Hoeveel geef je uit aan boodschappen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Roze78, 28 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik ben per week, incl. luiers, kattenspullen, 150 Euro kwijt. Doe voor ong. 90 Euro boodschappen bij AH.
    De rest is dierenwinkel,bakker,slager,Kruidvat.

2. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Nou er zat een jongetje bij mij in de klas en als zij vlees aten dan was dat frikandellen uit de jus, voor de rest macaroni gemaakt met ketchup (niets mis mee) maar daar aten ze de hele week van...
    Zelfde met andere kostjes en drinken aanmaaklimonade, nou dan kom je aardig in de buurt van erg weinig in de maand kwijt zijn..

Maar zoals ik al zei het is ieder voor zich maar sta er soms gewoon versteld van..

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja ik wil het ook wel kunnen, maar ik weet al dat ik te hoge eisen stel aan mijn voeding en dat van mijn dieren. Mijn katten krijgen Royal Canin en hoe ik het ook probeer, C1000 brokken gaan er echt niet in. Als ik het meng laten ze het gewoon staan. Dus dat is al 50 euro in de maand aan kattenvoer. Dan nog mijn andere dieren.

Ik loop wel alle supermarkten af. Jumbo, AH, C1000 en Aldi, ik kom bij ieder supermarkt wel eens in de week. Meeste boodschappen doe ik bij C1000 en de Aldi.

Zonder kattenvoer en verzorgingsproducten kom ik niet onder de 400 per maand. Daar komt dan nog voer, luiers, e.d. bij.

4. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    ik geloof er helemaal niks van.
    ik ben een vrouwke van 47 kg maar IK alleen(zonder man die eet ook een paar keer /dag en veel) kan niet leven van 50 euro/maand.en ik zorg voor mijn geld ook.
    on-mo-ge-lijk.
    of heeft ze vergeten te melden dat ze 6 keer/week bij ouders/schoonouders eten!

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

het is natuurlijk wel fijn dat JIJ dat niet kunt en onmogelijk dat woord bestaat bij mij namelijk niet, is het er misschien niet bij je opgekomen dat sommige mensen wel MOETEN omdat ze of te weinig inkomen hebben verzin een reden het kan altijd, nu dat mijn partner is overleden leef ik sindsdien met mijn 5 kinderen van een inkomen van 600 euro netto hoe moet ik daar in hemelsnaam dan meer boodschappen van doen mag jij samen met mij boodschappen komen doen, dus aub een reactie is goed maar ga mensen niet neerzetten als leugenaars of iets want sommige moeten wel ik moet wel heb even geen andere keuze dus dan word er alleen het aller aller belangrijkste gehaald en meer niet dan red je het wel hoor weet je waarom je zult wel moeten

groetjes nathalie

6. Linda27

Linda27 Actief lid

29 mei 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    lol ik bedoel ook 50-70 euro in de week ipv in de maand.

Ik denk dat ik kilo's magerder zou zijn als ik daar een maand mee moet doen haha

dus srry voor het verkeerde typen :p

7. Gewoon Mama

23 feb 2008
    78
    0
    0
    Ik geef ong 70 euro per week uit met 2 kids.
    1 van 1 en 1 van 2.
    Ik haal het meeste bij de lidl en we eten veel gehakt, kipfilet enz enz.
    Ik ga 1x grote boodschappen doen en 1x kleine.
    Ik haal alleen de dingen die op mijn briefje staan.

8. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    das ook niet de bedoeling dat mensen zich aangevallen voelen of dat ze worden aangevallen....

Maar als mensen er neer zetten 50 euro in de maand klinkt dat gewoon heel ongelooflijk voor vele... en dan bedenken zij van zullen ze dan elders eten of hoe dan ze dat! Je hebt er gewoon meer info over nodig waarom 50 euro want ik vraag me dus ook af hoe kan dat en hoe doen ze dat.
    Dat mensen moeten rondkomen van een laag bedrag kiezen zij zelf ook niet voor en zij zitten niet in de luxe positie met een keuze waar ze op kunnen bezuinigen ze moeten overal op bezuinigen En ik heb daar iig RESPECT voor!
    Dus laten we elkaar gewoon in elkaars waarde houden.

9. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Als ik simpel eten haal, lees: aardappelen, groente, vlees, brood, beleg, melk, sapje, snoepje (tsja je hebt kids)...
    Kom ik toch i.i.g al zeker op 12 euro of meer. (per dag) en dan heb je nog geeneens je wasmiddelen en douche/verzorgingsproducten, luiers, billendoekjes etc.
    Hoe kan je dan voor 70 of 80 euro per week je boodschappen doen?

Ik heb een (stief)zoon van 15, een dochter van bijna 6 en een zoontje van 1, oh ja en natuurlijk mijn man nog haha.
    En alle mannelijk vormen daarvan zijn vreetzakken :)

Echt, ik wil het heel graag weten!

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik heb eigenlijk geen idee wat ik aan boodschappen uitgeef. Hier wordt gewoon gehaald waar we zin in hebben en wat we nodig hebben. Er wordt niet opgelet wat we kwijt zijn.
    Ik weet wel dat het teveel is en dat het veel minder kan. Wil zelf ook beter gaan opletten met boodschappen doen en dingen doen zoals brood invriezen en telkens paar sneetjes ontdooien (als ik dat niet doe dan gooi ik telkens bijna een half brood weg!).

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij eten ook vaak wat biologisch, dat is ook iets duurder dan gewoon boodschappen doen.

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ga bij lidl en vind aldi even duur als de c1000 haha

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

@mamak... .ik haal nooit op de markt. (weet eigenlijk niet waarom niet?) Maar het lijkt mij :oops: Weet niet hoe lang het duurt voordat het bedorven is.

14. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Rond de 90 euro

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij doen voor max 50 euro in de week boodschappen daar zit alles in ook voor de dierentuin hier ;) nu doe ik wel de boodschappen in duitsland dus dat scheeld enorm.ik heb ook periodes gehad dat ik 200 per week uit gaf alleen aan boodschappen.en toen heb ik voor de gein eens boodschappen gedaan in duitsland daar ben ik toen van geschrokken wat scheelde dat veel zeg.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ga nooit naar de markt, niet omdat ik niet wil, maar de markt is op donderdagmiddag en dan werk ik.

17. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Duitsland..... ja dat heb ik ook wel eens gedaan, hihi net de Macro :) inslaaaaaaaaaaaaan haha

18. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    sinds het vorige topic hierover ben ik ook gaan bezuinigen ;)
    nu pin ik 1x in de week 100 euro en daar moeten we het van doen en moet zeggen dat het me steeds makkelijker af gaat om prijsbewust te zijn.
    Meeste dingen haal ik bij Lidl en wat ze daar niet hebben haal ik bij de Mcd.
    wij zijn met 2 volwassenen en 1 kind, dat gelukkig alles nog maar snachts luierbroekjes draagt, scheelt ook een hoop geld.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mcd? Dat is bij ons de McDonalds, maar dat zal je wel niet bedoelen.

20. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    hihihi dat las ik er ook uit.. en toen dacht ik nee dat bedoeld ze niet en toen dacht ik uhhm mcdrive dan hihi
    Weet ook niet wat de mcd is

Deel Deze Pagina