Hoeveel geef je per jaar uit aan vakantie en wat doe je daar van?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Daantje57, Sep 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoeveel geef je per jaar uit aan vakantie voor een heel gezin

1. Niks, ik ga nooit op vakantie

2. Minder dan 1000 euro

3. 1000 tot 3000

4. 3000 tot 5000

5. Meer dan 5000

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

In totaal meer dan 5000.
    Wintersport is snel 2000, de zomervakantie ook snel 4000. Dan hebben we privéhuizen in italie met zwembad en alles.
    En weekendjes weg doen we ook regelmatig. Dat kost dan snel 400 euro.

2. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Meer dan 1000 euro geef ik alleen uit voor een vakantie buiten Europa. Binnen Europa blijf ik daar echt onder voor reis en verblijf. Zijn dan wel de kosten voor mij alleen. Eten, drinken, uitstapjes niet meegerekend, dat houd ik niet echt bij.
    Ik verdien goed, maar € 5000,00 aan vakantie uitgeven vind ik echt zonde van mijn geld, tenzij ik naar een bijzonder land zou gaan met een fantastische rondreis.

Als ik dan naar het topic wat betreft inkomens kijk dan verbaas ik mij over de bedragen voor vakanties die ik hier voorbij zie vliegen. Of er moeten hier allemaal andere mensen reageren dan in dat andere topic.

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb 1000-3000 gestemd maar dat is dan incl alles, benzine, eten drinken etc.

Wij doen in 2017 daarvan een midweek centerparcs, 2 weken kamperen en een stedentrip voor mij. Ik ben iemand die altijd een bepaald bedrag in gedachten heeft voor een vakantie en dan net zolang zoek tot ik het daar voor kan boeken :D

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,837
    113
    Of je hebt geen idee hoe duur vakanties met kinderen zijn in het hoogseizoen.

5. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Ik denk dat we de 5000 wel halen. Het zal per jaar verschillen maar in de zomer gaan we meestal 12-14 dagen naar het buitenland. Dat kan vliegen zijn maar ook auto, in een hotel, huis, all inclusieve of wat dan ook. Dan zijn we zo al 3000 met alles kwijt.

Dan ga ik door het jaar heen nog wel een keer op stedentrip, verschillende weekendjes weg (ook met vriendinnen) en met zijn allen naar Centerparcs.

Maar eigenlijk reken ik het niet uit hoor. Als het kan doen we het gewoon lekker. Dat zijn uiteindelijk de dingen waar we zo naar uit kijken!

6. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,367
    113
    In de zomervakantie geven we max 1500 euro uit voor 2 weken vakantie inclusief alles, ook eten en drinken.
    We gaan in het najaar altijd samen een weekendje weg, dan zijn we tussen de 300 en 400 euro kwijt inclusief eten.
    En vaak nog een weekendje met mijn familie in een huis, dat zal zo'n 250 euro zijn inclusief eten.
    Dus iets over de 2000 euro zal het wel zijn.

7. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

Mar 29, 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij waren voor de zomervakantie (2 weken frankrijk) ongeveer 1200,- kwijt en een midweekje centerparc (mystery park) 400,- en dat is inclusief alles (benzine/eten/uitstapjes).
    In de zomervakantie hadden we de caravan van mijn ouders mee, dat scheelt heel erg in de kosten ;)

8. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,338
    302
    83
    In 2016 hebben wij 4 vakanties gehad/ nog in de planning staan.
    In de voorjaarsvakantie waren de kosten 600,- voor het huisje (6 personen), daar hebben we denk iets van 400,- opgemaakt. In juni zijn we naar het buitenland geweest voor 2 weken en de reiskosten voor ons gezin waren 1300,- (dochter was nog onder de 2, dus nog gratis). Daar hebben we denk ruim 1000.- opgemaakt. Deze 2 vakanties zijn door mijn ouders betaald (behalve dus hetgeen wat we daar opgemaakt hebben), dus officieel hebben we deze kosten niet uitgegeven.
    In oktober staat nog een weekje Center Parcs op de planning voor 450,- + hetgeen we daar uitgeven en in november gaan we nog een paar dagen naar Disney, qua verblijfkosten is dit € 490.- (ook hierbij kind gratis), plus nog wat we daar uitgeven.
    Qua vakantiekosten wat we dit jaar betaald hebben zullen we dus ongeveer rond de 3000,- zitten qua vakanties, maar dat is dus alleen hetgeen we zelf betaald hebben. Als we ook de kosten van de 2 vakanties meenemen die mijn ouders hebben betaald zouden we zo rond de 4500.- zitten, maar dan denk ik niet dat we zo vaak weg hadden gegaan als we nu in de planning hadden staan. En nu scheelt het natuurlijk ook veel dat we nog buiten de vakanties kunnen, als dochter straks leerplichtig is zullen de kosten ook een ander verhaal worden.

9. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Even denken hoor, ik kijk dan van aug 2015 tot aug 2016

Zomervakantie Augustus 2015 af moeten breken wegens overlijden.

November weekend Landal Coldenhoven
    December, met kerst welness huisje Landal Orveltermarke 8 dagen.
    Februari 5 dagen Disneyland hotel Cheyenne 5 dagen.
    April/Mei vakantie 2 weken Landal landgoed het Loo Welness Huisje.
    Juni weekend België naar Plopsaland met de camper
    Juni weekend Beerze Bulten met de camper
    Juli/augustus 3,5 week Zuid Frankrijk met de camper.
    Eind Augustus 1 weekend Landal Rabbit Hill met de camper.
    En aankomend weekend gaan we nog een weekend met de camper naar Landal Rabbit Hill.

Exacte kosten weet ik eigenlijk niet, ik gok rond de 5500 euro exclusief uit eten benzine, tol etc. (Exclusief afgebroken zomervakantie 2015)
    We pakken wel met regelmaat de camper om een (lang) weekend ff weg te gaan. Meestal gebeurt dat spontaan als het weer er goed uit ziet. Dan gaan we. Alle spullen van ons staan er gewoon in dus je bent zo weg wat boodschappen en kleding mee en hup gaan, heerlijk!

Ik krijg best wel eens de opmerking Goh gaan jullie alweer weg, jullie wonen zelf zo lekker. Maar we vinden het gewoon leuk, lekker extra genieten wanneer het kan samen met het gezin. En als we thuis zijn geniet ik daar ook van.
    Ik ben bewust thuisblijfmoeder en heb genoeg om handen ondanks dat de kids op school zitten, dus het voelt voor mij ook echt als vakantie als we weg zijn:D

Wij zijn trouwens met 5 personen, waarvan 3 kinderen in de leeftijd van 5, 13 en 18. De oudste van 18 gaat met zomervakanties niet meer mee, een kerstweek wel, weekendjes heel soms. Meestal met 4 personen dus.

10. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Wanneer je op vakantie gaataakt idd ook veel uit voor wat het kost. Ik zit helaas altijd aan de vakanties vast omdat ik in het onderwijs werk. Dan kost alles ongeveer het dubbele ;)

11. Dustin

Dustin Actief lid

Jun 4, 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    wij gaan 2 keer per jaar naar landal of centerparcs en nog een keer een nachtje weg met ons 2. bij elkaar zijn we gemiddeld 800 per jaar kwijt aan de vakanties.

volgend jaar zal het duurder worden want dan willen we in de zomervakantie naar zuid frankrijk met ons gezin.

12. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,486
    113
    dit jaar denk ik dat we tussen de 3000-5000 euro kwijt zijn. we zijn 2 weken in voorseizoen weggeweest (villa/auto/vliegreis griekenland) voor ca 3000 en nog een weekje eind augustus voor zo'n 1000 euro. verder hebben we inderdaad nog wat weekendjes weg gehad/in de planning.
    Voor ons zijn vakanties wel belangrijk, sommige mensen vinden het prima om in een basic camping te kamperen, en andere willen alle luxe, wij zitten er een beetje tussen in.
    We gaan nu vooral in Europa op vakantie, als de kleintjes wat groter zijn willen we weer rondtrekken over de hele wereld, dan zullen de kosten van de vakanties wel weer op lopen (vliegtickets enzo zijn altijd erg duur).

13. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Voor dat er kinderen waren ging ik regelmatig een week op stedentrip voor 100 a 150 euro.

Nu met 4 zijn wij dit jaar 500 incl reis kwijt voor een volle week centerparcs in het buitenland. En dat voelt voor mij best als luxe.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Als je een gezin met 2 kinderen bent kom je al snel aan hoge bedragen, zeker als ze leerplichtig zijn. Dan zit je én vast aan de vakanties, én kinderen moeten dan ook betalen voor bv. het vliegtuig. Alleen als je gaat kamperen of in Nederland blijft kan je het redelijk goedkoop houden.
    En veel mensen gebruiken hun vakantiegeld om op vakantie te gaan, dan kom je vaak al een heel eind.

15. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Tja, doe maar 5x €500,- voor een vliegvakantie in de zomervakantie binnen Europa. Dan zit je zo op €2500,-. Huur eens een stacaravan of ingerichte tent ergens in Zuid-Europa dan betaal je je ook scheel en dan ben je er nog niet eens, heb je geen eten/drinken en uitjes. Ik denk dat je geen idee hebt als ik het zo lees.

€1000,- voor 1 persoon (of daar onder blijven), tja dat lijkt mij ook niet heel ingewikkeld inderdaad. Maar als je dus met 5 personen bent dan tikt dat lekker door ;)

16. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik denk dat wij in verhouding ook best wel veel uitgeven. Ik denk 10% van ons netto jaarinkomen gaat naar vakantie. We zouden ook ee. Groter huis kunnen nemen. Maar ik vindt vakantie gewoon heel fijn en geef er dus graag wat aan uit.

17. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

May 27, 2014
    1,225
    650
    113
    Dit jaar een weekendje weg in juni, was 100 euro. Een weekendje weg in augustus was 120 euro. De 'grote' vakantie is over 2 weken, dan gaan we 3 weken naar Frankrijk. In een huisje van vrienden, dus gratis. Benzine/tol zullen we 300 euro aan kwijt zijn. Eind van het jaar doen we nog een weekendje weg en dat was het :)

Overigens hebben we een abonnement op de Efteling en zijn we daar veel te vinden, voelt ook lekker als dagje uit.

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,716
    113
    Vorig jaar en dit jaar:

Mei 2015: kort weekje Engeland. Bij elkaar denk ik 600 euro.
    Zomer 2015: twee keer een midweek met vriendinnen/familie: 300+500 in het hoogseizoen (ruim gerekend)
    Januari 2016: week huisje in Duitsland, ongeveer 500 euro
    Zomer 2016: familiebezoek buiten Europa. 1000 euro vliegtickets met zn vieren (geboekt in februari en geselecteerd op prijs), van het totale budget is veel opgegaan aan het groots vieren van de kinderverjaardag en spullen voor hier in Nederland. In drie weken met zn vieren denk ik zo'n 1300 euro ter plaatse uitgegeven aan binnenlandse reizen, taxi, eten, uitjes etc.

Dus vorig jaar ongeveer 1400, dit jaar ongeveer 2800 euro. Inclusief eten, drinken, benzine etc.

19. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Schat 7000 euro.

In het voorjaar een week naar CP geweest incl ontbijtbuffet. Hebben twee keer zelf gekookt en de rest gehaald of daar gegeten. Honden een week in het pension.

Zomervakantie bijna 3 weken naar Kroatië.

Maar verkijk je niet. Camping, benzine (3000 km in totaal) tol, vignetten, 2 honden die 3 weken in een pension moeten, 3 overnachtingen op de heen en terugreis, plus wat je daar nog uitgeeft. We hebben vaak uit gegeten of eten gehaald.

dit jaar staat er een midweek CP geboekt in januari, willen we in de meivakantie een weekje weg en in de zomer weer 3 weken.

20. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Heb het dit jaar trouwens van de Kroatië vakantie bijgehouden

Camping 2900
    Uitgaven reis (tanken, eten en drinken, tol en vignetten) 562
    Honden in het pension 445
    3 Hotelovernachtingen 532
    Uitgaven op de camping zelf 1270