Hey Koosje, zeker ineffectieve dagen! ik zit alweer te Internetten... Maar ik kan er niets aan doen! M'n hoofd is zo bij andere zaken! Maar ja, ondertussen stapelt het werk zich wel op en ik begin nu echt steekjes te laten vallen. Gelukkig ben ik heel vrij in mijn werk, maar toch Dus jij hebt de Pregnyl ook al eens op zo'n onmogelijk tijdstip gezet. Nog erger als ik, 3.00 uur jeetje mina, hoe verzinnen ze het. We lagen om 00.00 uur in bed en een uur en kwartier laten ging de wekker alweer. Helemaal nerveus voor het breken van de ampullen (in het ziekenhuis gingen ze in duizend en één stukjes en dan voornamelijk vast in mijn duim ), maar men vent heeft het goed gedaan. Zeker wel lachen met het klungelen met die flesjes. Ze zijn zo klein en licht, ze bleven spontaan aan de nerveuze klamme vingertoppen kleven! En maar zorgen dat ze niet omvallen! Toen ik de naald eruit haalde kwam er alleen heel veel bloed mee en zat er ook veel bloed in de spuit. Hoe is dan nou weer voor elkaar heb gekregen?!?! #-o Nog nooit eerder gehad. Maar goed, zal wel goed zijn gegaan, neem ik aan... Nu toch wel een beetje last van mijn buik. Vooral als ik loop voel ik het. Maar dat zal wel door de blauwe plek komen van het verkeerd spuiten. Morgen en maandag maar de hele dag vrij genomen. Morgenvroeg eerst langs het ziekenhuis om bloed te laten prikken (in DL mag de Hepatites B/C & HIV test niet ouder dan een week zijn) en dan door naar Düsseldorf. Ik vind het echt heel spannend worden!!! Tegen de punctie zie ik niet zo op, omdat ie onder narcose is, maar ik zie juist heel erg tegen de narcose op! Ik heb echt nooit eerder wat met ziekenhuizen te maken gehad. Tot voor een half jaar terug had ik zelfs nog nooit bloed laten prikken Gewoon de angst voor het onbekende! Maar goed, dan kan het alleen maar meevallen toch? Jij heel veel succes voor morgen! Ik hoop dat jij ook de punctie mag afspreken. Heb je ze nog vermanend toegesproken? En hebben ze er flink op los geplopt? Sikki
Herkenbaar dat met die flesjes en stukjes in je duim ...ik heb nu flesjes van de Menopur waarop een prachtige blauwe stip staat waar je je duim moet zetten..en dan gaat het goed!Kan zijn dat je in een bloedvaatje hebt gespoten met de Pregnyl, is vast goed gegaan, daar moet het toch komen in het bloed dus dan zit t alvast goed! Volgende keer kun je als het zeer doet op een stukje of als er meteen wat bloed komt net een stukje verder gaan zitten..alsof je dat niet al deed Die narcose is echt helemaal niet eng...heb een laparascopie gehad voor de start van de IUI en toen moest ik ook helemaal onder narcose..ik weet nog dat ik zo'n mondkapje en infuursje kreeg en dacht 'zul je zien, mij krijgen ze niet onder zeil'... ...en toen werd ik wakker in de uitslaapkamer!! Heb geen last gehad van de narcose, ben wel regelmatig gaan wandelen, een beetje beweging schijnt in zo'n fase na narcose heel veel uit te maken, ten gunste dan. Ik ben zo benieuwd!!! Vertel me alles morgen of zaterdag!! Gisteren ging het goed met de twee prikken bij mij: 1 links, 1 rechts (toch maar even Menopur aan de kant van het kleine eitje gespoten..weet maar nooit ). Mijn hardlooptraining deed ook wel erg goed, ik begon met mijn hardloopgroep nadat ik net de twee prikken had gespoten (voelde een beetje vol in mijn buik hihi) en het leidde heerlijk af. Vanmorgen een begrafenis van de moeder van mijn schoonzus en nu werken...heb eigenlijk geen tijd om stil te staan bij het beebje in de maak...zeg ik heel stoer, want ik mail nu wel met je Meis, heeeeeel veel succes morgen, kan vanavond niet meer mailen dus weet niet of we elkaar dan nog lezen maar ik denk aan je morgen bij mijn lunch!!!! Grtz Koosje
