Hallo dames, Ik ben momenteel 13 weken zwanger en ik zit steeds na te denken over hoeveel ik ga werken als de kleine geboren is. Ik werk nu 30 uur (in 3 dagen) en wil terug naar de 25 of misschien wel de 20 uur per week. De vraag is: hoeveel ga ik dan verdienen?? Dat is wel zo makkelijk om van te voren te weten natuurlijk.... Kan ik dat uitrekenen ergens op internet ofzo?? Of, hoe kom je daarachter?? (ik wil het nog niet met m'n baas er over hebben...) Groetjes Maartje
Je kunt op zich je salaris delen door het aantal dagen wat je hebt gewerkt. Ik denk dat je het meest zuiver kunt rekenen door je maandsalaris met 12 te vermenigvuldigen en dat te delen door 52 weken. Dan heb je week salaris, deel dat door de 30 uur die je nu werkt. En heb je je huidige uursalaris. Houd er wel rekening mee dat je mogelijk in een andere belastingschijf terechtkomt wanneer je minder uren gaat werken... hierdoor houd je netto meer uurloon over. Het meest gemakkelijk is om bij je werkgever (personeelsadministratie) te vragen naar een pro forma berekening en dan evt voor verschillende hoeveelheden uren. Dan hebje gewoon een duidelijk beeld over wat je uiteindelijk overhoudt. Houd je er wel rekening mee dat je ook nog ouderschapsverlof op kunt nemen? Dna hoef je niet persé je contract direct aan te passen. Sla er wel je CAO even op na, in sommige CAO's mag je nl niet direct je contracturen aansluitend aan OV aanpassen!
Bedankt voor je reactie! Dan ga ik toch maar even langs personeelszaken dan weet ik het maar zeker en kan ik uitrekenen wat we kwijt zijn aan kinderopvang etc
Ik vind deze altijd wel fijn om te berekenen: Salaris berekenen Als je niet minder kan werken, is het mogelijk misschien een paar uur thuis te werken? Doe ik nu ook. Werk 32 uur, waarvan 5,5 thuis. De andere uren 3 dagen op kantoor (ik vind het best pittig moet ik zeggen).
Als het goed is, staat op je salarisstrook ook netjes je bruto uurloon vermeldt Wat betreft ouderschapsverlof... je pensioenuitvoerder houdt geen rekening met deze uren. Zij rekenen met je contracturen. Als deze dus nog hetzelfde blijven, blijf je hetzelfde afdragen, terwijl je bruto maandloon lager wordt.
Bij ons wordt dat deel van de pensioenpremie overgenomen door werkgever of door pensioenfonds... in ieder geval zijn mijn 4 uren ouderschapsverlof premie-vrij voor de pensioenopbouw. Helaas is dat per fonds/cao verschillend