Kylian wil sinds kort appel eten, en wat begon met 1 partje per dag is nu al 1 appel per dag. Hartstikke mooi dus, maar het probleem is dat hij meer wil. Als hij zijn appel op heeft meld hij meteen dat hij meer wil hebben, als je vraagt of hij iets lekkers wil antwoord die altijd appel, als toetje wil hij appel en voor het slapen gaan wil hij appel Ik laat het nu altijd bij 1 per dag maar eigenlijk vraag ik mij af, hoeveel appel mag zo'n kleintje (hij is 2,5) nu eigenlijk hebben Groetjes Anita
Mij is altijd gezegd fruit is gezond ! haha wel fijn dat hij het zo lekker vind. Hoeveel hij precies mag weet ik niet maar ik denk niet dat het kwaad kan 2 of 3 appels op een dag. Groetjes
Denk ook niet dat het kwaad kan. Let er wel op dat appel stoppend kan werken. Dan kan hij straks niet meer poepen is ook zo zielig he
Teveel lijkt me nooit goed, ook niet bij fruit. Twee of drie appels per dag, elke dag, lijkt me wat veel van het goede.
Je hebt tegenwoordig van die kinderappeltjes, die \zijn heel klein, dan kun je hem vaker een appeltje geven. Het kan wel laxerend werken, maar als hij er verder geen last van heeft lijkt het me geen probleem, beter dan snoep!
In appels zitten ook vrij veel suikers ,dat lijkt me dus ook niet heel goed. Ik weet als je bijvoorbeeld wilt afvallen dat er ook altijd wordt gewaarschuwd niet teveel appels te eten ivm de suikers. Ik zou het gewoon bij 1 appel laten.
We hebben nu ook kinderappeltjes, dus die zijn een stuk kleiner. Hebben zijn max gezegd op 2 per dag En wat betreft die suiker die in een appel zitten, dat is dus iets waar ik me op dit moment echt niet druk over maak aangezien Kylian niet te dik is en hij voor de rest weinig dingen met suiker krijgt op een dag. Groetjes Anita
Dat is dan alleen maar goed ,maar ik gaf het ook alleen als antwoord ,.omdat jij vroeg hoeveel appels een kind per dag mag hebben
Dat snap ik, het ging mij meer om of het laxerend of verstoppend zou kunnen gaan werken. Ik let wel op suiker hoor maar dan meer toegevoegd in snoepjes e.d en niet in fruit omdat Kylian maar heel weinig fruitsoorten wil eten. Hij heeft het dus onlangs uitgebreid van manderijnen en druiven naar nu ook appels. Groetjes Anita
Gelukkig zijn appels niet laxerend of stoppend. Even een ander vraagje vanaf wanneer ging je ongeveer stukjes fruit geven? Mijn zoontje eet naar hartelust gepureerd fruit, maar als ik een klein stukje banaan geef wil hij dat niet. Hij kan het wel goed eten ,want warm eten kan hij ook in stukjes en hij eet rustig een hele boterham. Wel goed dat jou zoontje zoveel fruit eet trouwens!
Toen Kylian ongeveer de leeftijd had van jou zoon ben ik langzaam begonnen met manderijnen. Ik ontvelde eerste de partjes en dan sneed ik ze doormidden. Heb mezelf als kindzijnde ooit een hevig verslikt in een velletje (van een sinasappel) vandaar het ontvellen, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust. En toen dat goed ging ben ik ander fruit gaan aanbieden. Aardbeien (die vond die wel lekker maar na 2 hield hij er mee op) Banaan, blijkt meneertje niet te lusten. Druiven zonder pit vond die erg lekker. Maar al het andere fruit wilde hij niet, dat raakt hij met een vinger aan en schijnbaar voelt het niet goed want het wordt weg gedrukt en de kaken gaan dan stevig op elkaar. Maar ik ben heel eigenwijs en blijf dingen gewoon aanbieden en het duurt lang (lees ruim 1 jaar) maar we boeken vooruitgang. Nu eet hij ook appel en hij durft nu een banaan vast te pakken en het mij te voeren, we wachten geduldig op de dag dat hij zelf ook een hapje neemt. Straks komt ook de betere tijd weer met nectarines e.d. Groetjes Anita