Hey Koosje! Zometeen gaat het gebeuren!!! Manlief staat nog ff te douchen (heeeeel belangrijk vandaag ), dan snel bloed laten prikken hier en op naar Düsseldorf! Spannend! Gisteren wel een enorm zere buik gehad. Eigenlijk gedurende de hele dag, maar 's avonds wel het ergst. Ging gelijk weer denken dat die eieren al aan het springen waren. Maar goed, zal er wel bij horen. Net als m'n zere tieten! Je zou bijna denken dat ik al zwanger ben... Dus jij nog een begrafenis gehad. Wat vervelend. Zulke dingen horen er nou eenmaal bij, maar toch zuur dat dat juist ook weer in zo'n spannende periode gebeurd. Maar ja, leert je dan ook altijd wel weer te relativeren vind ik. Jij dus ook nog lekker aan het hardlopen! Heel goed! Ik heb ook nog t/m woensdag kunnen sporten (beetje bodysteppen en zumba in de sportschool), maar na die Pregnyl ging het echt niet meer. Ben benieuwd hoe je follikelmeting was vandaag en of je ook een punctie hebt kunnen afspreken. Ik ga maar eens in de benen. Op naar Düsseldorf! Ik laat het je weten! Groeten Sikki
O meis, wat spannend!!!! Jij bent nu net klaar denk ik...maar nog in dromenland, ben benieuwd..ik gok op 4 mooie rijpe eitjes!! Bij ons deze ochtend wel twee kleine eitjes links erbij gekomen (maar die zijn echt te klein om mee te doen, wel goed dat er nog meer waren en de grote links doet het echt erg goed, 19 mm nu. Met Olgan...weet niet hoe dat heet....wordt het nu tegengehouden dat deze gaat springen, want eitje rechts groeitw el maar langzamer, nu 11.5 mm....gyn hoopt dat het mee kan gaan doen. Bloed laten prikken om te zien hoe dichtbij een mogelijke LH-piek is zodat ze kan inschatten hoe lang het eitje links, de grote, nog kan wachten en dus de rechter nog kan groeien. Gyn gokt op 1 heel mooi rijp ei en 1 wat minder rijp ei...dat mogelijk in het petri-schaaltje nog wat kan doorgroeien of daarvoor nog met de Pregnyl. Ze was wel erg motiverend en heeft ons goed kunnen uitleggen waarom ze voor IVF wiol gaan en nog niet voor ICSI. Ze zei erbij dat 'mocht er nu deze ronde niets bevrucht worden dat we dan een goed argument hebben de volgende ronde voor ICSI te gaan..'...ik hoorde alleen maar 'volgende ronde', ik was toch wel bang dat ze met deze opbrengst niet meer door wilde gaan straks...maar natuurlijk is dat helemaal niet meer nodig . Morgen weer echo, de punctie wordt dus nog even gerekt..zolang als het verantwoord is om het ei nog niet te laten springen. Ik gok op zomdag of maandag Pregnyl zetten en dan dinsdag/woensdag punctie. die Pregnyl, ja daar voel je je bij voorbaat al zwanger bij ja...wordt zo alleen maar erger met nog 3 keer na de terugplaatsing! Houd me op de hoogte, ik duim!! [-o< Koosje
Hey Koosje, mijn punctie is uitgelopen op een grote teleurstelling! Er was geen follikel meer te vinden...ze waren alle vier al gesprongen Gisteravond ontzettende steken in mijn buik gehad. Zoiets had ik nog nooit gevoeld. Ik was er al bang voor dat dat geen goed voorteken was. Vanochtend vroeg eerst bloed laten prikken in ons ziekenhuis en om 9 uur zaten we in de auto naar Dusseldorf. We waren er al om 10.30 uur, dus dat ging voorspoedig. Eerst nog maar ergens even koffie gedronken (nou ja, ik mocht toekijken ) en om 11.45 uur hebben we ons gemeld in de kliniek. Heel aardige mensen. Eerst een gesprek met het hoofd van het lab (Nederlandse man). Nog een hele discussie over het aantal embryootjes die we terug wilden. Zij adviseren er altijd twee (hij zei: je wil toch zwanger worden?!?!). Dat we verder een makkelijk stel waren, want allebei hebben we geen medische voorgeschiedenis en de enige indicatie voor ICSI was de zaadkwaliteit. Manlief mocht vervolgens wat zaad produceren en daarna werd ik opgeroepen. Doodsbenauwd voor wat er komen ging (alles wat nieuw is is echt he ) maar in een mum van tijd was ik onderzeil