Huis kind-veilig maken, tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LW85, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ja, onze zoon is nu bijna 8 maanden en blijft niet langer netjes op zijn (ruime) speelkleed spelen. Hij kan nog niet kruipen of tijgeren maar dmv draaien om zijn as en omrollen kan hele vele meters afleggen. Dit doet hij dan ook continu.

Tijd om het huis aan te passen. De ruimte waar hij nu vrij in is (open keuken/woonkamer) hebben we even bekeken vanuit ligpositie.
    Iig gaan we de stopcontacten beveiligen en de kabels aan elkaar tapen.
    De tafels (steigerhout) gaan we schuren en lakken.

Ik vraag me af wat we het beste met de boekenkasten kunnen doen, het zijn billies, doordat de vloer wat scheef is (erg oud huis) staan ze niet helemaal stevig. Hoe kunnen we deze het beste verzwaren/verankeren?
    En hebben jullie verder nog tips?

2. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Behalve de stopcontacten hebben wij niks gedaan. Wel heel vaak nee zeggen en hem bv van de plek weghalen of afleiden. Ze moeten ook leren dat ze ergens niet aan mogen komen. Hij komt wel eens met zn vinger tussen een lade of kastdeur, maar ook dat moeten ze leren. Wij hebben vrij lage vensterbanken waar onze 1 jarige zoon bij kan. Ik zet er niks breekbaars of, maar wel wat andere dingen. En nee begrijpt hij heeeel goed...maar vergeet het ook weer regelmatig. Dus kost ff energie, maar goed.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    #3 Uuz, 12 jan 2015
    Laatst bewerkt: 12 jan 2015
    Ik wist niet zo goed wat we allemaal moesten beveiligen. Wat wel gebeurd is:

-We hebben de boekenkasten vastgezet met van die hoekjes aan de muur.
    -En van die stopcontactbeveiligers die je vastklikt (die met plakstrips peutert ze hier los).
    - Hondenbakken naar de gang verplaatst
    - Rubber hoekjes op tafel geplakt, maar die trekt ze er zelf steeds af. Het ergste aan de tafel is eigenlijk dat ze er steeds onder ging staan, en dan keihard haar kop stootte aan de (scherpe) balk die onderaan het blad zit.

Verder heb ik voor alle gevaarlijke dingen in huis andere dingen gezet, zodat ze minstens 5 min. nodig heeft erbij te komen...

edit: Oja, we hebben ook de slaapkamerdeur (die ze HEEL graag open en dicht deed, beveiligd met zo'n deurstrip + zo'n rubber ding op de bovenkant, zodat er aan geen enkele kant vingers tussen kunnen komen. Ze was (is) zo dol op die deur, je kon er echt op wachten tot er iets gebeurde en ik heb geen zin naar de eerste hulp te moeten.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.175
    113
    Volgens mij kun je ze vast malen aan de muur (de boekenkasten). hebben wij gedaan met haar kledingkast en commode van de ikea!

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Wij hebben niet zoveel gedaan. Wel hebben we:

- traphekjes
    - alle schoonmaakmiddelen e.d. buiten bereik
    - deurklinken omhoog gezet (ze kan namelijk al bij de deurklink als ze op dr teentjes staat)
    - salontafel leeg
    - boekenkast op haar hoogte haar boekjes die ze eruit kan pakken

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    hier de salon tafel leeg, (sinds afgelopen kerst weer wat op de tafel gezet)
    gootsteenkastje slotje erin gemaakt zodat hij die niet open krijgt ivm schoonmaakmiddelen
    en traphekje boven aan de trap. meer niet eigenlijk.
    ze zullen moeten leren wat ze wel en niet mogen. de trap zit bij ons in de gang dus kan hij niet zomaar bij, kwestie van de tussendeur dichthouden, stopcontacten zitten hoog.

die hoekjes op de tafel trekken ze er alleen maar af en beschadigen je tafels van, zonde! ze zoeken wel een andere hoek om zich te stoten...
    onze zoon maakte pas net na zn 2e verjaardag zelf de deuren open, hij weet wanneer hij dat wel of niet mag en is wel op een leeftijd dat hij hierin goed te corrigeren is.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We hebben eigenlijk toen we hadden verbouwd zo gedaan dat alle stopcontacten boven zijn en wat onder is enkele nu afgedekt. Ook gewoon geen kabels.
    Verder alleen kasten in keuken (ook woon/eet/keuken) open ruimte) vastgezet. De aantal kasten/lades mag ze in met pannen en kruiden potjes en voorrad kast etc.
    Salontafel leeg altijd en eigenlijk nooit veel kleine spullen ergens gewoon lekker opgeruimd huis hoor ik altijd terwijl ik ruim niet op hihi. Hier geen planten, vazen, glazen kasten, etc.
    We hebben open haard maar maken het niet aan als ze toe kroop en nu maken wel alleen als ze slaapt. En geen ding eromheen of zo.
    Wc gewoon en badkamer deuren open altijd

De boekenkast kan je aan muur frankeren.
    En tip is stoppers bij de deuren zodat het niet dicht klapt
    En we hebben balkon we hebben veiligheidsnet gekocht

De hoekjes tafel eerst afgeplakt maar ze trok het steeds af dus onzin is dat.

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Hier de volgende dingen:

Bijzettafel eruit (grote glazen plaat was geen succes), daarvoor in de plaats nu 2 hockers.

Traphekje tussen gang en keuken (tussen wk en keuken zit geen deur dus half open. ) op de gang staat ook het kattenvoer en begint de trap, vandaar het hekje. beneden hebben we enkel een deur naar de kelder maar ook daar voor de zekerheid een hekje geplaatst. En boven 1 hekje bovenaan de trap.

Schoonmaakmiddelen in de kelder gezet. (Afwasmiddel en dettolspray staan in de bovenste keukenkast waar ik maar net bij kan.

deurklinken waren al omgedraaid ivm de katten :D

Op de hoekjes van onze glazen eettafelblad van die hoekhandjes van ikea gepakt. Ze zitten nu al een week een ze vindt het prima tot nu toe :)

Stopcontacten waren al beveiligd en taalt ze totaal niet naar.

Enkel nepplanten in huis (echte eten de katten op :D)

Dus op zich valt het mee.
    We hebben alles geleidelijk gedaan. En een aantal dingen hadden we al ivm de katten.

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Stopcontacten beveiligt, traphekje en verder niks...

We hebben een leuke expeditkast staan van ikea met leuke vakken
    Overvol met boeken, likeurtjes wishkey, fotolijsten etc...
    Maar serieus S is nu 20 maanden en tijgert van 7 maanden.
    Ik kan het nog op 1 hand tellen dat ik nee heb gezegd of heb moeten weg halen.....

Echt een kwestie van consequent zijn vanaf het begin!

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.175
    113
    onze boekenwurm vind onze expedit kast vol boeken geweldig interessant! :')

Deel Deze Pagina