Hoeveel geef je per jaar uit aan kinderkleding per kind.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Huismuisie, 3 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel besteed je per kind per jaar aan kleding?

1. 0-200 per jaar

2. 200-400 per jaar

3. 400-600 per jaar

4. 600-800 per jaar

5. 800 of meer per jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Poeh wil ik dat weten? Ik denk zeker meer als 800. Ik koop vanalles..2e hands en nieuw maar verkoop ook weer veel.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik denk rond 400 euro per jaar voor de oudste en ca 200 voor de andere twee. Voor de oudste geef ik meer geld uit dan voor de jongste omdat die nog heel veel kan afdragen.

Maar oudste heeft elke 3 maanden nieuwe schoenen nodig, wel altijd uitverkoopjes, maar toch zeker wel 30-40 euro per keer. 2x per jaar een nieuwe jas. 2x per jaar een nieuwe garderobe (zomer en winter, het jaar erna past heel veel al niet meer).

De middelste draagt veel af van hem en de jongste alleen wat er daarna nog toonbaar is. Ik koop voor de oudste tegenwoordig vaak wel wat duurdere kleding, omdat dat langer mooi blijft en dus door de andere twee ook nog gebruikt kan worden.

De andere twee krijgen allebei wel elk seizoen wat nieuwe aanvulling, gewoon omdat dat ook wel eens leuk is. En schoenen zijn meestal niet doorschuifbaar, omdat ze allemaal hele andere voeten hebben en de oudste zijn schoenen behoorlijk afragt met dat eeuwige voetballen.

3. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

#183 Buitenleven, 5 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2016
    Ik koop graag kleding voor mijn kinderen ( en voor mezelf), vind het gewoon leuk om te doen!

Ik houd wel van merkkleding, broeken heeft mijn zoontje van Tumble en Vingino en ook prenatal, qua pasvorm zitten die gewoon het mooist bij mijn lange, slanke zoon. Ik heb weleens een broek van Hema en c en a geprobeerd, maar dat zit echt voor geen meter. Vaak vallen die wijd en wat korter, terwijl hij wat langer en smaller nodig heeft.
    Verder ben ik dol op merken als Mayoral, Tommy H, Petit B, maar ook Molo vind ik supermooi( niet alles). Van rompers bevalt het merk gap mij goed. Schoenen heb ik van jochies, Teva , deva- nog iets en nog een paar merken waar ik even niet opkom. Daarvan zeker de duurdere merken, dat heb ik er gewoon echt voor over.
    Ik vind helemaal niet dat kinderen er slonzig uitzien in kleding van de bekende ketens, maar je ziet het natuurlijk wel heel veel en ik vind het leuker om iets aan te trekken wat niet door zovelen gedragen wordt.

Ik krijg soms het idee dat sommigen ( niet perse hier) het niet kunnen hebben/ niet vinden kunnen dat er mensen zijn die " veel geld " voor kleding overhebben. Of sowieso ruim/wat ruimer in de centen zitten. Als een ander dat kàn en wìl betalen voor kleding ( of wat dan ook), moet diegene dat toch zelf weten?
    Andersom vind ik het helemaal prima ( zal mij aan mijn reet roesten) als iemand het er niet voor kleding ( of wat dan ook )overheeft.

Daarnaast kan spelen, en duurdere kleding naar mijn idee ook gewoon samengaan, hier heb ik ook niet " speciale" speelkleding of " kinderdagverblijf- kleding.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    @buitenleven: dat gevoel krijg ik ook wel een beetje idd, wat afgunstig. Ieder zijn ding toch.

5. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Hier ook sfeer bij de broeken van next voor mijn zoon.

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Ik heb op tussen de 200 en 400 euro gestemd. Voor de oudste zal het soms net boven de 400 uitkomen, voor de jongste kom ik op zo'n 100 euro per jaar uit (ik heb heel erg veel gekregen, alleen van de zomer heb ik 2 setjes gehaald, omdat hij dat niet zoveel had liggen, maar was bij de Wibra 10 euro ofzo kwijt. En soms wat rompertjes, ik heb maar 1 soort die ik echt fijn vind, dus die koop ik dan af en toe wel. En schoenen, maar die gaan in de uitverkoop, dus ben ik afgelopen jaar denk ik 50 euro aan kwijt geweest.

De oudste verslijt veel meer, spijkerbroeken gaan echt niet de hele winter mee, schoenen slijt hij snel. Jassen draagt hij wel regelmatig gekregen exemplaren die nog prima zijn. Schoenen koop ik of bij Scapino voor hem of in de uitverkoop, dus zo'n 30 a 40 euro per paar is het dan wel.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Denk dat dat in veel gevallen niet eens het hele euvel is maar denk meer dat het komt omdat sommige die dus wel veel geld uitgeven zo'n attitude hebben van '' kijk mijn kind eens in een merk broek lopen '' om er vervolgens dan nog heel denigrerend erbij te vermelden dat ze echt geen C&A broek kopen want dat kan eeeeecht niet ;)

En ik zeg echt niet dat iedereen zo is hoor maar ik zie dat wel vaak terug komen en dan is gewoon jammer.

Mij kan het echt niets schelen of iemand €5 of €100 euro voor een broek betaald, moet iedereen zelf weten ;)

8. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Dit inderdaad.

9. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Jeetje wat een bedragen in de poll. Bijna de meerderheid geeft 600 of meer uit. Vind ik echt heel veel.
    Ik koop 2-3 paar schoenen per jaar, zomerjas, winterjas en dan wat kleding. Doe vooral wel aankopen op marktplaats en alles wat ik daarin mis koop ik nieuw bij Hema, Zeeman, Wibra, Takko, Ter stal, C&A.
    Mijn zoon is deze maand jarig en als ik geen speelgoed kan verzinnen vraag ik gerust om kadobonnen voor kleding.

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Maar een paar schoenen kost hier al zo'n 70/80 euro.
    Een winterjas ook rond de 50 minimaal.

Het is denk ik maar net wat je smaak is, en de bouw van je kind is.
    Hier een smal ventje, waardoor ik toch gauw 'duurdere' broeken moet halen.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Twee paar goede schoenen voor de oudste is al 250 euro, dan nog gympen, regenlaarzen, sportschoenen, enz., dan zit je al rond de 350 euro. Dan twee jassen, zit je ook al snel aan 75 euro. En dan de kleding nog. En de prijs loopt hard op als ze groter worden, ook vinden ze een cadeaubon voor een kledingwinkel op een gegeven moment echt niet meer leuk...

Toevallig vandaag voor de oudste een setje van een broek en trui bij de H&M gekocht, kostte 30 euro. En dan heb je een goedkope broek en een goedkope trui. Stel dat ik zo iets 10x zou vinden en het bij 10 setjes zou houden, kost dat me alsnog 300 euro. En dan nog ondergoed, sokken, enz. Het loopt gewoon snel op.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar je kiest nu niet bepaald voor de goedkoopste opties...

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier rond de 400 euro per jaar, gemiddeld, voor de jongste ben ik veel minder kwijt omdat het van de oudste doorschuift. Jas gaat vaak 2 jaar mee (ze hebben 1 winterjas), en kost zo'n 50 euro. Ze krijgen 1 paar goede schoenen van rond de 100 euro en 1 paar goedkopere gympen die ze weinig dragen. Oudste wil dit jaar waarschijnlijk alleen maar gympen dus ben dan minder kwijt. Voor de jongste ben ik altijd wel veel kwijt omdat ze smalle voetjes en dunne beentjes heeft.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    H&M is toch wel een goedkope optie?

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja dit inderdaad. Er wordt gedaan door sommigen alsof je altijd dure kleding en schoenen moet kopen omdat goedkope kleding en schoenen niet zo goed zijn. Dat is gewoon onzin. Niet iedereen heeft budget om voor €100 een paar schoenen te kopen. Misschien is merk beter, maar dat maakt goedkopere schoenen nog niet slecht.
    Hetzelfde met goedkope shirts die snel verwassen zouden zijn, hier niet hoor. Ik heb gemerkt dat als ik op lagere toeren laat centrifugeren dat het dan gewoon mooi blijft, dus ipv 1400 toeren was ik met 900 toeren.
    Er is niks mis met dure kleding kopen, als mensen het geld hebben dan moet iedereen dat lekker zelf weten.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, maar een broek en een trui daar voor 30 euro vind ik dan wel eerder de duurdere opties van h&m. Net als jassen van 75 euro.

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    80 euro per kind per jaar

18. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Het jaar is nog niet over :') Ben pas net over de helft..
    Heb aan maat 50/56 denk ik wel 200 euro uitgegeven, ze zat er zoveel langer in dan we hadden gedacht en spuugde veel waardoor we soms gewoon door de kleding heen waren! Dus veel nieuw en buiten de sale gekocht bij de winkel waar we toevallig waren. Ik denk dat ik aan maat 62 max 60 euro heb uitgegeven, van die maat hebben we veel gekregen. maat 68 hebben we het meeste van op een rommelmarkt gekocht, heb er denk ik tot nu toe ook max 60 euro aan uitgegeven. Maat 74 ben ik nu aan begonnen met kopen, heb tot nu toe 25 euro uitgegeven aan een winterjas en nog geen 15 euro aan merk kleding(zeker 7 setjes) op een rommelmarkt. Nu zijn de rommelmarkten weer gedaan voor het jaar dus voor de rest zal het vooral nieuw/sale worden. Tot ze iets langer dan een paar maanden in een maat zit durf ik ook niet te ver vooruit te kopen.
    Persoonlijk zie ik niet zo vaak echt wat leuks bij winkels als Wibra en Zeeman, dus daar heb ik ook weinig van. Merk vind ik wel heel mooi, maar ook best wel duur. Dus liever in de sale of tweedehands. Primark ben ik ook geen fan van meestal. Vind het er vaak niet mooi uit zien. Het valt ook nog eens breed, dus daar heeft mijn dochter weinig aan aangezien ze heel smal is.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Als je kind de goedkope schoenen niet past, heb je ook weinig keus, is het niet?

En jassen zijn bij de Zeeman en de Wibra ook 20-25 euro? H&M 40 oid, dan zit je met twee jassen (winter en zomer) toch richting de 75 euro???

En broek 15 euro en trui 15 euro, dat zijn toch geen duurdere opties??? Misschien voor een baby, maar niet voor kleding uit de lijn vanaf maat 140.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    En ja, natuurlijk kan het goedkoper als je megapakke. Op Mp koopt of op de rommelmarkt of alles in de supersale oid, maar wat ik net noemde zijn op de schoenen na echt geen 'dure opties'. En die schoenen zijn niet echt een 'optie', want ik heb geen keus (ja, mijn kind op slecht passende schoenen laten lopen...).

En nee, je hoort mij niet klagen, ik probeer alleen duidelijk te maken dat het toch vaak heel snel oploopt.

Deel Deze Pagina