Brood met soep

Discussie in 'Voeding' gestart door Chantico, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Onze meid van 13 maanden vindt brood maar zozo. Het gaat er echter wél goed in als we het dopen in soep. We eten niet elke dag soep tussen de middag, maar een paar keer per week kunnen we dat natuurlijk wel doen. Vinden wij ook lekker :)

Maar nou vroeg ik me dus af: heeft het ook nadelen als we haar regelmatig brood gedoopt in soep laten eten? Leert ze dan niet goed genoeg kauwen en met speeksel het brood verteerbaar maken enzo? Wil geen moeilijke eter creëren! Maar het is lekker dat ze zo geniet van zo'n lunch en dat ze dan goed eet.

Graag jullie gedachten hierover!

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou het toch niet te vaak doen! Misschien alleen inhet weekend ofzo?
    Anders lust ze straks het brood "droog" niet meer en hoe doe je dat op vakanties/ als je bij anderen eet of op school/ KDV of waar dan ook? Dar is ook niet dagelijks soep voor handen.
    Daarbij lijkt brood me ook goed voor het kauwen (broodkorsten etc). warm eten is vaak toch ook weer minder hard?
    Lust ze het ook niet met beleg wat het brood iets "soppiger" maakt zoals appelstroop, smeerworst, jam, smeerkaas, sandwitchspread? En er tussendoor iets bij laten drinken?

Deel Deze Pagina