Hallo, Ik ben aan het afbouwen van bv naar fv. Nu elke keer als mijn zoontje de fv heeft gehad komt hij al weer heel snel dat hij honger heeft. Terwel als hij bv krijgt hij wel gewoon de volle 3 uur volhoudt. Hij krijgt van de bv 140 cc binnen. en nu heb ik vanavond hem 150 cc fv gegeven en toen kwam hij weer eerder. Het moet toch zo zijn dat bv en fv even veel verzadige? of ligt het aan het merk voeding wat je geeft. Hij krijgt nu Etos standaard 1. Herkend iemand dit?
hoe weet je dat hij van de bv 140cc binnen krijgt?? naar mijn mening is dit niet te meten... verder hoeft het niet even veel te verzadige. hoe oud is je kindje? mag hij misschien meer krijgen anders even overleggen met het cb (niet dat die het altijd goed hebben hoor)
Hij doet denk ik 15 min over zijn flesje. dat is toch normaal? Hij krijgt het uit een difrax fles en daar zit dan de kleinste maat speen aan. Ik kolf mijn borstvoeding af daarom weet ik hoeveel hij krijgt. Maar ik vind het raar dat hij met mijn borstvoeding lang kan volhouden dan met de flesvoeding. Maar ik ga het cb wel ff bellen, misschien weten hun antwoord...
komt hij ook sneller als je bijb bv in de fles geeft? Anders als dat ook zo is, ligt het niet aan de voeding, maar aan de zuigbehoefte!
Kolf je altijd? Het kan zijn dat je kind eerder komt omdat hij 'iets mist' als hij kv krijgt. Misschien helpt het om het tempo van afbouwen wat lager te nemen, en voorlopig nog even wat meer moedermelk te geven. Het kan zijn dat jij een vrij vet soort melk maakt (elke vrouw maakt andere melk), waardoor hij inderdaad langer tevreden is. Daarnaast bevat moedermelk ook stoffen die slaapbevordernd zijn, o.à. Rusthormonen, en die zitten natuurlijk niet in kv. Ik zou even wat meer bv geven, en een echt rustig afbouwsvhema pakken, iets van een dag of tien (of meer) per voeding die je afbouwt.
Ik kolf altijd, alle voeding krijgt hij via een fles. Ik ben donderdag begonnen met afbouwen. Nu krijgt hij om 5uur een flesje met kv. Dus ik ben pas 4 dagen bezig maar het vult niet. Ik heb de cb gebeld en word vanmiddag terug gebeld dus ben benieuwd wat hun zeggen.
Ik heb van een lactatiekundige begrepen dat kindjes meestal met minder cc borstvoeding tevreden zijn dan met kunstvoeding. Dus dan zou het inderdaad kloppen wat jij zegt. Hoeveel weegt je zoontje en hoeveel cc krijgt hij per dag? Richtlijn is 150 cc per kilo lichaamsgewicht, maar het kan dus best zo zijn dat je met borstvoeding uit de fles niet zoveel geeft terwijl hij dat met kunstvoeding wel nodig heeft.
Het cb gaf aan dat ik dan maar de voeding voor hongerige baby's moest gaan proberen dus dat ga ik nu uittesten.
Niet zo'n goed advies, dat maakt de overgang naar kv voor je kind zwaateer. Heb je mijn tip van fles half/half al geprobeerd?
Ik ben even mee aan het lezen want ook ik heb hetzelfde probleem. Ben begonnen met afbouwen nu mijn zoontje 3mnd is.Hij is n flinke baby,65cm en al 8kilo!Ik heb volgens my dus vette melk. Als ik m gekolfde melk geef drinkt hij meestal rond 160cc. Nu drinkt hij bij kv makkelijk 200,de richtlijn voor zijn gewicht.Hij is dan wel tevreden maar komt eerder voor zijn voeding erna,die van 23u. Maar het ergste is dat hij nu ineens niet meer doorslaapt (voorheen sliep hij dan tot 7.00) maar Gister om 3.00 en vannacht om 4.00 echt ontroostbaar is en duidelijk honger heeft. Ik wil echt verder met afbouwen want moet over n week 5dagen weg voor mn werk en we hebben alleen voldoende gekolfd voor de avond en ochtendvoeding. Wat nu?
Om eerlijk te zijn, ik zou dan niet verder gaan met afbouwen, maar alleen in die week dat je weg bent aanvullen met kv. Je weet toch dat je de eerste zes maanden na een bevalling dit soort dingen voor je werk wettelijk gezien niet hoeft te doen? (staat los van bv)