wanneer beginnen met verse melk? 10 of 12 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door vpower, 31 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Zoals de titel zegt wanneer zijn jullie begonnen met verse melk?? En welke fles??
    Ik hoor verschillende dingen hierover vandaar mijn vraag

2. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik ben begonnen zo week na zijn 1ste verjaardag en gaf hem dan in de ochtend verse melk, nu is de avondfles nog nutrilon dreumesmelk maar dat gaat over in verse als het pak op is ;)....

ging eigenlijk best goed, hij is gek op koud drinken en vind koude melk sochtends dus heel lekker !

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier met 11 maanden begonnen met gewone melk, dit omdat hij zijn ochtendfles niet meer wilde...toen dus overgestapt op een broodje met een rietjesbeker melk als ontbijt.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    wij met 13 maanden omdat ik iets te enthousiast was geweest met poedermelk kopen...;)
    maar ik zou anders pas na zn 1e verjaardag toen als ie de poedermelk nog goed drinkt...
    en dan uit een open beker, tuitbeker of rietjesbeker... de fles weglaten dan.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Hier met 11 maanden:D

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Met 11 maanden zijn wij ook gewone melk gaan geven. Eerst een combi van poeder en gewone melk omdat ik nog wat poedermelk had liggen. Toen dat op was alleen nog maar gewone melk

7. Onje

Onje Niet meer actief

Met 10 maanden

8. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier met 12 maanden en volgens mij merkte ze niet eens dat het anders was :)

9. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik ook in de week van zijn verjaardag. Eerste periode heb ik het gemengd omdat hij het niet zo lekker vind. Nu gaat dat beter, maar ik warm het nog wel op

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Toen rond zijn verjaardag het pak leeg was.. Overigens maakte ik de pap 's ochtends al wel met volle melk toen, dus in die zin kreeg hij al wel eerder gewone melk.

Rond die tijd fles ook vervangen door gewone beker. Alleen avondfles nog lang uit fles, half melk, half thee (tot 14 maanden ofzo, toen dronk hij steeds minder, dus duidelijk geen behoefte meer aan).

11. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    #11 BB88, 31 dec 2013
    Laatst bewerkt: 31 dec 2013
    Nu ben ik de spelbreker natuurlijk, maar gaat het hier om "gewone" koemelk? Wordt dat vanuit CB geadviseerd oid? Vraag het me gewoon even af omdat aangetoond is dat dat helemaal niet zo goed is voor mensen, melk is voor de kalveren ;)
    Nogmaals ik ben echt niet op zoek naar een heftige discussie maar vraag me gewoon af of het CB de achterhaalde "schijf van 5" adviseert?
    (zelf zijn we over op soya/havermelk en speltbrood bijvoorbeeld, het minst slechte alternatief)
    + excuses bij voorbaat als ik iemand hiermee beledig oid hoor!

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier gewoon volle bio melk met 11 maanden. Ik geloof dat kinderen tot een jaar of vier wel melk nodig hebben. Na die leeftijd niet meer persee en volwassenen al helemaal niet meer.

13. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Sinds afgelopen weekend begonnen met half volle melk. Ze word volgende week 11 mnd.
    Ze kreeg eerst 150/5 en die fles nu vervangen door 150cc half volle lauwe melk nog in haar fles gewoon. Tuitbeker wilt ze de melk (nog) niet in drinken, is ook wennen. Bij de half volle melk krijgt ze een half sneetje brood met beleg.
    Om 1200 uur bij de broodmaaltijd krijgt ze nu ook 150cc half volle melk. De avondfles van 1900 houd ik nog aan opvolgmelk 3 180/6.

14. Humava

Humava Niet meer actief

Wij zijn met 11 maanden begonnen met halfvolle melk. De kleine dame vind het allemaal prima.

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

16. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Thx dames denk dat ik ook met een jaar va beginnen hij vind zijn flesvoeding nog erg lekker.

Deel Deze Pagina