Ons stroomgebruik is 2949. Niet echt superhoog dacht ik. Maar wel hebben we redelijk wat apparaten waarvan een deel op een schakelaar dus die staan allemaal helemaal uit wanneer er niet naar tv gekeken wordt. Ik heb: - een koel/vries combinatie van 12 jaar - 2x tafelmodel vriezer van ong 10 jaar - decoder - radio/dvd speler gemiddeld 8 uur per dag aan - wasmachine van 8 jaar oud - droger van 8 jaar oud - grote tv - radio/dvd speler - 3x spelcomputer - combi oven - stofzuiger van 11 jaar oud En dan nog de diverse apparaten en batterijladers die regelmatig aan de oplader hangen. 2 telefoons, 2x ds, laptop, 4x tablet, spelcomputer Ik vindt mn stroomverbruik dan best meevallen
Veel. Echt serieus. Ik zet de verwarming altijd op 22 (ook nu in de ochtend even aan laten slaan en dan weer terug) en we houden van lang en heet douchen. We zijn nu nog met zn 3-en maar straks vieren. We hebben een vrijstaand huis, dat scheelt ook (relatief gaat er dan veel energie verloren). Ik weet niet exact hoeveel we verbruiken, maar ik betaal de Nuon elke maand 200 euro. We hebben we zonnepanelen en een zonneboiler, maar we wonen hier pas sinds april dus ik kan lastig inschatten wat de situatie is.
Oh en we koken via inductie. Maar wel veel apparatuur. Tv staat veel aan (anders op standby), koelvriescombi, wijnklimaatkast (dat ding vreet stroom als een malle), elke dag de vaatwasser (ook als die niet helemaal vol zit, maar meestal is dit eigenlijk wel zo), wasmachine dagelijks aan (niet elke dag), droger af en toe (maar niet met dit weer), quooker (ik weet niet of dit uitmaakt), elke dag douchen, zoontje om de 2 dagen, verder laptops etc die aan staan, elke dag wel telefoons opladen (of iPad). Oh god nee, ik ben een slecht voorbeeld!
Jaarverbruik kon ik zo 1 2 3 niet vinden. Kreeg wel net update van april binnen: Stroom 211kWh Gas 32m3 Volgens de 'berekening van landelijk gemiddelde', zijn wij heel zuinig. Geen idee of dat echt zo is
Wij hebben geen gas, maar stadsverwarming. Betalen in giga joule Niet handig om te vergelijken. Is igg duurder dan gas. (geen concurrentie) Stroom 2. 200 kwh Met 13 zonnepanelen 2.800 kwh Teruggeleverd