Hoeveel fruit eet jouw gezin?

Discussie in 'De lounge' gestart door esklessebes, 15 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Appels en bananen hebben we sowieso altijd in huis.
    Appels omdat ze voor mij zelf lekker makkelijk te eten zijn zodra ik buiten de deur ben (ik hou niet van bananen).
    Bananen omdat dat van al het fruit het meest makkelijk is als je je kinderen fruit wilt geven, maar eens een keer geen tijd hebt om aan tafel te zitten.
    Daarnaast heb ik het liefst nog minimaal 3 andere soorten per week (en dan afwisselend dus niet iedere week hetzelfde).
    Hier wordt 2x per dag fruit gegeten door de kinderen en mij zelf.
    Als we op maandag bijv. banaan en peer eten, dan eten we op dinsdag niet opnieuw banaan of peer.
    Ik wissel ook wel eens af met komkommer, tomaat of een bakje sla of andere groenten dat is overgebleven van de avond ervoor.

M'n man eet qua fruit elke doordeweekse dag 1 banaan en in het weekend soms iets anders als ik dat klaar maak..., that's it :confused:

esklessebes vindt dit leuk.
  2. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.958
    3.836
    113
    Vrouw
    Vandaag heeft zoon mee naar school, een kleine appel en wat bramen en bij de lunch een mandarijn.
    Nu krijgt hij een broodje en kiwi.
    Na school zal hij weer wat bramen, bessen of frambozen willen
    Dit is denk ik ongeveer de hoeveelheid wat hij dagelijks eet van fruit.
    Morgen weer bessen, bramen en frambozen naar school. Dat is met kiwi echt de favo.

Mandarijn heeft hij al lang niet meer gehad. Opzettelijk even niet gekocht zodat het specialer is als hij een mandarijn in zijn schoen heeft. :roflmao:

Wel benieuwd of hij de komende weken nog zoveel fruit blijft eten. Mijn ervaring is dat als hij snoept hij minder om fruit vraagt en aangezien nu de sintperiode is gestart,...

Deel Deze Pagina