Hoeveel geef je per jaar uit aan kinderkleding per kind.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Huismuisie, 3 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel besteed je per kind per jaar aan kleding?

1. 0-200 per jaar

2. 200-400 per jaar

3. 400-600 per jaar

4. 600-800 per jaar

5. 800 of meer per jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93

Deels natuurlijk wel , er verzorgd uitzien betekent in mijn ogen niet verwassen en versleten goede jas en schoenen en dat kost geen 20€ in de maand

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Heb je het wel eens geprobeerd? Voor weinig geld kan je echt leuke dingen kopen.

3. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

De beste broeken voor mijn zoon zijn de super skinny van de H&M en die zijn €20 per stuk. Hij draagt ze dag in dag uit maar zien er prima uit.
    Je zal je verbazen wat je voor €100 aan kleding kan kopen i.p.v 1 setje!

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Klopt, maar wie heeft het hier over 20 euro per maand? Het gaat om het geld wat je per jaar uitgeeft.

Ik heb vorig jaar een leuke winterjas voor mijn zoon in de sale gekocht voor nog geen 15 euro. Mijn zoon is echt een zeur mbt schoenen, dus ik ben wel het adias/nike type moeder (sorry tuc:D) omdat hij leren schoenen echt niet fijn vindt zitten.

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Naar aanleiding van de (in mijn ogen) belachelijke prijzen die ik in dit topic lees voor een winterjas ben ik alvast gaan neuzen naar wat ik voor mijn zoon ga kopen. Natuurlijk een prachtige winterjas van Noppies gezien maar die kost maar liefst 90 euro. Dat ga ik echt niet uitgeven voor één seizoen. Dat doe ik maar net voor mezelf en ik loop er minstens drie seizoenen mee. Na even doorgezocht te hebben vond ik een vergelijkbare jas bij Zara voor 40 euro. Dat klinkt al beter. Nu maar hopen dat het een beetje een fatsoenlijke, warme jas is. Dat zie je niet op de foto. Ik ben echt een Noppiesfan maar 90 euro voor een jas vind ik echt te veel.

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar je kan er ook verzorgd uitzien in een H&M shirtje van €5, iets wat goedkoop is is echt niet na 1 wasbeurt meteen verwassen hoor.

Hier doen kinderen gewoon een seizoen met hun kleding of zelfs nog langer, toevallig dit jaar nog shirts gebruikt van vorige zomer en het duurste shirtje was denk ik €10 en kwam van de WE Fashion.

Jammer dat je blijft denken dat iemand die minder besteed er minder verzorgd uit ziet, dat is namelijk totaal niet zo.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zou zeggen doe eens gek en ga eens goedkope kleding kopen in de Sale, denk dat je er verbaasd van staat hoe goed die kleding ook kan zijn.

Ik blijf erbij, goedkoop is echt niet altijd duurkoop zoals jij het nu doet overkomen.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De beste broeken voor mijn dochter zijn de broeken van next. Die kosten 11 euro per stuk. Doet ze maanden mee, en blijven er geweldig uitzien. De dure broeken die ik cadeau gekregen heb daarentegen...

9. tuc

tuc Niet meer actief

o dat vind ik vreselijk saai, altijd vaste setjes. Steeds hetzelfde aan....
    Nee ik vind het juist een sport om zoveel mogelijk combi's te kunnen maken.

10. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93

Maar hoe dan ? Ik heb veel nu van de alice in wonderland serie en de beren serie van monnalisa ( zie google)
    lapin house winter collectie met beren en de grijze bloemen (google)
    jottum vlinder serie
    kate mack de rose serie

hoe ik die kan combineren zie ik gewoon niet.

11. tuc

tuc Niet meer actief

nee ik vind dat ook geen leuke merken, vooral jottum vind ik erg saai. Dit zijn zulke specifieke lijnen die moeilijk met iets anders te combineren is. Maar het is mijn smaak ook gewoon niet. Monnalisa vind ik veel te druk meestal.

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb het even gegoogled en ik snap dat je hierbij echt merk op merk moet dragen. Dat is niet te combineren met iets anders. Smaken verschillen maar mijn ding is het echt niet. En al helemaal niet met die absurde prijzen.

