Hoi allemaal, Sinds afgelopen maandag zijn we met groete begonnen. Lars heeft nu 3 dagen sperzieboontjes gehad en ging (vooral de 3e dag) erg goed. Hij heeft ook geen last gehad van de sperzieboontjes. Vandaag krijgt hij dus 3 dagen worteltjes, daarna broccolie en dan bruinebonen met appeltjes. Dus dan zijn we zo'n 2 weken verder. Maar wanneer ga ik dan fruit introduceren? Zoals ik heb begrepen eerst een paar weken (aantal smaken) groente en dan daarna ook fruit? Of zit ik er helemaal naast? Hoe hebben jullie dat gedaan? Groetjes Cyntje78
ik heb een paar weekies gewacht. 2 of 3 geloof ik en daarna begonnen met fruit. met galia meloen ben ik begonnen. en dan dus s'morgens fruit, en rond (avond)etens tijd groenten
Wij zijn met groente én fruit begonnen met 5 maanden. Tussen 1e en 2e fles krijgt ze fruit (rond 9 uur) en tussen 3e en 4e fles groente (rond half 5). We hebben ook de groentes en fruit 1 voor 1 geïntroduceerd.
Wij hebben in het begin ook steeds drie dagen hetzelfde gegeven, na 2 weken ofzo ook fruit erbij gaan geven.
Tja, de meningen hierover zijn verdeeld. Mijn zoontje begon met fruit. Idd 3 dagen een soort en dan een nieuwe soort. Ik ben begonnen met de potjes van olvarit, deze at hij meteen vanaf de 1e keer leeg. Vrij snel ben ik zelf vers fruit gaan gebruiken ipv de potjes. Toen ik een aantal fruitsoorten heb gehad ben ik met de potjes groente begonnen (deze krijgt hij nog steeds uit potjes). Hij heeft nergens last van gehad, maar dit zal per kindje verschillend zijn. Had vermoedelijk wel buikpijn van aardbei, maar dit mag je schijnbaar niet meteen geven dus dit krijgt hij voorlopig niet meer. Vriendin van mij is met 4mnd zowel met groente als met fruit begonnen. maw doe wat je zelf het beste vindt.
Hier kregen ze fruit toen 4 groentes er goed en met smaak ingingen. Groente zijn we iets na 6 maanden mee begonnen, fruit toen ze bijna 8 maanden waren. Ook met een 3-dagen-hetzelfde-2-dagen-rust aanpak en eerst OF groente OF fruit op een dag, Na een paar weken kregen ze het allebei op een dag.
Hier zelfde patroon als Dirksmama behalve dat wij met fruit begonnen met bijna 7 maanden. Maar krijg jij geen begeleiding van een dietiste ivm Lars' KMA?
Als je bruine bonen met appeltjes geeft ben je stiekem al een beetje begonnen met fruit . Wij zijn begonnen met fruit na 2 weken ofzo (groente begonnen met 6 mnd), en pas sinds een weekje krijgt ze echt elke dag wat fruit. Het was hier ook net hoe het uitkwam hoor, als ze bijv moe was of juist in bad moest of we moesten weg dan was ik al blij als ze 1x per dag wat kreeg - en dan meestal groente.
Ik begon met ruim 5,5 mnd met groente, en 2/3 weken later met fruit. Ik probeerde wel altijd rekening te blijven houden met nieuwe dingen, dus niet een nieuwe soort groente én een nieuwe soort fruit op dezelfde dag. Ik ben geloof ik begonnen met peer of banaan ofzo.
Ons Larsje heeft geen KMA (gelukkig!!) Ze dachten wel reflux maar achteraf bleek al het spugen van zijn liesbreuk te komen (Pijn = onrust = spugen) Nou de groente (sperzieboontjes en worteltjes) gaan er super goed in Meneer zit echt wippend op zijn wippertje haha... te wachten op de volgende hap!
Daar zit natuurlijk ook wat in! Want stel, hij/zij krijgt ergens vlekken of bultjes van dan is de kans groter dat je ook weet waarvan! Goeie tip!