Film over behandeltraject ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Wachtende, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hallo allemaal,

Aangezien ik waarschijnlijk nog minimaal 10 weken thuis zit ben ik op zoek naar films !
    Nu vroeg ik me af of jullie misschien films kennen met het thema waar vele hier mee bezig zijn....

Het traject als zwanger erg moeilijk gaat.

Zijn hier films over?

2. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Sorry, ik ken geen zo'n films...
    Het lijkt me heel moeilijk voor jou dat het zwanger worden moeilijk lukt. Maar is het niet beter voor je als je er niet zo obsessief mee bezig bent? Maakt het alles niet nog moeilijker door nog eens heel wat films te kijken over dat onderwerp?
    Ik lees en hoor namelijk vaak dat er 'teveel' mee bezig zijn niet bevorderlijk is. En dat het soms wél lukt eens men er zich bij neerlegt en er niet meer zoveel mee bezig is.

Het is maar een idee... Misschien ben je hier ook niets mee. :)

Ik wens je alvast een vruchtbaar 2012.

liefs

3. Melief

Melief Niet meer actief

Helaas zit er geen knopje om dat uit te zetten. En als je met behandeling bezig bent en vaak naar het ziekenhuis moet ben je er al snel teveel mee bezig...

@ ts; ik lees even mee. Vind het ook altijd fijn om ervaringen van andere te zien. Heb je babyboom al op uitzending gemist gezien?

4. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt wel. (ben zelf ook helemaal gebosedeerd door zwanger raken... :) en ik ga daarom het onderwerp vaak uit de weg als ik het ergens op tv zie... Het doet pijn als je anderen 'zwanger' ziet.. Maarja, ieder zijn manier hé! )

Anyways, ik ken ook echt geen zo'n films. :) Ook voor jou hoop ik dat 2012 een heel vruchtbaar jaar wordt!

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi meid!

Wat naar dat je zo lang thuis moet zitten!!
    Ik heb geen films (en ken er geloof ik ook geen...) met een 'moeilijk zwanger worden-thema', maar heb wel een flinke bulk met allerlei andere films, romantische komedies, kostuumdrama's, hier en daar wat actiefilms, etc. Allemaal op DVD.

Wilde je dat niet onthouden, misschien vind je het leuk om daar wat van over te nemen ;)

Ik hoor het wel als je interesse hebt!

Groetjes en succes!

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Soms maakt het praten en het zien en een stukje meebeleven van andere in dezelfde situatie het makkelijker, althans dat vond ik.. Juist door dit soort dingen kon ik de mmm beter naast me neerleggen. Vond het altijd zo n rot opmerking : je bent er te veel mee bezig! Sterkte ts...

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik weet 1, 2, 3 zo geen film baby boom zou je op gemist kunnen kijken.

Ik weet als geen ander hoe jij je moet voelen meis , door dit soort films te gaan kijken kon ik er beter mee om gaan.
    Laat voor al de tranen de vrije loop.

En ja hoor daar heb je hem weer!! De bekende rot opmerking er te veel mee bezig zijn. zal er maar niet te veel op in gaan ,hier kan ik heel boos om worden. want daar gaat het nu niet om het gaat om films.

Meis heb je het boekje open zenuw al gelezen kan hem je aan raden.
    Hier de link:Uitgeverij Boekenbent - Open zenuw

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik ben nu even te geirriteerd om verder te reageren..

Maar ik ben alles behalve obsessief bezig met het geheel.
    Maar aangezien het woord IVF al gevallen is bij de gesprekken leek het me goed om me alvast voor te bereiden aangezien het geestelijk erg zwaar lijkt te zijn.

Van er niet aan denken krijg ik geen eisprong hoor.
    Daar is helaas een enorm zware hormoon behandeling voor nodig, veel planning en juist er aan denken want anders loopt de hele behandeling in de soep.

Verder reageer ik later want ik ga nu even wat anders doen....
    van die hormonen word je namelijk wat lichtontvlambaar...

9. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    wachtende: knuf voor je meis....

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Pff ook ik vind dat zo'n nutteloze opmerking 'er teveel mee bezig zijn' hoe kan je dat nou niet zijn als je elke dag een naald in je lichaam moet zetten of een pil moet slikken, als je elke week 1of2 keer langs moet komen om een echo te maken. Elke maand op een bepaalde dag klussen. Kom op zeg met die onzin uitspraken.

Wachtende ook ik heb heel de mmm gehad. 6x ovulatie inductie 3x iui tussendoor afgebroken cyclussen. En gelukkig bij de eerste ivf zwanger geraakt.
    Na 5 jaar.

Of er film over zijn weet ik niet maar wil je wel heel veel succes wensen. Xxxxxx

11. Purk

Purk Niet meer actief

#11 Purk, 29 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2011
    Ik ken eigenlijk geen films die over dit onderwerp gaan, de tip van marnat is een hele goeie! Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen, en geef de moed niet op!

