Hoeveel geef je per jaar uit aan kinderkleding per kind.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Huismuisie, 3 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel besteed je per kind per jaar aan kleding?

1. 0-200 per jaar

2. 200-400 per jaar

3. 400-600 per jaar

4. 600-800 per jaar

5. 800 of meer per jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Tweedehands heb ik gedaan tot ze een jaar of 3 waren. Daarna ben ik nieuw gaan kopen. De kids staat niet alles meer, en ik vind het ook leuk wel een beetje de mode van nu in de kast te hebben hangen :)

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik had nog niet eens naar de materialen gekeken maar voor die prijs verwacht ik op zijn minst zijde en cashmere, niet deze rommel. 😏

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Tot nog toe koos ik kleding uit, rekeninghoudend met hun wensen. Ze pasten het dan en zeggen of ze het wat vonden of niet. De oudste (7) heeft een tijdje terug aangegeven graag een keer samen te gaan shoppen, dus dat gaan we binnenkort weer een keer proberen (vorige keer was het geen succes, dus toen afgesproken dat ik het voorlopig weer zou doen, nu dus een nieuwe kans voor haar ;)). En zolang ik betaal, moet ik het ook acceptabel vinden. Wat inhoudt dat doodskoppen en panterprintjes ed er niet in komen. ;) Maar ze zijn bv. weg van tule rokjes en jurkjes met bloemenprint ed, liefst zo wijd en zo lang mogelijk. Dan zoek ik iets wat aan hun eisen voldoet, maar wat ik ook acceptabel vind. Eigenlijk lukt dat altijd. En sommige dingen vind ik inderdaad veel leuker dan wat zij uiteindelijk kiezen, maar zij moeten er in lopen en niet ik, dus als ze het echt niet willen, dan houdt het op. Ik mag ook mijn eigen kleding kiezen, toch? ;)

4. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Ik heb veel kleertjes gekregen in verschillende maten. Ik koop iets bij als ze het nodig heeft.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Als ik een gok moet doen (snel even globaal gerekend) dan kom ik denk ik op 400-600 per kind per jaar, inclusief alles.
    Ik koop geen hele dure kleding, maar wel meer dan eigenlijk nodig.
    Jurkjes voor 65 euro vind ik echt belachelijk. Maar goed, ieder z'n hobby zullen we maar zeggen.
    Rompers en ondergoed koop ik altijd bij de hema. Gewoon fijne kwaliteit en prima prijs.
    Broeken en shirts en voor de oudste jurkjes ed bij verschillende winkels, maar voornamelijk Ter Stal, Hema, CenA, Prenatal, Jensen.
    Met jassen ben ik altijd nog onder de 40 euro geslaagd. Nu de oudste echt in de kindermaten valt merk je wel dat je iets duurder uit bent en de jongste gaat nu ook die kant op.
    Als ik nou niks leuks kon vinden in de goedkopere sector, tja, maar dat is nog niet het geval geweest. Rond de 10 euro voor een shirt vind ik een mooi bedrag, broeken 15-20 euro meestal en jurkjes 10-15.
    Ze hebben hun kleren ook aan naar school en er gewoon mee buiten spelen en zich geen zorgen maken over de reactie van mama als hun kleren vies zijn geworden of kapot gegaan.
    Voor schoenen geef ik voor de oudste nu wat meer uit omdat ze naar school gaat en dus de hele dag op schoenen loopt. Thuis lopen ze hier echt de hele dag op sokken of blote voeten en buiten op sandalen, slippers en in de winter laarsjes.... Dus dat beetje tijd dat ze dan echt op hun schoenen lopen vind ik het zonde om hele dure schoenen te kopen, echt niet nodig.

Wel grappig om de verschillen te lezen. Ik ga persoonlijk altijd voor het leuke van het kledingstuk zelf en niet voor het merkje. Soms zie ik kinderen lopen in kleding waar dan levensgroot een Z en een 8 op staat en dan vraag ik me wel af of het nou is omdat het zo'n leuk jurkje is of omdat de buitenwereld dan kan zien dat je dat merk hebt..

