Discussie schoen van Tuc ; ik vind ze ook super! Schoenen van de goedkopere schoenenzaken blijken altijd duurkoop bij ons, dus ik geef er graag wat meer geld aan uit dan 30,- per paar.
Moet zeggen dat ik er ook wel heel blij mee ben ! 2 weken geleden was opnieuw sale, alle kinder schoenen 25 euro, Maar gaat wel echt aso op die dagen hoor, er zijn serieus mensen die trolleys mee nemen en rennen bij opening meteen naar de schoenen en pakken wat ze pakken kunnen of het de juiste maat of kleur wel of niet is, ze gooien het in de trolley en gaan dan in een hoekje zitten uitzoeken en dan sorteren op wel niet of misschien.... Gaat nu al 7 jaar zo en soms denk ik ... Eigenlijk moet ik ook gewoon met een trolley aankomen haha maar ik vind het er zo stom uitzien dat ik zo eigenlijk niet gezien wil worden dus ik ga gewoon lekker zitten en pak hun " niet schoenen " Ben zelf wel aangesproken haha dit jaar voor het eerst voor 4 kinderen willen kopen en Heb voor elk kind 2 paar schoenen vast daar stond ik dan met 8 paar in handen 😂 Of ik wel echt zoveel schoenen nodig had want zijn vrouw vond de schoenen zo mooi die ik er tussen had of ik niet af kon met 1 paar minder... Nee sorry meneer Maar mijn kinderen hebben echt minimaal 2 paar schoenen, En mijn man is ook altijd happy met die winkel haha,
Dat is niet waar. H&M is heel erg vooruitstrevend. Eigen naait ateliers die gewoon online staan, arbeiders krijgen een redelijk salaris. De hele familie is verzekerd voor zorg en kinderen krijgen scholing. Ik las dat laatst ergens. De omstandigheden waar prikark onder produceert is echt een stuk schrijnender. Overigens geldt dat ook voor veel dure merken hoor. Mijn zoontje draagt veel Engel, cosilana, Disana en soms H&M. En heb ook wel petit bareau omdat die kwaliteit gewoon echt heel erg goed is. Stofjes blijven ook na 100x wassen mooi. De eerste 3 merken zijn gemaakt in Duitsland en allemaal ecologische stoffen die in duitsland gemaakt zijn. Dat is dus goed maar je betaald er ook voor. Ik koop nooit bij Primark, ben er uit principe zelfs nog nooit binnen geweest.
zeker meer dan 800 euro per jaar per kind! Als je alleen al kijkt naar de schoenen, 1 paar per seizoen. De schoenen voor erbij,..(tenminste zo noemen wij ze altijd!). De jassen, kleding voor een feestje, ondergoed, pyjama's. Tumble 'n dry, vingino, name it, retour, claessens. Onze tweede zoon is een heel ander kind qua postuur dus ik koop dus ook vaak voor hem weer nieuwe kleding.
https://www.limango-outlet.nl/producten?search-active=1&search=naturino Ik ben gek op Naturino, mooi italiaans merk. En wordt veel via liman verkocht. Meestal model falocotto zijn normaal tussen de 65-100 euro maar via liman toch vaak een paar rond de 30 kunnen scoren
Dit is gewoon een algemeen topic over hoeveel geld je aan de kleding van je kind uitgeeft. lijkt me prima voor in de lounge ander kan je per leeftijdscategorie een ander topic aanmaken. Maar thanks voor je bijdragen
Rond de 500 euro per kind inclusief schoenen. De grootste kostenpost zijn inderdaad de schoenen. Goedkoop blijkt hier ook altijd duurkoop te zijn. Voor schoenen ben ik per jaar rond de 200 euro kwijt en de rest is kleding en jassen. Vooral niet merk of merk in de sale. Wij wonen op het platteland en bijna niemand draagt hier merkkleding. Kinderen worden hier soms zo ongelooflijk vies van het spelen op boerderijen, bos en blub etc. Hiervoor woonden we in een yuppenwijk in de stad en daar zag je juist alleen maar merkkleding. Ik riep altijd heel hard dat ik er niet aan meedeed, maar toch ben ik tegenwoordig een stuk minder kwijt .
Ik zou het eigenlijk eens uit moeten rekenen want heb geen flauw idee. En ik ben niemand iemand die maar 2x per jaar winkelt. Ik kook geregeld wat en zo heb ik nu deze zomer ongeveer z'n hele wintercollectie bij elkaar gesprokkeld, een heel gedeelte nog in de uitverkoop. Ik probeer in de uitverkoop wat nette en goede kleding voor 'm te kopen, bv. de broeken van name it enz. Verder is het hier vaak gewoon Hema, Prenatal (soms nog), C&A, Wibra, H&M en af en toe Zeeman, maar vind de kwaliteit van Wibra beter en de kleding vaak leuker dus de Zeeman valt de laatste tijd eigenlijk af. Zoals al meer gezegd vind ik het (nu nog) niet nodig dat mijn zoontje in spijkerbroeken van 50 euro loopt, vind ik zonde van m'n centen. Ik heb pas een overhemd bij de WE voor 'm gekocht van 26,95 en daar schrok ik al een beetje van. Hij heeft hier wel veel kleding, want ik houd niet van elke week hetzelfde aan, dan ben ik er na een maand op uit gekeken, dus misschien dat ik daarom voor wat goedkoper ga. Jas heeft hij hier van Z8 liggen voor deze winter, heb ik van het voorjaar al gekocht in de uitverkoop. Schoenen probeer ik ook zoveel mogelijk met korting te kopen. Ik denk dat ik ongeveer 50 euro per maand uit geef, maar de ene maand zal het misschien 100 euro zijn en de andere maand bijna niets. Dus totaal dan zo'n 600 euro per jaar denk ik.
Nooit precies uitgerekend. Maar ik denk op jaarbasis per kind toch al wel gauw 1000,- - 1200,- incl schoeisel en winter/zomerjas. Ik verkoop wel veel weer op de kinderhoek en daar krijg ik denk ik zo'n 150 /200 per kind wel terug. Ik koop niets tweedehands en schuif kleding ook nooit door. ( licht trauma opgelopen van mn eigen kindertijd)
Ik verbaas me altijd zo als ik hier lees het lijkt wel alsof hier toch merendeel een bepaald #type# mensen komt Dure kleding verkoopt toch echt als ik om me heen kijk op school zie ik echt niet voornamelijk zeeman en of tweedehands en waarom zo weing uitgeven? Is toch heerlijk leuke dingen kopen en aandoen bij je kind? ik geef echt heel veel aan kleding uit ik vind het belangrijk dat mijn kinderen er leuk utzien
Maar dat je niet veel geld uitgeeft betekent niet dat je geen leuke dingen koopt. Plus dat het vaak een kwestie van smaak is, sommige kinderen dragen Tommy Hilfiger en Vingino en andere kinderen Zara en H&M. Mij zoon draagt voornamelijk H&M, Zara en merken als Mingo etc. Ik vind dat hij er leuk uit ziet, en daar geef ik niet heel veel geld aan uit. Onder de 50 euro per maand in ieder geval.
Dank je SYRV Ik heb zojuist een jasje, jurkje en vestje besteld voor mijn dochtertje in maat 98/104. Ze is nu precies 1 meter , hopen dat het past!