Wbt dat opzij zetten, dat gaat helaas helemaal niet als het niet zomaar gaat en je onder de hormonen zit, is mij ook nooit gelukt en toch ben ik zwanger geworden rara

12. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ts, sterkte... Zie je het al voor je bij de gyn : mevr. U kunt niet op natuurlijke wijze zwanger worden, maar ik hwb hier een top recept voor u : '3x daags er niet te veel mee bezig zijn' en u zult zien binnen no time bent u zwanger! Werkte het maar zo... Dan waren er geen dure behandelingen nodig, geen prikken, geen naalden, geen onderzoeken, moeder voor moeders was ook totaal overbodig. Maar helaas is de realiteit heel anders... En moeten we juist bezig zijn met onze kinderwens... En probeer het maar eens uit je hoofd te zetten dat gaat dan gewoon niet! Lieve ts, heel veel succes met jullie traject, ik hoop dat er mooi resultaat mag zijn!

13. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ik ben het ermee eens!

Weet overigens ook geen films, wel zijn er veel boeken geschreven.

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
  15. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik was ook al op onderzoek uitgeweest voor een film over IVF, helaas niets erover gevonden. Ik kwam wel op youtube heel veel ervaringsverhalen, video dagboeken en behandelingsfilmpjes tegen. Ik heb daar best veel aan gehad. Meid even een dikke knuff, en op de reactie van "niet er teveel mee bezig zijn" reageer ik maar niet.

16. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
  17. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja sorry hoor... ik schreef maar iets om te helpen... (ik scheef zelf als dat ik als geen ander weet wat het is om niet zwanger te raken... ) Ik vond het zo erg voor je dat je zolang thuis bent en dat je er op die manier nog meer tijd voor hebt om ermee bezig te zijn.

Ik weet wat het is om er zoveel verdriet om te hebben. Daarom ook dat ik vooral op de 'lounge' lees... omdat dit een plaats is waar er niet over zwangerschappen enzo word gesproken.

Als ik iets gezegd heb wat je kwetste ofzo. Sorry, was helemaal mijn bedoeling niet. Echt niet...

18. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zat me nog te bedenken...
    In de serie 'The Little Couple' gaan ze ook een vruchtbaarheidstraject in. Dat gaat over een stel in Amerika wat allebei geboren is met dwerggroei.
    Al is de reden van hun onvruchtbaarheid wellicht anders dan bij jullie, dat weet ik natuurlijk niet, herken je misschien wel het e.e.a.?
    Ik weet ook niet precies hoe diep ze erop ingaan hoor, zoveel verstand heb ik er niet van.

Misschien heb je er wat aan! Sowieso trouwens een leuke serie, maar dat terzijde ;)

Succes met zoeken naar films etc! Waarschijnlijk overbodig om te zeggen, maar ik hoop dat ook voor jullie snel de wens waarheid mag worden!

19. aylioun

aylioun Bekend lid

10 feb 2011
    529
    0
    0
    zuid-holland
    Ahh ik weet PRECIES hoe jij je voelt.
    Naja ik denk de meesten hier wel.
    En die opmerking van even knopje om was vast niet naar bedoeld...
    Ik hoor t ook vaak, mensen weten soms gewoon niet wat ze moeten zeggen.

maarrrr je vroeg films, misschien kan je hier kijken:

LetMeWatchThis | 1Channel - Watch Movies Online Free - Just Added

hier hebben ze series, films en documentaires.
    Over het algemeen de commerciele films ed maar ik zag ook wat natuurdocumentaires, misschien als je even goed snuffelt vind je er iets bij. Ik heb op deze site pas nog look who's talking gekeken.
    Verschrikkelijk oldschool natuurlijk maar kwas helemaal gebiologeerd door die spermazaadjes in het begin die naar het eitjes toe zwemmen.:D

Naja, als je er niet vind wat je zoekt, misschien wel iets anders leuks.
    En idd babyboom is heel leerzaam.

Veel sterkte en liefs

20. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey,

helaas ken ik ook geen films, zoals meerdere al zeiden...babyboom!
    hier heb ik iedere week mijn tranen bij laten kunnen gaan....en dan maar iedere week afvragen waarom ik het in godsnaam kijk als ik me er iedere keer zo kut van voel...maar goed het is ook ontzettend fijn dat er aandacht aan besteed wordt!

jammer dat er inderdaad de opmerking wordt gemaakt om er niet te veel mee bezig zijn want dit wordt erg moeilijk als je in het mmm trajact zit, wellicht dat degene die dit zegt hier nog niet in zit en zich van geen kwaad is bewust.....en ook helemaal niet weet hoeveel energie de hele mmm kost!

meid, wil je heel veel s6 wensen en hopen dat 2012 een heel mooi jaar gaat worden voor ons allemaal!!!!

Deel Deze Pagina