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    ikke97, een hobby is het goede woord. :D :)

En de maat maakt ook echt uit. In de zin van dat ik voor de jongste (maat 98/104) toch minder snel iets van 65 euro koop, terwijl ik dat voor de oudste wel eens doe (die heeft maat 140 en ik kan het natuurlijk ook bewaren voor de jongste).

7. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Het ergste van Z8 is dat het harstikke duur is maar kwalitatief echt niet beter dan H&M.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.717
    113
    Ik denk zo rond de 100-150 euro per seizoen per kind, gemiddeld. Dan hebben ze meer dan genoeg. Ik koop het meeste bij h&m en primark, soms Zara. Merk scoren we soms in de uitverkoop of bij TK Max, of krijgen we doorgegeven. Persoonlijk vind ik dat mijn kinderen er dan prima leuk uitzien 😊 Voor bij de gastouder koop ik ook nog wel Zeeman of Lidl. Zeeman is nog steeds favoriet voor pyjama's en sokken/ondergoed (Al heb ik voor aanstaande winter de restanten van v&d geplunderd voor sokken)

Oma winkelt ook soms voor hen, daar zitten ook vaak leuke dingen tussen (wat we niet leuk vinden, mogen we ook gewoon teruggeven)

De kwaliteit hangt natuurlijk wel wat samen met prijs, maar dat zegt niet alles. Wat helemaal prima mooi bleef ondanks intensief wassen, waren bv shirtjes en broekjes van de Lidl (Lupilu). Een McGregor shirtje had na 3 keer wassen een flubberkraag. Primark wisselt: de meeste dingen blijven prima tot wel meer dan een jaar intensief dragen/wassen, enkele dingen zijn snel lelijk. Maar voor de prijs neem ik dat "risico" vaak maar voor lief.

De stroom doorgeefkleertjes droogt helaas wat op als ze wat ouder worden, kinderen van bv een jaar ouder zitten nog in dezelfde maat, dingen worden meer afgedragen...

Voor schoenen hebben we ook een neusje voor korting. Vorig jaar ging bijvoorbeeld een luxe kinderschoenenwinkel hier in de stad weg, voor elk 3 paar gescoord in opeenvolgende maten, prijzen van ruim boven de 100 euro voor tussen 20-30 euro. Daarnaast hebben ze dan goedkopere schoenen, bijvoorbeeld van haren of zara. Ze lopen toch veruit het grootste deel van de dag op blote voeten of sokken.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Oh ja, hier is het echt een hobby idd en verder heb ik geen dure hobby's, dus leef ik mij lekker uit.

Ik vind z8 enorm op een jurkje ook vreselijk, maar soms zitten er wel leuke dingen tussen. Maar koop het zelf eigenlijk nooit meer. Het lijkt elk jaar zoveel op elkaar, dan heb ik niet het gevoel iets nieuws te hebben gekocht.

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Geen idee, maar waarschijnlijk teveel. Ik koop overigens voornamelijk in de uitverkoop. Van de week een tas met vijf kledingstukken voor € 60,-, terwijl ik dat anders voor een jurkje had moeten betalen. :D

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.717
    113
    Volgend jaar met 70% korting kopen 😜 Ze zijn leuk!

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Enorme merknamen op kleding vind ik ook niets. En Z8 zitten soms leuke dingen tegen, maar het is zo enorm snel verwassen, dat ik er al jaren niets meer van koop. :D

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Z8 verkoopt trouwens tweedehands wel enorm goed. Had paar jaar geleden een winterjas voor mijn dochtertje van z8. Kostte mij destijds 85 euro, jaar erna voor 55 euro verkocht op marktplaats in 1 dag (snap ik niet hoor).

14. tuc

tuc Niet meer actief

haha nou ik ben een slechte uitverkoopshopper...ofwel er gaat maar een tientje af....ofwel alles is al op....sommigen hebben daar echt een 6e zintuig voor denk ik.

