Ja het is niet fijn. Ik zou als ik jou was wachten tot na de bouwvak en dan er weer mee aan de slag. En alles zwart op wit! Dat heb ik ook geleerd.
Alles valt of staat met goede communicatie. Jij vraagt begrip van klanten. Maar klanten in het ongewisse laten kan niet rekenen op veel begrip. Jij weet dat je het mailtje de volgende dag wél beantwoord. De klant weet dat niet. Stel bijv. je email in op het versturen van een automatisch antwoord waarin bijvoorbeeld staat dat je ernaar streeft emails binnen 48 uur te beantwoorden. Duidelijkheid is zó belangrijk!
Dat gaat hem helaas niet worden, we zijn ons nieuwe huis aan het verbouwen en hoe langer het duurt voor de stukadoor komt, hoe langer het duurt voor de rest bezig kan en ik dr woon. En de elektra in de tuin moet eruit, levensgevaarlijk plus dat het binnen een bepaalde periode na de koop moet gebeuren.
Dat vind ik dus ook. Ik ben zelf secretaris van een huurdersvereniging en onze mail daarvan stuurt automatisch een bericht dat we er naar streven binnen 3 werkdagen contact te zoeken. Vaak moet ik dan dingen gaan uitzoeken en mail ik dat ik het bericht goed ontvangen heb en er mee aan de slag ga. En dat ik er zo snel mogelijk op terug kom. Heb ik dan binnen een week nog geen antwoord dan mail ik dit ook door. Maar ik zou ze nooit maar laten omdat ik het te druk heb.. even mailen kosten niet al teveel tijd dacht ij..
Helemaal mee eens hoor. Ik heb dat ook letterlijk in mijn out-of-office staan. Maar dan mailen mensen na 48,5 uur heel boos dat ik het 'beloofd' heb en niet nakom. Blijkbaar heb ik een andere interpretatie van het begrip 'er naar streven'. Echt, je wil niet weten hoe aso klanten soms kunnen zijn. Ik denk dat ik een boek kan schrijven over de reacties die ik gehad heb op mijn zwangerschapsverlof melding in mijn mail. Sommige mensen werden gewoon laaiend dat ik op de dag van mijn bevalling (!) niet binnen 2 uur reageerde op een fb messenger bericht en mijn zakelijke mail . Ik werk in het hoogseizoen bijna dagelijks tot middernacht door de drukte, en soms lukt dan 'even' die 10 klanten mailen dat het een dag later wordt ook gewoon niet meer.
Ja ik ga morgen eerst de makelaar bellen over het elektra. We willen het wel vergoed hebben dus kan het niet op eigen initiatief afhandelen nu. En de stukadoor (de nieuwe) heeft tot zondag. Maandag bel ik een ander.
Ik snap je. Dat is ook absoluut niet fair, maar zo zie ik mezelf niet. Naar mijn mening geef ik ze echt wel voldoende tijs om een reactie te geven.. Maar ik adem even in en uit en ga slapen. Wie weet werkt hij vanavond nog haha. Goede nacht!
Precies! Er is simpelweg veel concurrentie. Dus als een bedrijf niet duidelijk communiceert, sorry, maar dan kies ik een ander bedrijf.
We zijn in Nederland ook wel een beetje verwend. Vandaag iets bestellen, morgen in huis etc. Er is nul geduld meer. De consumptie maatschappij slaat wel door. Ik vind ook dat je je afspraken moet nakomen en als het niet lukt dat dat op tijd gemeld wordt. Dat is voor bouwvakkers soms echt wel wat lastiger dan wanneer je op kantoor werkt. Bouwvakkers moeten echt alle administratieve dingen s'avonds doen plus alle bellers terug bellen. Dat gaat niet als je overdag staat te stucen. Vaak zijn ze ook super druk. Omdat je in tijdnood bent kun je ook 5 verschillende bellen? En dan met de best reagerende snelst beschikbare in zee gaan.
Ik snap je wel hoor. En het is ook ronduit vervelend dat er zulke aso klanten zijn. Maar jij weet wáárom je geen tijd had om de mail te beantwoorden. De klant weet dat niet. En, hoe lullig het ook klinkt, voor jou 10 anderen. Zullen veel klanten denken. Omdat ze simpelweg uitgaan van snelle communicatie. Das nou eenmaal deze maatschappij. Maar....wel goed om te horen dat jij het soms té druk hebt. Dan doe je goede zaken!
Ik heb gelukkig geen concurrenten in NL redelijk uniek bedrijf Maar dat zorgt er ook weer voor dat klanten geen alternatief hebben en dus snel antwoord eisen.
Stukadoors, bouwbedrijven etc hebben het ongelofelijk druk. Vorig jaar toen wij met ons huis bezig waren werden we daar al voor gewaarschuwd. Voordat stukadoors konden waren we 3 maanden verder. En ik weet van mijn man hoe verschrikkelijk vervelend ongeduldige klanten zijn. Ze sturen een email vervolgens bellen ze en dat gebeurd bij veel klanten en daar ben je als bedrijf dan druk mee. Vrienden van ons willen nieuwe badkamer en hebben al zo'n 5 bedrijven gevraagd en er word gezegd het is zo druk zoek maar een andere. Kan mij dus voorstellen dat een stukadoor niet reageert.
Herkenbaar, wij zochten iemand die ons dak kon repareren, wat een ramp. Stad en land af gebeld en gemaild, het overgrote deel moet na 5 maanden nog steeds terug bellen. Andere reageerde na maanden op hun mail en andere zeiden gelukkig -heel eerlijk- dat ze het te druk hadden. Weer een ander zei dat hij geen zin had in deze klus, niet klantvriendelijk maar wel eerlijk. Uiteindelijk hebben we er 1 gevonden, maar die hebben we ook wel achter zijn broek aan moeten zitten (heeft tot 2 keer toe niet terug gebeld en 1 keer de afspraak afgezegd). Zou nog heel even wachten, hem vervolgens bellen en anders opzoek naar een ander gaan. Ik begrijp heel goed dat bedrijven en zzp'ers het druk hebben, maar als er steeds wordt beloofd terug te bellen en het gebeurd niet en je hoort niets meer ben ik er ook klaar mee.
Ik snap je niet. Je vraagt of mensen je ongeduldig vinden, als mensen dan zeggen van wel dan ga je dat weerleggen... Ik ben iemand die heel snel reageert, ook op werkgerelateerde zaken. En ik erger me eraan als anderen het niet snel doen. Maar ik weet ook dat dat voor een groot deel bij mij ligt.
Ik geef hem nog tot morgenmiddag twaalf uur. Dan bel ik de makelaar en regel een ander. Betreft de stukadoor, ik heb nu meerdere gemaild. De eerste die reageert heeft de klus.
Ik verwacht van bedrijven dat ze gemaakte afspraken nakomen. En mocht het niet lukken, dat ze het op zn minst even melden dat er vertraging is. In mijn ogen zijn dit heel normale verwachtingen.
Ik moet stiekem gniffelen. Is die elektricien net bij ons nieuwe huis bij mn man geweest. Heb ik hem tegelijkertijd gemaild of die voor morgen zn afspraak na wil komen oeps haha
Oops, naja kan gebeuren. Zo vroeg ik ook aan mijn man of hij een bedrijf kon bellen om nog iets na te vragen, voor mij was het lastig bellen want ik had het druk op mijn werk. Het duurde me te lang dus ik besloot zelf te bellen, had diegene dus net met mijn man opgehangen en kwam ik 1 minuut later met dezelfde vraag.