met de benen wijdt. Toen ik in de uitslaapruimte wakker werd was ik al verbaasd dat ik me niets anders voelde. Nou, dat duurde niet lang want de dokter kwam langs en zei dat ie niet zulk goed nieuws had. Er was geen ei meer te vinden. Alles was al gesprongen. Vermoedelijk dus gisteravond. Heeeeeel soms komt dit voor bij het korte protecol en meestal zijn er dan nog wel genoeg andere follikels om aan te prikken, maar aangezien ik er maar 4 had, was er dus niets meer Hij heeft dus ook geen punctie uitgevoerd. We hebben dus niets hoeven af te rekenen en zijn dus letterlijk afgedropen... En nu zijn we weer thuis met...NIETS! Heb gelijk het ziekenhuis gebeld of ze deze behandeling voor de verzekering niet willen opgeven als ISCI behandeling, maar mogelijk als iets anders. Ik wordt dinsdag door de gyn gebeld om hierover te overleggen. Ik verbaas me dat ik op dit moment helemaal niet verdrietig ben. Ben vooral teleurgesteld en verbaasd. Hoe kan dit nou! Nou ja, dinsdag maar eens overleggen en ons bezinnen over hoe wanneer de volgende poging. Ben benieuwd hoe jij er morgen voor staat! Ik hoop dat je het een stuk beter doet dan ik! Sikki
#-o ](*,) ](*,) ](*,) :c: :c: Wat ongelofelijk zeg...je was er idd al bang voor maar ik vind dit zo ontzettend klote voor je, je hebt er zoveel voor gedaan..en dan nu dit!! Ik stuur je heel veel lieve, bemoedigende energie lieve Sikki!!!!! Heeft jouw gyn nog wel bloed laten prikken om de LH-waarde te bepalen?? Ik zou als ik jou was nog navragen bij je gyn of je dit in de toekomst kunt voorkomen, wat ging er mis?? Ik moet zeggen dat ik volgens mij de dubbele dosis Pregnyl moet spuiten...weet ik niet zeker, maard acht het wel...zou dat kunnen helpen, misschien niet om verwijten te maken maar wel voor je eigen gemoedsrust. Maar wat nu rest is volgens mij gewoon massa's chocola, chips, cola en met een jankfilmpje op de bank!! Lieve groet, Koosje
Bedankt voor je lieve berichtje! Op de een of andere manier kan ik het eigenlijk niet bevatten. Zo zit je er midden in en zo is het voorbij. Wat een anti-climax Bij mij is er helemaal geen bloed geprikt gedurende de stimulatie. Raar eigenlijk, of niet? Ik was al niet echt tevreden over ons ziekenhuis (vandaar dat ik de punctie ook in Dusseldorf wilde), maar nu ben ik er eigenlijk wel helemaal klaar mee. Volgende week bellen we gewoon Dusseldorf op en gaan we de hele behandeling daar doen. Bij ons mogen ze dan alleen de follikelmetingen nog doen (want om nou helemaal naar DD te rijden voor de metingen...). Koosje, ik ga je volgen. Jij gaat het gewoon wel goed doen! Ben heel benieuwd! Ik laat je nog wel even weten wat ons vervolg wordt. Groet Sikki
Ben benieuwd wat jullie vervolg wordt...is er niet een Nederlands ziekenhuis in de buurt waar jullie alleskunnen doen? Lijkt mij best lastig op elkaar afstemmen met twee verschillende ziekenhuizen! Waar wonen jullie? Ik zou toch nog eens ook vragen van de hoeveelheid Pregnyl..die was En bij de IUI's die we hadden en nu weer bij ons 10.000 eenheden...ennuh...ik las net even de bijsluiter van de Orgalutran en daar stond in dat als er bloed bij het prikken ontstond dat je dan een bloedvaatje had geraakt en dat je dan juist net verder moet prikken...zou dat ook bij de Pregnyl gelden en is het daarom niet helemaal goed gegaan? Mss kon de pregnyl zijn werk wel niet goed doen...maar kan t mij niet voorstellen...wat een pech. Ik duim voor een goede afloop voor jullie...en voor ons natuurlijk ook! Meis, toch een fijn weekend! Koosje