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Natuurlijk wel! Alles wat ik koop is eigenlijk nieuw. Kwestie van goed zoeken op internet en in de stad hier: gelukkig slaag ik altijd voor heel weinig. Maar ik maak er ook wel een sport van hoor :p Alledrie gok ik in totaal zo'n €100,- aan schoenen per jaar (winter, zomer, slippers, sandalen, goedkoper paar) en dan nog zo'n €100,- voor de rest. Jassen hoef ik eigenlijk alleen voor de oudste te kopen: ze blijven zo goed als nieuw en met drie meisjes kunnen de tijdlozere modellen zo door, ook wat broeken, leggings, shirts, vestjes/blazertjes, blouses, jurken betreft (valt wat maten betreft ook nog eens perfect, dus ook geluk).

Een enkele keer krijgen wij nog hele mooie kleding via kennissen, soms koopt de ene oma eens een leuk setje voor alledrie, of een van mijn zusjes die het leuk vinden ze te verblijden met een leuke jurk/shirt/e.d. en de andere oma koopt als ze iets tegenkomt soms ook wat (bijv. laatst een hele mooie broek voor de oudste, een vest en legging voor de middelste en een shirt en rok voor de jongste van een of ander eco/duurzaam? merk). Dus wat dat betreft komt er ook af en toe nog best wat 'binnen'.

De kosten lopen trouwens wel wat op nu de oudste steeds ouder/groter wordt en lang niet alles goed past doordat ze lang is en smal, maar wel brede schouders heeft. Aan de andere kant doet ze nu een heel jaar met een paar gympen bijv., terwijl dat in de kleuterleeftijd echt niet zo was :p

Ach, zolang ik er aardigheid in heb om voor spotprijzen kleding te zoeken die zowel ikzelf als de kinderen leuk vinden én ik dit kan vinden: vind ik het prima :)

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Is soms ook flink geluk hebben hoor! Het moet net zijn wat je leuk vindt, de goede maat en dan dus leuk geprijsd.

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik haal trouwens minstens de helft en vaak wel iets meer van de prijs van de kleertjes weer terug door het te verkopen op m'n Facebookgroep. Dat scheelt ook veel, kan ik weer nieuwe dingen van kopen.

18. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Ik verkoop ook altijd alles weer als het te klein is. Dat scheelt inderdaad weer. Ik heb trouwens een apart potje voor de kleren. Ik spaar daar apart voor, als ik iets verkoop gaat het ook daarin en als ik eens wat extra over heb.

Koop voornamelijk merkkleding omdat de pasvorm 9 van de 10 keer beter zit bij mijn dochter. Ook vind ik over het algemeen de kwaliteit iets beter. Heb een keer spijkerbroekje gehad van de Primark en konden na twee keer wassen weg (verkleurd en enorm pillig).
    Verder loopt hier bijna iedereen in H&M kleding. Dan vind ik het wel leuk als mijn dochter iets aan heeft wat niet de hele klas aan heeft.

Ik koop gewoon graag kleding :D

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik gok tussen de 200-400. Shop het meeste bij een Wibra, H&M, Primark, Zeeman, markt/braderie en slaag voor schoenen meestal bij Van Haren...z'n lievelingsschoenen zijn overigens van de Aldi, met lichtjes, voor een tientje en zijn prima schoenen. Heb niks met merken en z'n kast ligt aardig vol :)

20. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Gemiddeld over de 3 kinderen per kind 0-200 per jaar.
    Krijg veel voor de oudste 2 (jongens), de oudste schuift ook veel door naar de middelste. Alleen voor de jongste (meisje) koop ik zelf wel regelmatig wat.

Merkschoenen altijd in de uitverkoop vooruit kopen.
    Ik koop ook veel bij een tweedehands merkkleding winkeltje, erg leuk en het past beter bij onze manier van leven. Wij kopen liever niet teveel kleding en zeker niet nieuw voor de volle mep.

Desondanks zien onze kids er altijd netjes en hip uit!

Deel Deze Pagina