hoeveel fruithap

Discussie in 'Voeding' gestart door kissie, 27 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee is nu 4,5 maand en is al twee weken aan de fruithap. Alle smaakjes al gehad en ze lust alles :), nu wil ik graag weten hoeveel jullie je kindje geven. Ik geef vaak een half potje van 4,5 maand, maar als het op is huilt ze vaak even.

2. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik haar ook nog tot nu toe eenhalf potje voor 4.5 maand
    en daarna een slokje roovicee na

zodra ik een vol potje ga geven geven ik haar ook een vol potje groent en doe ik er een fles af maar daarmee wacht ik tot ze 5.5 maand is ofzo...

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    ja als je een vol potje groente en een vol potje fruit gaat geven gaat er dan 1 fles af en welke?

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hoi kissie!

nou daar ben ik ook over aan het tobben dit is haar schema nu

7:00 fles
    9:00 fruit
    11:00fles
    15:00 fles
    16:30 groente
    20:00 fles
    ik dacht zelf aan de fles van drie uur...
    wat zou jij doen?

ben het vandaag eventjes gaan poberen ;)

ze heeft vanmorgen om half zeven fles gehad en nu net om tien uur een vol potje fruit dus ik wacht gewoon eventjes af tot hoe laat ze het volhoudt
    als het nou lukt tot 12 uur dan kan ik haar als ze haar middagdutje gedaan heeft bv een danoontje geven en wat drinken en dan om half vijf groente tegelijk met ons en danoontje na en dan de fles om acht uur
    of zou dit niet kunnen denk je
    wat zou jij doen?

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Gipsy Wil niet bemoeizuchtig overkomen, maar het is pas de bedoeling dat ze vanaf zes maanden overgaan naar drie flessen. Ik vind dit zelf wel erg vroeg om jouw dochterje nu al drie te geven.

Toen Tymen nog 4 flessen kreeg gaf ik hem vanaf een maand of vijf ook hele potjes. Maar dat had geen invloed op zijn flessen. Ons schema zag er toen als volgt uit:

6.45 u fles
    9.15 u fruit, heel potje 4 mnd
    10.45 u fles
    14.45 u fles
    16.45 u groente, heel potje 4 mnd
    18.45 u fles

Tot 6 maanden is fruit en groenten bedoel voor erbij, pas na zes maanden gaat het als volwaardige maaltijd tellen!

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Pas met 6 maanden (opvolgmelk) vervalt er een fles. Daarvoor is fruit en/of groente erbij en niet ipv een fles.

7. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    nou ik heb het wel ipv een fles en het gaat hier prima....

8. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    ze moeten wel groeien van de melk, als ze 6 maanden zijn ga je over op de opvolgmelk en groente en fruit, zo doe ik het tenminste...

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lijkt mij ook het beste.
    De eerste 6 maanden groeien ze idd van borstvoeding of flesvoeding en hebben ze eigenlijk geen groente of fruit of welke bijvoeding dan ook nodig.

Deel Deze Pagina