Hey Koosje, Hoe is het met jou? Is er al een punctie afgesproken? Ik ben benieuwd wanneer die is en tot wanneer jij dan Orgalutran moet spuiten en wanneer dan de Pregnyl er bij komt. Kan ik ff vergelijken met hoe het bij mij ging. Jij moet dan een keer zoveel eenheden Pregnyl spuiten. Maar dan komt de eisprong toch alleen maar nog beter op gang? Daar zorgt de Pregnyl toch voor? Wellicht als ik nog meer had gespoten dan waren ze nog eerder gesprongen Volgens mij ben ik te kort door gegaan met de Orgalutran. En anders heb ik gewoon heel veel pech gehad Wij wonen in Enschede, dus we moeten sowieso een eind reizen voor een IVF kliniek. Het dichtsbijzijnde is Zwolle of dus Düsseldorf. Dit zijn ook de ziekenhuizen die samenwerken met ons. Verder wel een fijn weekend gehad. Hebben zaterdag schoftelijk veel geld uitgegeven en 's avonds lekker uiteten, biosje en daarna aan de cocktails gegaan Nu zien of we snel weer opnieuw kunnen beginnen. Laat even weten hoe het met je is! Sikki
Hey Sikki, Ben benieuwd wat er vandaag bij jullie uitrolt in het gesprek met de gyn...en dat jullie snel weer kunne beginnen!! Wij hebben afgelopen zaterdag nog een echo gehad, 1 eitje van 21 mm en 1 van 14 mm. Ik had vrijdagavond voor het laatst nog Ulgalotran gespoten en na de echo zaterdag durfde de gyn het niet meer aan nog langer te wachten uit angst dat het grote ei zou springen. Zaterdagavcond om 222.30u moets ik de Pregnyl 10.000 zetten en een uur daarvoor voelde ike cht een onwijze steek in mijn linkderlies, de kant van het grote ei ik was er echt van overtuigd dat mijn goede (enige) ei was gfesprongen en het hele weekend heb ik mij klote gevoeld. Maandagochtend gingen we met lood in de schoenen naar de punctie maar het ei was nog niet gesprongen en mooi groot!! Ze heeft twee eiblaasjes kunnen aanprikken, deed echt niet veel pijn, prima te doen...nou ben ik ook wel een hele flinke zei de gyn Er bleek even later 1 goed ei aangeprikt te zijn en daar werd het zaad bijgedaan. We mochten in het lab even kijken hoe dat ging, daar lag ik een petrischaaltje in een grote warmhoud-stoof ons kindje-to-be. Best wel gek en ik had de neiging mijn hand tegen de warmhoudkast aan te leggen. Vanochtend konden we bellen of het ene ei bevrucht was...en dat was het We zijn zoooo blij!!! We hebben er maar 1 en dat doet het tot nu toe goed!!!!!!! Ik ben helemaal hyper....morgenmiddag om 16.00u de terugplaatsing!!!We denken nog steeds stapje voor stapje...maar dit is wel een heel belangrijk stapje!! Laat je mij weten hoe het jou vergaat?? Ik duim voor je! Liefs, Koosje
Lieve Sikki, Wat zei de gyn gisteren? Ik hoop zo dat jullie al snel weer mogen beginnen...er rijpten ieg wel 4 goede eitjes bij jou, ik vind dat al echt heel wat! Ennuh...zelfs als je fsh wat hoger mocht zijn (wat je toch wilde laten testen?) betekent dat niet dat ivf niets doet...hangt alleen van je ziekenhuis af of zij een ivf dan willen laten doorgaan (misschien navragen waard). Ik duim! [-o< Koosje
Dag lieve Koosje, Ten eerste: Wat GEWELDIG dat het eitje het goed heeft gedaan! Wat een ontlading zal dat geweest zijn. Als het goed is hebben jullie zometeen de terugplaatsing. En dan komt het spannende wachten!!! En dan als klapper een positieve zwangerschapstest Hou je me wel op de hoogte? Gisteren telefonisch contact gehad met onze gyn thuis. Die zei dat ik gewoon echt dikke pech heb gehad. Zowel een laag follikel aantal als kans op een vervroegde eisprong is aanwezig bij het korte protocol. Komt bijna niet voor, maar ik heb dus beide mogelijk bijverschijnselen gehad Positief is dat hij de simulatiefase niet als ICSI gaat declareren, maar als 'een behandeling met hormonen'. Hij vindt het niet eerlijk omdat ik geen punctie heb gehad. Hopelijk behandelt de verzekering deze dan ook zo. Wat hem betreft kon ik gelijk weer beginnen, maar dan dit keer dus wel het lange protocol met Decapeptyl en wel weer Puregon maar dan 225E. 