De titel zegt het al Net heeft Lisa een HELE appel op!! Is dat normaal? Ze eet ook wel eens een halve banaan. Maar wil niet meer geven voor de verstoppingen.. Ben benieuwd naar wat jullie kindjes ongeveer eten
1 a 2 stuks. Hangt er een beetje vanaf wat ik geef. Dat wat ik aanbied eet hij sowieso op. Meloen en mango krijg hij wat meer (verdeel ik in 3 porties). Banaan meng ik met vers geperst sinaasappelsap, peer of appel vanwege eventuele verstopping. Mijn zoontje is overigens dol op fruit en eet dus van alles (meloen, mango, druif, peer, appel, banaan, aardbei). Hier ga ik nog perzik en kiwi aan toevoegen.
Helemaal niets. Fruit begon hier pas tegen de 8 maanden. Met 6 maanden begonnen we net met groente. Maar het ene kind eet sneller grotere porties als het andere kind, en zolang je kind voldoende melk drinkt kan het gewoon naar hartelust groente en fruit eten hoor!
Hier vindt ze groente niet zo lekker Ze had om kwart over 10 dan een hele appel en net voor 11 uur een flesje. Normaal drinkt ze die op maar heeft nu 40 cc laten staan. Dus niet erg lijkt me? Ze krijgt ook nog gewoon 5 voedingen..
Met 6 maanden nog niks, wij zijn pas begonnen met 6 maanden met bijvoeden, maar nu eet hij zo'n 150 gram (2 stuks) fruit en 100 gram groente. Overigens is mij verteld dat aardbeien en citrusfruit niet mag voor het 1e jaar omdat dit sterke allergenen zijn. groetjes
Als ze haar fles laat staan, zou ik persoonlijk niet zoveel fruit geven. De melkvoeding is veel belangrijker op deze leeftijd.
O ja en hier ook nog 5 voedingen, kleine eter als het gaat om melk, ik vind het makkelijk, want zo kan je beter sturen of ze nog voldoende drinken op een dag en forceer je je baby niet om van die enorme hoeveelheden melk te drinken
Sinaasappel, aardbei en kiwi nog niet geven idd.. ik zou het zeker even houden bij mild fruit als banaan, appel, peer, mango etc. Er is genoeg keus. Hier zaten we met 6 maand op 7 a 9 voedingen per 24 uur dus 5 lijkt me echt niet veel.
Ik gaf op die leeftijd fruithapjes. Mijn dochter at met gemak 100 gr weg, het is dat ik haar niet meer aanbood, anders had ze dat ook opgegeten.
een hele banaan, een hele appel, een hele peer, kwart meloen en ga zo maar door. hier een grote eter ja hij krijgt het allemaal weg (ook met 6 maanden) en drinkt daarbij ook nog eens veel melk
Zo das een stukje meer dan ons Maar ik zie dat jij ook bv geeft.. Ik heb ook bv gegeven en toen gaf ik ook meer. Is ook lichter verteerbaar. En soms wilde ze bij mij lekker even een mama slok
mmm, daar hebben we weer een verschil met belgie en nederland dan. Hier eet ons meisje sinds haar 4de maand groentepap en 2 weken later met fruitpap begonnen. Ze zit nu op 4 voedingen per dag, s morgens en s avonds melk, s middags groentepap en s namiddags fruitpap. De fruitpap is echt heel verscheiden, wij mogen wel appelsien en pompelmoes geven, appel, mango, kiwi, meloen, aardbei, peer, perzik. Ze heeft al alles gehad, en ze vind het allemaal even lekker. Raspen, wat koekjesmeel of betterfood erbij en smullen maar. Toch makkelijk zo een 200 g per keer
Zover ik weet is er geen verschil tussen belgische of nederlandse kindjes. Ik zou dan ook zelf uitzoeken wat je aan je kindje geeft, en niet wat iemand je adviseert. Er zijn fruitsoorten die hardstikke allergeen zijn en je beter nog niet kunt geven.
hm wist ik niet, dan houdt ik het toch maar even bij de mildere soorten. dan maar ff geen kiwi en aardbei.
Mango staat altijd al heel snel in de 'milde fruit' lijstjes, maar is zo allergeen als ik weet niet wat. Als je denkt dat je kind grote kans op een allergie heeft, zou ik niet met mango beginnen. Sinaasappel en overige citrus zijn juist niet sterk allergeen. De reden dat zij pas vanaf 9 mnd worden aangeraden is dat ze sterk prikkelend zijn voor de darmen.
Die zijn idd niet allergeen. Maar zou ik ook afraden met 6 maanden. (om de reden die jijzelf al geeft) Mango is allergeen, maar niet erg dacht ik, zoals bijv aardbei? Wij hebben zelf geen allergiën en onze dochter ook niet. Maar ben wel voorzichtig er mee om gegaan. Eigenlijk volgens het lijstje van Stefan Kleintjes. Is volgens mij een aardig veilig schema.
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe je mate van allergeen-heid meet. Maar ik heb zelf wel meer last van mango's (kreeg ik vroeger jeuk van) dan van aardbeien (nooit last van gehad). Is misschien niet zo objectief, maar het is ook het gevoel daarbij...
ja, misschien is het ook niet correct om te denken dat het een meer allergeen is dan het ander. Allergeen is allergeen. Toch wordt geadviseerd aardbei vanaf 1 jaar pas te geven en mango wel eerder zo uit mijn hoofd.