Hoeveel fruit bij 8 mnd?

Discussie in 'Voeding' gestart door Isis26, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn jongste eet veel fruit (vind ik). Ik maak met de babycook altijd fruithapjes en dan gaan daar 2 stuks fruit in wat hij in no time op eet. Is 2 stuks niet teveel? Soms eet hij nog wel meer. Van brood moet hij nog niks weten

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn kindje is drie weken jonger dan de jouwe (precies ;)) en eet als fruit een kwart appel/banaan, twee pruimen, die hoeveelheid zeg maar.

Volgens mij is er niets mis met veel fruit zolang hij zijn borst of fles maar niet laat staan?

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    2 stuks is prima. als puree eet het ook sneller weg. Over 2 stuks fruit in happen te eten ( rapley ) doet mn dochter een half uur ongeveer. Als ik dit gepureerd zou geven is het inderdaad binnen enkele minuten op. Dan zou ik eerder stoppen met pureren want dat kan op de leeftijd van 8 maanden prima. Lekker prakken en dan langzaam overgaan op gewoon (eventueel kleine) stukjes geven. Dan eet je kindje neem ik aan met een jaar oud wel gewoon fruit zonder dat je dit hoeft te pureren/prakken.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja of idd eentje pureren als je dat prettig vind en dan eentje erna in de hand. Kan ie lekker oefenen :D

5. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hij is nog niet echt dol op stukjes eten. Ga straks weer broodje proberen. Mijn oudste at met deze leeftijd al lekker aardappels/brocoli met wat kaas maar de jongste moet daar nog niks van weten :S

6. CindyCM

CindyCM Actief lid

21 mei 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef altijd 1,5 tot twee stukken. Ik hou maximaal 200 gram aan.

7. fafje

fafje Niet meer actief

hier altijd 2 stuks!

harstikke lekker toch! ...ik zou max 3 aanhouden, ivm suikers...
    hier nooit gepureerd, toen ie 6 mnd was wel grof geprakt, maar altijd in combi met stukken, vanaf 7 mnd alles in stukken

8. Isis26

Isis26 Niet meer actief

nou hier kan ik nog echt niks in stukjes geven hoor. Zelfs als ik hem helemaal rechtop hou en hem dan eten geef loop de helft langs zijn mond eruit, hoe doen jullie dit? Als hij een beetje in lig/relax stand zit dan gaat het eten er beter in. Hij kan ook nog niet te lang in een kinderstoel zitten dus geef ik het vaak in zijn wipper of kinderwagen.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat moeten ze ook leren, in stukken eten, dus lekker op schoot nemen, stukjes op tafel leggen en lekker proberen.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou 'm ook op schoot nemen en bijv. banaan, meloen, perzik laten proberen.
    Al ging banaan hier eerst niet zo goed, vond ze niet zo lekker en nam ze vaak te grote happen. Meloen kunnen ze lekker aan sabbelen.

Hier met 8 maanden 1-2 stuks, inmiddels meestal 3 stuks, soms wel eens een keer meer. Maar dan ook kleiner fruit zoals mandarijn of kiwi.

Deel Deze Pagina