Hoeveel fruithapje?

Discussie in 'Voeding' gestart door vruchtje24, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje is nu 5 maanden en wij geven hem nu zo een 10 dagen een paar kleine hapjes fruit. Nu hij het doorheeft wilt hij alleen maar meer wat wel erg leuk/schattig is. Nu de vraag hoeveel fruit mag je geven. Op dit moment geven wij nog even potjes. Mag hij dan een heel potje (kleine formaat)? Verder krijgt hij 4 flessen. Hebben ook echt het idee dat hij meer vast voedsel wilt want zijn flessen drinkt hij steeds beroerder terwijl de fruithap er dus lachend in gaat.

gr vruchtje

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Hier at ze met 4,5 maand een 4 maanden potje helemaal leeg. Heerlijk vond ze het vanaf dag 1. Fruit is gezond hoor dus een potje mag best met vijf maanden. Ze eet nu zo'n 6+ potje leeg en dat is 200 gram. Of vers. Dan maak ik twee stuks fruit klaar (bijv. Een banaan en een perzik. Of banaan met stuk of zes aardbeien). Als ie niet gek reageert op fruit zou ik hem lekker een potje geven. Succes!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou het tot 6 maanden op maximaal 125 gram houden (en dat geldt ook voor groenten). Na 6 maanden: 200 gram of zelfs iets meer

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oké in zo een klein potje zit 125gram dus die zou op mogen. Bedankt

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    haay haay

Liam krijgt elke morgen een paar hapjes fruit,, nog net geen half potje en savonds een half potje groente,, verder oowk 4 flessen en gaat super!
    Groente kreeg hij oowk vanaf 4.5 maand en fruit nu bijna een week ivm reflux en de zuren die erin zitten en dit gaat super!!

Liefsz :)

6. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    hier ook halve potjes, maar denk dat m'n dametje wel een hele lust maar ze moet even wachten ivm haar ontlasting

7. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Hier zitten we op ±200 gram fruit (maak ik vers, als het niet op gaat maakt het niet uit) meestal gaat dit helemaal op.
    En groente ±150 gram.
    Gisteren zijn we begonnen met stukjes, de banaan niet helemaal fijn geprakt, en dat ging best goed. Ze moest nog even wat wennen, maar na een paar happen had ze de smaak te pakken.
    Ze heeft ook al een aardappel/broccoli/snitzel prakje gehad, een heel innimini stukje snitzel er door heen, ging er ook prima in.

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik zou hem lekker een heel potje geven hoor (4mnd)

Als het zo goed gaat zou ik ook een groente proberen.
    wel eerst een half potje.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik zou het hem een beetje zelf aan laten geven (natuurlijk tot bepaalde hoogte). Als hij wat minder van de fles wil en wat meer fruit, zou ik hem dat gewoon geven, inderdaad tot zo'n 125 gram ofzo.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ging het ook zo vlot, gewoon lekker geven zolang hij geen allergische reacties laat zien... Breid het ook uit met 125 gram groenten per dag en als dat goed gaat kun je er een fles afhalen. Zo hebben wij dat althans gedaan.

Deel Deze Pagina