Omneo mengen met forte

Discussie in 'Voeding' gestart door Chica82, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Mijn zoontje had veel last van verstopping en krampjes dus zijn we omneo gaan geven. Hij groeit alleen als KOOL, letterlijk, hij is 3 maanden en al 8 kilo en 68cm:D

Nu meng ik momenteel met forte, dus 5x per dag 180/6 waarvan 2 forte en 4 omneo. Maar stel dat ik over wil gaan naar standaard en standaard dan mengen met forte, hoe pak ik dit dan het beste aan? Eerst stoppen met omneo mengen met forte en omneo gaan mengen met standaard? Of gewoon een fles standaard per dag extra erbij en daarna met forte gaan mengen?

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mij mag je voedingen helemaal niet mengen! Dan krijg je namelijk verkeerde verhoudingen. Heb je dit van te voren eerst overlegd met het CB? Of ben je het uit jezelf gaan doen?

Mij werd toen verteld zoveel mogelijk op 1 en dezelfde voeding te blijven en zo min mogelijk te switchen (liefst helemaal niet) i.v.m. darmkrampen. Ik zou dus als advies geven, bel het CB en overleg met hun wat je het beste kan doen.

3. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    natuurlijk heb ik dat niet uit mezelf gedaan,d it heeft het cb geadviseerd, maar ik vind het dus gek dat ze mij adviseren van omneo naar forte ipv eerst van omneo naar standaard...

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja dat vind ik ook raar. Zo zie je maar weer dat elk CB anders is... Hier adviseerden ze mij toen zoveel mogelijk op 1 voeding te houden ipv mengen/switchen.

Ik kan je in deze geen advies geven. Ik heb echt geen verstand van voedingen mengen, maar ik denk dat ze je de forte hebben geadviseerd omdat je zoontje inderdaad best groot is voor z'n leeftijd (niet rot bedoelt he ;)).

Ik zou inderdaad gewoon even opnieuw met je CB overleggen wat je het beste kan doen. Waarom wil je eigenlijk overstappen op de standaard? Doet hij het niet goed op deze combinatie?

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Is idd raar dat idee van het cb een ha voeding mengen met een normale?

6. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ja je moet natuurlijk neit elke week van voeding veranderen maa rhij ikrijgt nu al maanden omneo hoor, dus het wordt tijd voor iets wat hem een meer vol gevoel geeft, anyway ik ga het nogmaals navragen of standaard niet beter is want het lijkt erop alsof hij er last van heeft (de forte). Maar hij is te hongerig om happy te zijn met omneo

7. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ik ben trouwens omneo gaan geven omdat hij last heeft van verstopping, maar het werkt dus niet na 3 maanden proberen.

Een vriendin van mij had hetzelfde probleem en gaf ook omneo, toen ze gedeeltelijk terug ging naar standaard was de verstopping opeens weg, dus nog een extra reden voor mij om over te gaan op standaard naast het hongerige.

Bovendien krijgt hij nu lactulose waardoor het wat makkelijker gaat de stoelgang dus perfect moment om standaard te proberen.

8. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    tja dit is mij geadviseerd, elke keer een schepje erbij

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik geloof je best hoor meid!
    EN je volgt wat zij zeggen.
    Maar ze denken helemaal verkeerd:(
    Hier hielp toen omneo heel goed tegen het moeilijk poepen maar door zijn reflux kon ik dat niet blijven geven.

10. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ja hij poept dus alleen met 10cc extra en 3x per dag zonnebloemolie, daarom dacht ik 2 vliegen in 1 klap, wie weet is met standaard zijn poepprobleem weg EN is hij meer bevredigd. En nu ik hem dus lactulose geef 1x per dag is het een ideaal moment. Ik weet dus alleen nou niet wat beter is, 3 schepjes omneo en 3 schepjes standaard of gewoon een aantal dagen 1 fles standaard en dan 2 flessen etc

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben toen overgestapt van standaard friso naar friso comford. Ik heb als volgt gemengd; elke voeding 1 schepje meer van de nieuwe voeding. Als je klachten merkt bij je kindje, even op die verhouding blijven zitten. Je kan het ook nog langzamer doen als je denkt dat dat nodig is, maar naar bv de pep voeding moesten we ook in 1x overstappen en daar hadden we totaal geen problemen mee.

Zelf vind ik trouwens friso comford "beter" als omneo en AR, comford is voor spugen en moeilijke ontlasting, en nutrilon heeft daar 2 verschillende voedingen voor.

Wbt het overgaan naar standaard, ik zou de huidige verhouding forte behouden en dan de omneo vervangen voor standaard. Dus geen 3 voedingen in 1 fles geven, gewoon standaard en forte.

12. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ja ik denk dat ik gewoon eerst ga kijken hoe het gaat als ik langzaam over ga naar standaard, dus vandaag 2 standaard en 4 omneo en dan over 2/3 dagen 3 standaard. De laatste fles blijf ik wel forte geven. Als hij dan helemaal over is naar standaard en het gaat goed dan ga ik wel forte heel langzaam opbouwen:)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Natuurlijk mag je voedingen mengen!
    Dat is juist een manier om verschillende problemen aan te pakken.

Ik snap ook wel waarom ze forte adviseerden. Je kind groeit enorm hard, en dan loert het risico van overvoeden om de hoek. Met forte voorkom je dat je 'm overvoedt, je zit namelijk al op het maximum van 30 scheppen op een dag.

Op zich, als je kind het verder goed doet op een voeding, dan zou ik zelf niet van voeding veranderen. Moeilijk poepen kan overigens ook te maken hebben met een (lichte) koemelkeiwitallergie. Omneo is licht HA, met standaard en/of forte zou het poepprobleem dan erger worden. Grote kans dat het met intensief HA of pepti dan juist beter gaat.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Overigens, de huismerken Comfortvoeding zijn EN hypoallergeen EN tegen spugen EN tegen poepproblemen. Ben je meteen van het mengen af!

15. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    nou mijn zoontje heeft vandaag letterlijk de boel ondergescheten met lactulose, dus ik denk dat hij makkelijk nu over kan gaan op standaard, jeetje zeg dat werkt als een trein, hij had al van die stinkscheetjes sinds gisteren:p

Deel Deze Pagina