41e) (eerder wel ronde 2 en ronde 3) ik ken genoeg gevallen met amh 0,1 die toch zwanger werden, als er een ei is, kan je zwanger worden. En daarbij is een waarde van 1 niet heel laag. Je bent mogelijk dan niet vruchtbaar tot 48, maar he, wie wil dat nou wel. Kun je prima zwanger mee worden. Ik wens je veel succes en geluk!
Dank voor jullie reacties! Het is getest omdat er POF in de familie voorkomt en dat in combinatie met dat het al een paar rondes niet lukt en miskramen (4), was reden voor de gynaecoloog om te testen. Ik wordt volgende week gebeld om de uitslagen te bespreken, maar weet niet of ik moet hopen op een traject of dat ze zegt dat we zelf moeten blijven proberen! de uitslagen geven mij slapeloze nachten. Hoe snel daalt her amh? Want dan zijn je eitjes op begrijp ik?
ik weet trouwens niet of er wat mis is bij mijn man? Ik denk het niet, want dan zou ik niet die miskramen hebben? Denk dat het aan mijn ligt
Dat is heel verschillend. Mijn AMH was op mijn 27e 1,55. Op mijn 32e is het opnieuw gemeten en was het opeens 2,5. Theoretisch gezien kan dat niet, maar het is iig niet gezakt. Ik had ook precies dezelfde opbrengst met ivf als 5 jaar geleden. Ze weten er nog niet alles van af, qua hoe snel het daalt en wat het allemaal precies betekent, maar het hoeft dus niet zo’n vaart te lopen.
En bij de waarde van 1,55 wat was het idee? Om zelf door te gaan? Ik heb het gevoel dat de tijd drinkt. En dat het misschien al snel te laat is, of dat ik zwanger raak en ik weer een miskraam krijgt!
Ik was al aangewezen op ivf vanwege endometriose. Vlak voor de poging hebben ze op AMH geprikt, zodat ze de dosering van de hormonen beter konden bepalen. Maar ik denk dat als ik geen endometriose of andere medische indicatie had, ze me het wel eerst zelf hadden laten proberen.
Dank voor je reactie. Maar hoe lang proberen dan? Wanr ik heb het gevoel bij dat amh dat het alleen maar te laat kan zijn. Dat ze in ene zeggen, nu is je amh zo laag, nu doen wij niks meer voor je! Ben zo bang namelijk.
Sorry dat ik even inspring. Bij mij is ook de amh getest omdat ik een operatie ziu krijgen maar ik snapte al nooit waarom. Mijn amh is 5.68 best hoog dus begrijp ik nu.
ja van wat ik begrijp is dat heel erg hoog! Ik weet er te weinig van om iets zinnigs te zeggen, maar ik hoor dat een heel hoog amh kan zijn pcoss
Ik begreep van de arts dat mijne perfect was. Ik heb een sterilisatie laten doen 2 jaar terug en enorme spijt gehad. Ik heb ook al 5 kinderen. En van allemaal eerste ronde zwanger. Maar ik heb de operatie terug laten draaien in belgie en daar hadden ze die amh voor nodig. En dat was mijn resultaat.
Geen idee. Het kan best zijn dat jouw gynaecoloog nu wel al iets wil ondernemen. Ik zou het gesprek even afwachten.
En weten jullie of er nog een groep is die hier schrijft met (ook) lage/verlaagde amh? En kans op vervroegde overgang? Ik keek bij de archief en daar was vroeger Poffertjes!