Hoeveel fruit at jouw baby bij ong 6 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Sanjor, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Lisa heeft eczeem en is volgens mij super gevoelig voor veel dingen.. Dus ik hou het nog een tijdje bij de milde dingen:) Geef ook geen citrus vruchten omdat ze heeeel lang last heeft gehad van haar darmpjes..

Maar ze eet nu gerust een heel potje groentje en potje fruit! En dan nog haar 5 flessen. Soms laat ze wat staan maar meestal niet. (vaak in de ochtend maar 150 cc ipv 170 cc)

2. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Thuis eet m'n dochtertje bijvoorbeeld 1 appel met 1 banaan op, of 1 appel met een halve mango. Op het KDV weet ik het niet precies, daar maken ze een hele bups voor alle baby's, maar ze eet altijd haar bordje leeg.

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Zo! Das best veel! Dat doet Lisa niet hihihi.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Even denken hoor. Ik pureer 4 stuks fruit per keer en daar komen 4 porties uit. Dus dat komt neer op 1 stuks fruit per hap.

Daarnaast krijgt ze ook groentehap (zo'n 3 eetlepels) en 4 flessen van 180+6.

5. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik stond er ook van te kijken ja :p

Maar jouw dochtertje is nog iets jonger dan die van mij, wie weet doet ze het ook over 2 weekjes, de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij hebben al kiwi gegeven, aardbei lustte ze niet. Ik snap dat het een reactie kan geven maar als ze het al gehad heeft hoef je niet meer te stoppen toch?
    Hier eet ze iets minder maar vooral omdat ze zelf eet en ze veel op de grond gooit :)

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    Met 6 maanden wou mijn zoontje ook wel een hele peer of een hele appel. Soms daarna ook nog een halve banaan. Alleen toen we smiddags brood en savonds groente gingen introduceren ging het minder met fruit. Brood is zijn favoriete maaltijd en avondeten lust hij ook heel goed.
    Appel peer en banaan krijg ik er nu helemaal niet meer in... hij eet nu graag mango, druif, meloen, aardbei of mandarijn, maar kleine hoeveelheden, niet zo spectaculair meer als eerst.

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik geef ook groente. Maar dat gaat er hier weer bijna niet in..
    Met hoeveel maanden ben jij met brood begonnen?
    Ik wil Lisa aankomende week een broodkorst geven..

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier begonnen bij 6 maanden met bijvoeden,eerst fruit... Ging er toen wel redelijk in, maar niet in de grote hoeveelheden die hier beschreven worden!
    Op een hele goeie dag gaat er wel een hele peer in, maar meestal houdt het op bij een halve, of halve banaan, fruitmengsel... Maak ook vaak pap met een stuk fruit erdoor, dat gaat meestal wat beter.
    Als ze helemaal geen fruit heeft gegeten een dag, doe ik meestal een appeltje door haar warme hap heen. Die gaat er daarentegen erg goed in, ze eet behoorlijk veel groenten!! Maakt nu uit wat, het gaat er in...
    Ook brood is een favoriete maaltijd hier tussen de middag: meestal 1-2 per keer, vaak alleen met boter, soms smeerkaas, jam, smeerworst.

Dus fruit is hier de minst geliefde maaltijd, maar er gaat altijd wel iets in! Maar rond die tijd is melk nog altijd de belangrijkste voedingsbron en als ze minder gaat drinken omdat ze veel fruit op heeft zou ik dat toch wat aanpassen!

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    @sanjor ik ben met 6,5 maand begonnen met brood. eerst een paar keer alleen een korst, maar het was zo'n succes dat er al snel een hele boterham in ging

@kristel ha goed om te horen dat er meer kindjes zijn waarbij fruit de minst geliefde maaltijd is :) Meestalhoor je juist dat groente een probleem is!

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier ook met 6,5 maand begonnen met brood. een paar dagen een broodkorst maar al snel naar een hele boterham

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Melkvoedingen? Of bedoel je vovedingsmomenten?
    Sacha zit op vier flessen nu van 210/7 en laatste fles 240/8. Daarnaast nog in ochtend fruit en om 18 uur groente.

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Wat drinkt Sacha veel;)
    Lisa drinkt 4 keer 150/5 en laatste fles 180/6 met rijstebloem. Ik probeer haar wel meer aan te bieden maar soms drinkt ze haar fles van 150/5 niet eens leeg!:)

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dame eet nu meestal zo'n 100 gram fruit weg iedere dag. En groente net zoiets, misschien nét wat minder 80 gram ofzo.

flessen drinkt 3 x 200 + 1 x 135 cc na haar halve boterhammetje (deels droge korst, deels met een beetje boter)

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier kreeg ze met 6 maanden bijvoeding en at ze ongeveer 1 stuks fruit.
    Vanaf 8/9 maanden 2 stuks per dag en vanaf 11 maanden vaak 3 stuks.
    Ze is hier dol op fruit, dat wil ze de hele dag door wel eten.
    Ze kreeg hier met 6 maanden 7-8x borstvoeding.
    Nu nog 3-4x.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Qua grammen zou ik trouwens niet weten, heb hier nog nooit gewogen en ze at hier eigenlijk altijd grote stukken.

Deel Deze Pagina