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Heb even naar de alice in wonderland serie gekeken en neem even dit rokje ( geen idee of je het hebt maar gewoon als voorbeeldje.

http://images.luisaviaroma.com/Big64I/90B/005_73f9c1c6-0625-4752-aa1c-97b2f6842be2.JPG

Hier kan je super veel verschillende shirtjes op aan doen. Met lange mouw, korte mouw, roze, wit, blauw, met een Alice in Wonderland print maar ook een leuke witte blouse met een leuk vestje er op.

Het hoeft niet altijd met iets te matchen van Alice in Wonderland. Bedoel, het printje hoeft van boven natuurlijk niet terug te komen omdat het in het rokje zit.

Je kan de rok met mailliot dragen in verschillende kleurtjes met van die mooie zwarte lak schoentjes maar je kan het ook dragen met stoer gympen er onder.

Als ik zo naar de collectie kijk dan is er genoeg te matchen hoor.

Vind het by the way echt een verschrikkelijke collectie maar ieder zijn ding zullen we maar zeggen :)

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit inderdaad. Moeilijk te combineren, absurd duur en eerlijk gezegd ook helemaal niet mijn ding. Veel liever dan goedkopere shirts die je oneindig kan combineren.

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik koop alles 2ehands. Maak er echt een sport van om zo goedkoop mogelijk hele leuke kleertjes en schoenen te kopen. Ze hebben beide een kast vol, en daar heb ik rond de €50 voor uit gegeven. 25 euro per kind denk ik. Rommelmarkten, en kringlopen. Soms een tas vol mooie kleding via mp voor een prikkie.

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

mijn hemel 170 euro voor een jurk met deze stoffen en een witte bovenkant en een rokje met print. echt nooit van mijn leven.

ABITO ST.PASTEL GIRL
    Upper part: 79% Viscose / Rayon, 18% Polyamide / Nylon, 3% Elastane / Spandex;Lower part: 94% Polyester, 6% Elastane / Spandex
    Italy

nee totaal niet mijn smaak n dat soort bedragen zoou ik absoluut nooit uitgeven aan kleding.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ook Jottum, Monnalisa en Kate Mack ed zijn prima te combineren met goedkopere dingen, als je dat wilt. Goedkopere legging of maillot en vestje en bij een rokje ook het shirtje ed, kan vaak prima, maar je moet het ook willen.

Ik koop veel kleding en ook vrij veel dure dingen. Waarom? Omdat ik de kleding leuk vind en vooral omdat mijn kinderen de kleding leuk vinden. Ik kijk niet naar het merk, ze dragen net zo goed Wibra, Primark en H&M als het iets leuks is. Zeeman en Hema dragen ze zelden, Zeeman omdat de kwaliteit me te vaak is tegengevallen (en dan is goedkoop toch echt duurkoop), leggings koop ik daar overigens wel, en Hema niet omdat het veel te breed is, maar daar koop ik dan wel weer ondergoed. Maar ze hebben dus jurkjes van 50-60 euro in de kast en evengoed complete setjes van 10-20 euro. Ik heb wel een 'psychische grens' van 65 euro voor een jurkje en 100 euro voor een jas. Schoenen kosten hier ook veel geld...voor de oudste koop ik ze in een speciaalzaak, >120 euro. :eek: Voor de BSO komt er altijd nog een goedkoper paar bij. En dan nog sportschoenen, gymschoenen, regenlaarzen, zomers slippers, enz.

Als we minder geld hadden, zou ik minder kopen of minder dure dingen. Het gaat erom dat ze er verzorgd uitzien en dat kan zeker net zo goed in kleding van de H&M of Hema of wat dan ook.

18. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Hier verschillend, de kleding van de wibra is prima, tegenwoordig hebben ze er leuke dingen voor een paar euro.
    Broeken voor 12 euro geloof ik die net zo smal zijn als tumble.
    Dat zijn prima broeken.
    Shirts zijn er ook goed.
    En komt er een vlek in, pech voor dat geld ;)

Maar, draagt ook duurdere kleding
    Z8/tumble/name it/beebielove/babyface enz
    En altijd goede schoenen.

Jongste draagt de kleding van broer wat nog goed is.
    Ze schelen nu maar 1 of 2 maten.

Deel Deze Pagina