dreumes weer eczeem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koekie1, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Nadat dl zeker een half jaar volledig eczeem vrij is geweest zag ik vandaag helaas toch weer wat plekjes. (Op haar neus, buik, rug en been)
    Sinds vorige week was ik haar haren met zwitsel om te kijken hoe dat gaat. Ze gaat nog steeds 2 keer per week in bad. Vanavond is de 3e keer dat ik haar haar met zwitsal heb gewassen.
    Verder heb ik een paar dagen ander brood gegeven. (Volkoren zonnepit ipv gewoon bruin brood) dit was van maandag t/m donderdag. Omdat ik het idee had dat ze op het andere brood reageerde dmv moeite met haar ontlasting en krijsbuien kreeg ben ik weer teruggegaan op het bruine brood.

Niet handig dat ik het tegelijk heb gedaan maar dat zonnepit brood was het enige brood wat ze die maandag nog hadden. Daarbij vind dl het erg lekker brood :D

Nu dus mijn vraag: wat zou de eczeem reactie veroorzaken? Of zit het allemaal stom toeval kunnen zijn?

2. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Het lijkt mij niet dat ze op zwitsal reageert.
    Misschien op de zonnepit iets wat in het brood zit?

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Hmm ja, ik denk ook dat het door het brood komt. Voorlopig maar weer even over op het gewone bruin. :)

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou zwitzal zooi nooit gebruiken bij kind met neiging eczeem. Zit alleen troep in.
    Gebruik niets of alleen parfum, parabenen etc vrij producten. 3 ingrediënten meer dan genoeg

Op brood reageren naar mijn mening kan ze niet.
    Is maar tarwe hoe dan ook. Gluten dus dus zoveel verschil tbv eczeem zsl niet zijn. Dat kan wel ontlasting veranderen maar lijkt mij dat je dat beide dus hebt: brood heeft ontlasting verandert omdat darmen niet gewent waren aan nieuwe brood en dat huid is reactie op zwitzal.
    Ik zal beide uithalen dus en later brood nogmaals introduceren en kijken hoe dat gaat.

Deel Deze Pagina