zenuwen!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wachtend, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Brrr morgen is het zover en mag ik voor het eerst naar de fertiliteit arts :( Ben er best zenuwachtig voor wat kan ik bij zo'n eerste gesprek verwachten.

In het kort mijn verhaal een halfjaar geleden gestopt met de prikpil en cyclus (als het al een cyclus te noemen is) tussen de 15 en 22 dagen.

Wie kan mij vertellen wat te verwachten?

2. Nic 1

Nic 1 Actief lid

14 jun 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    Succes, meisje. Het is echt niet eng.

3. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik denk dat hij wat vragen gaat stellen over de situatie, kinderwens, cyclus, vorige zwangerschap... Afhankelijk van het moment van je cyclus misschien een (inwendige) echo, misschien dat ze je doorsturen naar het ook lab voor bloedonderzoek en als het probleem meteen heel duidelijk is bespreekt hij misschien het vervolg beleid en maakt afspraken voor een vervolg.

Spannend! Maar komt goed!

4. wachtend

Pffff ja echt ik vind het zo spannend blijkt een behoorlijke botte boer te zijn en dan ben ik zo iemand die dicht klapt of grapjes gaat zitten maken omdat ik mijzelf geen raad weet :(

Morgen om 11:00 uur heb ik de afspraak willen jullie mee duimen met mij??

5. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik zal duimen, maar het komt echt wel goed.
    Maak gerust domme grappen, hij is dokter, dus hij krijgt betaalt om jou zo goed mogelijk te helpen. En ja, er zijn nogal wat grappen te maken over vruchtbaarheidsproblemen :D En als het jou helpt om grappen te maken...
    Je hoeft hem niet aardig te vinden, die dokter moet zijn werk goed dat doen. Wie weet kan jij wel met hem overweg.

Laat je weten hoe het gegaan is?

6. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Niet bang voor zijn! Dit is een serieuze stap richting een baby'tje moet je maar denken. Je zal zien dat alles zichzelf gaat uitwijzen...
    Succes!!!

7. wachtend

Nou pfiewwwwww viel me dat even mee!!! Wat een ontzettend LIEVE man!

Heel relaxt, goed gesproken en ook de consequenties besproken.

Wat we hebben besproken:

Allereerst is er bloed afgenomen om te kijken of er een cyclus überhaupt is. Mocht er geen cyclus zijn dan word ik doorgestuurd naar fertiliteiten en moet ik aan de Clomid en DAT moeten mijn man en ik nu gaan bespreken zeker ook omdat ik belachelijk erg op de hormonen reageer.
    Nu 27 maart weer voor de uitslagen en tot die tijd alle voors en tegens tegen elkaar afwegen.

Help me eens meiden wat zijn de voors en tegens van Clomid??

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Nou mooi! Zo zie je maar.
    Wat de één een HORK vind, vind de ander een LIEVE man.

Zelf geen ervaringen met Clomid, maar genoeg ervaringen met hormonen. Uiteindelijk is het voor het goede doel! ;)

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Jullie hebben iig geluk dat jullie na een half jaar al naar een arts mogen; meestal is het een jaar proberen!

Verder; vraag veel en vraag door, ook als de arts zegt; dan gebeurt er dit en dit en dan doen we dit.. Dan vraag jij; wat als dat NIET gebeurt. Etc. :)

Succes!

10. wachtend

Dank jullie wel allemaal voor de reacties.
    Bij onze zoon hebben we er in totaal 15 maanden over gedaan om goed zwanger te mogen raken en omdat ik na de prikpil totaal geen goeie cyclus heb mag ik dus nu al beginnen in de MMM (tevens speelt de leeftijd van mijn man een beetje mee ;) )

Hetgeen mijn man en ik besproken hebben mochten de bloeduitslagen niet goed zijn dan gaan we starten met de Clomid en per maand bepalen of we verder gaan (als dat mogelijk is tenminste) Ik reageer heel heftig (en dan bedoel ik ook abnormaal heftig) op hormonen en we willen niet ons huwelijk op het spel zetten.

Nu wachten op 27 maart voor de uitslag van het bloed.
    Vandaag dag 22 zonder bloed dus heb wellicht al een iets langere cyclus (waar meneer de dokter erg blij mee was omdat dat onze kansen vergroot!!)

11. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Wat goed dat het je is meegevallen!

Voors en tegens van Clomid zijn hier niet echt relevant vrees ik. Clomid is het eerste waarmee ze het gaan proberen dus je zal het moeten aannemen. Ik heb ook een paar cycli met Clomid gehad, wel de laagste dosis. Bijwerkingen waren te doen hoor. Je neemt het tenslotte ook maar 5 dagen.

Ik zou zeggen: ga ervoor! Ze gaan jullie helpen aan een brusje voor jullie zoon :)!!

Heel veel succes!

12. wachtend

Jeetje is het maar 5 dagen?? Ohhh ik dacht 30 dagen lang :D 5 dagen moet te doen zijn ook voor mijn man :D

Had 10 dagen primolut nou geloof me dag 6 barstte hier de bom, ik ben er zo vatbaar voor heb 4 dagen lang jankend de pillen ingenomen omdat ik totaal niet meer mijzelf was.

Ik zit nu op dag 22 zonder bloed dus ik heb in ieder geval al een langere cyclus dan de afgelopen tijd. Als ik niet zo ongesteld word dan he :D (Heb ook al 4 zwangerschapstesten verspeeld hoor) De gyn zei al tegen mij hoe meer dagen erbij komen hoe beter meis!

13. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    hai! ik zit in het zelfde bootje als jou, alleen heb ik een cyclus die veel langer is... Juni gestopt met de pil en toen na lange tijd ongi geworden, toen een cyclus van om de twee weken en toen weer om de 2 maanden... nu zit ik geduldig te wachten of er weer wat gebeurt... Ben ook bij de gyna geweest, echo gehad en bloed afgenomen... donderdag terug voor de uitslag.

Maar ben benieuwd hoe het bij jou verder gaat! Ook een zoontje zie ik?!

14. wachtend

Melovekane ohh fijn dat ik niet alleen in dit ellendige schuitje zit!! (niet leuk voor jouw natuurlijk!!) Hier sinds september wisselende cyclus van 15 tot hooguit 22 dagen, je kan er geen pijl op trekken :(

Ohh ben benieuwd wat jouw bloedonderzoek is! Moet je anders ook aan de Clomid???

Zit te denken zal ik er morgen nog een testje tegenaan gooien?? Vanmiddag met middagurine gedaan en dacht iets te zien alleen vriendin heeft hem in negatief gezet en toen was ie negatief.

Ja hier ook een zoon van 16 maanden en een dondersteen eerste klas zelfs de kinderarts zegt je zoon telt voor 4 :D

15. naadje11

naadje11 Actief lid

18 feb 2014
    269
    1
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Om antwoord te geven op je vraag over de clomid, ik heb vandaag de derde tablet ingenomen moet nog 2 dagen die tablet gebruiken (5dagen)
    En normaal reageer ik ook heel erg op hormonen maar tot nu toe heb ik nergens last van.

Veel succes en het is voor een goed doel

16. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Inderdaad, maar 5 dagen hoor :)!
    Ik moest altijd starten op dag 3 van mijn cyclus en rond dag 10 had ik dan een follikelmeting. Ik heb wel begrepen dat dat schema nogal eens kan afwijken, maar die 5 dagen is volgens mij wel een vast gegeven.
    Ook denk ik dat, aangezien je pas start, ze je eerst gaan laten beginnen met de 50mg. Dus ik zou me niet al te veel zorgen maken over de eventuele bijwerkingen :).

Wat betreft de lengte van je cyclus is het inderdaad een probleem als je maar korte cycli hebt. Vaak wil dat zeggen dat je luteale fase te kort is (dat is de fase tussen eisprong en je NOD) en dan heeft een eventueel bevrucht eitje dus geen tijd genoeg om in te nestelen. Mocht jij dat probleem hebben (van de te korte luteale fase) kunnen ze je daarvoor ondersteunend nog Utrogestan bijgeven.

Dus je ziet, opties genoeg :)!! Zo spannend allemaal voor je meid, maar heb vertrouwen en dan komt het wel in orde ;)!

17. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    Clomid is goed te doen hoor. Bij 50mg merkte ik er helemaal niks van. Nu aan de 100mg, een beetje last van stemmingswisselingen. Geen idee of dat echt door Clomid komt of doordat het bij mij nog niet het gewenste effect heeft gehad.

18. wachtend

Meiden ik hoop dat ik voorzichtig mag gaan duimen! Normaal dus een cyclus van 15 tot 21 dagen en zit nu al op dag 24 zonder bloed :D

HCG had ik op 7 dpo laten testen (moest van de gyn) en die is lager dan 1 dus niet zwanger. Het zou dus kunnen zijn dat mijn lichaam het zelf weer doet!!

19. wachtend

Meiden sorry hoor voor mijn berichtje maar ik begin mijzelf nu lichtelijk gek te maken (ben ik erg goed in!!)

Had er al een topic over geopend in "zwanger worden" maar krijg geen reacties en wellicht weten jullie het antwoord

de vraag:

Hopelijk kan iemand mij helpen want ik weet het even niet meer

17 februari 2014 - ongesteld
    24 maart - echo geen ei nog te bekennen (dag 7)
    1 t/m 4 maart - vruchtbaar slijm (dag 13 t/m 16)
    1 maart - geklust
    10 maart- bloedonderzoek Gyn (ivm MMM) HCG lager dan 1
    12 maart- dag 24 van cyclus (langste in 6 maanden tijd)

Normaliter had ik dus een cyclus (als je het al een cyclus kan noemen) van 15 tot hooguit 22 dagen.

Nu zit ik op dag 24 maar uit HCG bleek dat ik onder de 1 zit, zou dit nog kunnen veranderen dat er bijvoor beeld 8 dpo pas HCG is?
    (als ik een langere cyclus heb is het natuurlijk ook perfect hoor, al zou een zwangerschap geweldig zijn!)

Wanneer is HCG meetbaar in je bloed?
    Hoeveel tijd tussen eisprong en innesteling?

Ik kom er namelijk niet echt uit vooral omdat het zo'n zooitje bij mij is.

20. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Gho, met zekerheid heb ik ook geen antwoord op je vragen vrees ik :(.

Innesteling is normaal een week tot 9 dagen na je eisprong en als ik me niet vergis kunnen ze vanaf een week na je eisprong, dus 7dpo, al hcg in je bloed traceren. Alleen doen ze dat vaak niet omdat het nog alle kanten kan uitgaan.
    Je weet eigenlijk niet wanneer en of je een eisprong gehad hebt dus dat maakt het natuurlijk wel lastig.
    Je kan, ben ik bang, niet anders dan afwachten. Als je begin volgende week nog niet ongesteld bent zou je eens kunnen testen, maar dan nog weet je eigenlijk niet of je op het juist moment test.

Ik weet het niet meid, ik snap dat je nu met veel vragen zit maar ik kan je helaas niet helpen...

Deel Deze Pagina