Rapley en voeden met de lepel

Discussion in 'Voeding' started by firegirl, Jul 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. firegirl

firegirl Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik heb me hier aangemeld omdat ik een vraag heb. Sinds een paar weken krijgt mijn dochter bijvoeding dmv rapley. Nou gaan we binnenkort op vakantie en wilde ik haar toch wel potjes kunnen voeren, anders wordt het zo'n troep. Maar wat blijkt nou? Ze weigert van de lepel te eten! Je kunt haar wel dwingen, maar het is 1 en al gekrijs. Iemand ervaring en tips???

Groetjes vanuit Friesland

2. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Hier ook lepel frustratie! Ze wil alles het liefst zelf doen, maar met yoghurt zie ik dat niet echt zitten. Wat helpt is haar handjes in bedwang houden, en geluidjes maken als je de lepel naar haar mond brengt. Ik houd de lepel een eind weg en roep heel enthousiast 'vroeeeeeeem vroeeeeem haaaaaaaaaaaaaaap' en hopelijk doet ze haar mond open bij de hap zodat ik het erin kan lepelen. De eerste keren was het echt een ramp maar nu gaat het redelijk.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Leuk dat Rapley! :D Kwestie van blijven oefenen ben ik bang

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zal er vooral geen strijd van gaan maken. Zou op vakantie gewoon lekker door Rapleyen en dan dus niet een heel bordje vol geven, maar steeds 1 stukje, dan valt het knoeien best mee omdat je het zelf gewoon steeds kan schoonmaken mocht er iets geknoeit worden.

Wat ik verder ook vind, dan die paar weken op vakantie maar wat minder eten, geeft ook niks zeker niet als je toch pas net bezig bent eigenlijk, melkvoeding is toch de hoofdvoeding, daar doen ze het echt prima op nog ;)! Hier toen we net begonnen ook best weleens wat dagen over geslagen hoor.

5. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

Jul 2, 2008
    402
    0
    0
    Mijn dochter (8 mnd) krijgt ook bijvoeding a la rapley en we zijn net terug van vakantie. Op vakantie hebben we gewoon door ge-rapleyed, dus eerst at zij en dan gingen wij bv uit eten en dan kreeg zij bv een stuk watermeloen zodat iedereen rustig kon eten. Op vakantie ging dit prima, als we wilden winkelen kreeg ze gewoon een banaan mee in haar kinderwagen of een broodkorstje. Met de zomer kun je lekker buiten eten en dan vind ik het ook niet zo een probleem met de troep, hier ging het iig prima!
    Als ze verder borstvoeding op verzoek krijgt zou ik me ook geen zorgen maken als ze eens wat minder binnen krijgt, dat kan ze dan aanvullen met borstvoeding.

6. firegirl

firegirl Niet meer actief

Hey hardstikke bedankt voor de reacties! We gaan morgen op vakantie en ik zie het nu wel zitten. Gewoon stukje voor stukje en de fles gewoon goed geven. Dank jullie wel!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Succes! En hele fijne vakantie :D!

Share This Page