's Middags zijn we ook naar Düsseldorf geweest. We wilden ook wel weten wat de arts daar vindt. Hij kwam dus eigenlijk met een zelfde soort voorstel, alleen dan een Decapeptyldepot welke eenmalig in een spier gezet moet worden om de eigen hormonen plat te leggen. Deze zou dan een maand werken. Dan zou ik daarna alleen nog maar te hoeven stimuleren. Dan zou ik volgens hem deze vrijdag moeten krijgen en dan zou ik 2 juli weer kunnen beginnen met stimuleren. Lekker snel! En dat past wel bij mij Verder hebben ze in Düsseldorf bloed afgenomen om mijn AMH gehalte te meten. Dit doen ze in NL noiet, maar daar zeggen ze dat ze op basis van deze waarde weten hoe het met mijn eicel voorraad gesteld is. Volgende week kan ik bellen voor de uitslag. Zojuist dus het ziekenhuis bij ons gebeld (zij zouden die depot dan moeten zetten), maar ze zijn hier niet echt mee bekend. Ze belt me (als het goed is...ben namelijk al 4x niet teruggebeld ) dadelijk terug wat we dan wel gaan doen en wanneer. Dus nog ff wachten. Ben heel benieuwd! Koosje, ik ga voor je duimen!!! [-o< Sikki
Zojuist contact gehad met het ziekenhuis. Ze zijn het dus niet eens met Düsseldorf en willen het zekere voor het onzekere nemen. Ik ga dus gewoon het tradiotionele schema volgen. CD 4 beginnen met de pil 20 juni start Decapeptyl 4 juli start Puregon 13 juli eerste FM Nog ff geduld hebben dus , maar dan levert het hopelijk ook wat op! Ben wel op 4 juli naar het concert van Lenny Kratvitz, dus waar en wanneer ik die Puregon dan moet zetten?!?!?! Sikki
Hey Sikki, Heb hier weer even bij gelezen over jou. Maar wat fijn dat ze de poging niet gaan declarenen. Dan heb je nog gewoon 3 pogingen. En ik zie dus dat je precies het zelfde protocol gaat doen als ik. Alleen dan met puregon ipv Gonal-F. Ben benieuwd! Moet je eerst ook nog aan de pil of is dat niet nodig? Gr Kleintjevoorons
Hey Kleintje, Inderdaad hetzelfde prococol als jij. Zodra mijn menstruatie zich aandient moet ik op CD4 beginnen met de pil. Waarschijnlijk is dit over een dikke week. Daarna dus starten met Decapeptyl. Volgens mij loop ik dan 2 weken achter jou. Kan ik de kunst bij jou afkijken Groeten Sikki
Ha lieve Sikki, Gistermiddag is ons embryootje teruggeplaatst, het was heel bijzonder! We mochten eerst even in het lab het kleintje komen bekijken onder de microscoop (met het blote oog zie je een miniscuul puntje!) en we zagen 5 prachtige celletjes. Het deed mij zo goed dat de laborant er zo voorzichtig mee omsprong...het mocht even kort onder de microscoop en toen ging het snel weer onder de warme lamp, ontroerde mij enorm. Daarna werd het teruggeplaatst en zagen we het op het beeldscherm zo in de goed voorbereid baarmoederslijmvlies 'ploepen'...tja, en eigenlijk ben ik dus nu een beetje zwanger We genieten enorm van deze stap al realiseren we ons ook dat het nog aan alle kanten mis kan gaan. Ik eet meteen een hoop meer fruit en mediteer wat extra voor de rust...dat doet heel erg goed. We kunnen 3 juni testen als ik dan nog niet ongi geworden ben en dan twee weken daarna in het ziekenhuis de eerste echo om te zien of het hartje klopt. We zijn zoooo benieuwd!! Ik ben voor jou ook superblij dat je meteen weer aan de slag kunt...4 juli is bovendien een geluksdag want dan ben ik jarig . Ik ben ook eerst een maand aan de pil geweest om alles rustig te hebben (geen cystes of uit de toon groeiende eitjes of zo) en het voelde voor mij als dat we toen ook al bezig waren...een goede voorbereiding gewoon. Benw el benieuwd naar je fsh, hopelijk is dat gewoon beneden de 10 en ga je dus afstevenen op een goed aantal eitjes met dit lange protocol!! Ik blijf je volgen al zal ik zelf niet zoveel meer schrijven in de komende twee weken, dat zou mij alleen maar meer zenuwachtig maken en dat wil ik niet. Meis, veel sterkte en geluk!! Koosje