zoveel flessen normaal?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door 1992, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje, mijn zoontje is nu 2,5 week oud, hij drinkt flesjes van 120+4 en ik probeer er ong 3,5 uur tussen te laten zitten, soms 3 uur of 4 uur. Maar snachts slaapthij 3 -4 uur en krijgt dus dan ook om dezelfde tijd een flesje, dan kom ik dus op 7 a 8 flessen in 24 uur. Is dat in het begin normaal? En zo niet hoe moet ik t dan doen

2. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Ik heb gevoed op verzoek (ook fles) en zat soms zelfs op 8 a 9 flessen op een dag. Rekken zat er niet in hier. Mijn zoontje gaf vanzelf wel aan wanneer er langer tussen kon zitten en of er meer in de fles moest. Kijk naar je kindje, als hij tevreden is op deze manier is het goed toch?! Ik kon me ook gek laten maken door anderen, maar inmiddels weet ik dat ik op mezelf en mijn kindje moet vertrouwen.

Succes!

3. hartendiefje

hartendiefje Niet meer actief

Ik zou ook voeden op verzoek , de meeste kindjes regelen dat zelf wel.
    Rekken hier nooit gedaan dat vond ik sneu , hier kwam ze soms om de 2u en dan de andere keer om de 4u.

Zoals tlc zegt zou ik vooral naar je kindje kijken.
    De ene keer zal je kindje 8 flessen drinken en de andere kreer miss 5
    Om niet over de max te gaan qua voeding zou je kunnen afwissel met 100cc en 135cc

4. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ja, 7 a 8 flessen is normaal.
    Hier tot zeven weken geweest. Toen werd het minder.
    Als het minder flessen worden hoef je niet gelijk op te hogen.

5. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor je antwoord, vanochtend was de wijkverpleegkundige van het cb hier ook, en die zei hetzelfde( had ik niet verwacht van het cb) gewoon naar behoefte geven. Raar eigenlijk 1,5 jaar geleden bij mn dochtertje zeiden ze juist dat ik een bepaalde hoeveelheis niet mocht overschrijden. Ze zeggen ook elke keer wat anders, nou dan doe ik gewoon wat ik denk dat goed is:)

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Zo klein als ze zijn, kunnen ze al prima aangeven wanneer ze honger hebben. En ook wanneer ze vol zitten.
    Dus je doet het goed volgens mij!:)

En bedenk ook, dat maagje is nog zooo klein...daar past nog geen grote plens in..

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ben ik de enige die een rekensom maakt en naar de totale hoeveelheid kijkt?

7x 135 = 945 en
    8x 135 = 1080

Ervan uit gaande dat je kindje nog niet ruim 5,5 kg weegt schrik ik wel van de hoeveelheid.

Ik ben voor voeden op verzoek en tegen honger laten lijden, maar met 2,5 week al op een liter voeding zitten?
    De hoeveelheid flessen klinkt mij als heel normaal, maar de hoeveelheid in de fles niet...

Is het zeker weten honger?

Deel Deze Pagina