Ten eerste zijn wij geen vreetzakken hier, we eten onze warme maaltijden ontbijt en lunch maar verder niets.Hooguit een biscuit of eierkoek enz.Cake bak ik zelf. De kids krijgen altijd vers fruit dus geen potjes hier.Warm eten wat over is vries ik in tot zoverre dit kan.Ook drinken wij geen frisdrank of sapjes maar water en mijn man drinkt alleen chocomel enz.Wel af en toe een biertje.De kids krijgen vrijwel geen snoep enz.Ze zijn dolgelukkig met een baje rozijnen (zak vol voor 40 cent) en daar doe ik een week mee. Groente haal ik bij Lidl en kijk wat er in de aanbieding is. Daarbij komt dat een kind van 15 en 6 veel meer eet dan een kind van 2 en net 1. Tjah verder maak ik zondagavond een briefje voor de hele week en kijk online welke supermarkten welke aanbiedingen heeft.
Niemand die feiten (dus echt een soort van lijstje) voor me heeft? En is Duitsland echt zo goedkoop dan? Wat is daar dan zo goedkoop? Alles of bepaalde dingen?
ik heel eigenlijk alles in duitsland.ik kom ook overal daar net waar ik zin in het kaufland,famila,penny,rewe,plus,spar eigenlijk overal. als ik de zelfde boodschappen hier zou halen dan heb ik lang niet zoveel keus en ben ik het dubbele kwijt
ongeveer 325 per maand, inclusief alles. ga altijd naar de super de boer of de a.h en we zijn met z'n 3tjes
Lijstje? Als je kijkt in het topic 'bezuinigingstips' vindt je wel tips om goedkoper te eten, zoals seizoensgroenten kopen of sites met lekkere dus goedkope recepten... Of bedoel je iets anders?
1. Ik woon in Duitsland dus niks ouders of schoonouders in de buurt. 2. In mijn omgeving alleen maar discounters en 1 'duurdere' supermarkt. 3. grotere verpakkingen. Ik koop voor een maand rijst en tis niet eens duur. Vlees ook. Kun je invriezen. Scheelt echt hier. 4. Wij zijn nog maar met z'n 2-en (nog maar een maandje) 5. Ik reken verzorgingsproducten er niet bij. Met verzorgingsproducten zit ik ook wel aan 200 euro per maand.
Ik ben sinds kort lid van de msn groep de Lowbudget keuken. Dit is een voorbeeld lijstje van daar. Voor 4 personen voor maximaal 25 euro ma-zo eten. : Melk Uien Eieren Bietjes Tomaten Stokbrood Aardappelen 150 gr. salami 4 komkommers Bouillonblokjes 44 gr. koolvisfilets 250 gr. soepgroente 2 kroppen ijsbergsla Macaroni 700 gr. gehakt 300 gr. geraspte kaas 150 gr. boterhamworst 2 kleine blikjes tomatenpuree 2 blikken witte bonen in tomatensaus. Ik vind het echt een leuke site. Veel tips en trucs en goede recepten.
nou ik zweer dus ook bij de low budget keuken. ik geef nu per week 75 euro uit inclusief luiers voor mijn tweeling. wij zijn thuis nu met 2 volwassenen en een kind van 7 en de tweeling van 16 maanden, daar hebben we in de weekenden 3 pubers bij. en soms hou ik zelfs daar nog van over. mede door de goede tips van de low budget keuken....
We doen boodschappen bij de C1000. Hebben 300 euro per maand boodschappen geld. De pampers en billendoekjes komen hier nog over heen en 100 euro aan carnibest voor de honden.
Wij geven wel 100 a 150 euro uit per week, inclusief alle babyspullen (voeding, luiers) die we nodig hebben.
@Loeki, ik koop ook als het even kan Biologisch( lukt niet altijd, helaas) Die budget-keuken is een goede tip, ik ga daar eens kijken.
Ik geef ongeveer 80 euro in de week uit aan boodschappen en dan daarnaast voor nana ook nog eens 20 tot 30 euro aan luiers en voeding. Ligt eraan.Koop namelijk meestal pampers in de aanbieding 3 halen 2 betalen.
Wij proberen voor rond de 75 Euro aan boodschappen te doen. dit is incl alles, behalve diervoeder, dat kopen wij groot in per 2 maanden. Ik vindt dit voor 2 personen teveel maar mijn man is een hele grote eter en heeft dat ook nodig om op gewicht te blijven. Als alles weer rustig is bij ons ga ik ook weer vaker naar de markt voor groente en fruit dit kan toch wel veel schelen. Wat is het www. adres van de budget keuken kan ik daar eens kijken. Voor de dames is DE waar akn je daar goedkoop kattenbenodigdheden kopen ik vindt dat tot nu toe duurder als in NL?
Wij altijd zo rond de 100/130 euro per week... Erg veel vind ik het zelf, maar wij kopen eigenlijk alles wat we lekker vinden (wij zijn echt 2 snoepkonten!)
véél te veel... minstens 100 euro per week en dat is EXclusief luiers, zwitsaldoekjes, kattengrid, kattenvoer en wasmiddel.... we komen ook nogal eens erg ruim boven de 100 euro uit, ik vind het eigenlijk belachelijk maar vind het niet makkelijk om te besparen. we kunnen best minder snoepen, maar ik vind dat de gewone dingen ook wel erg duur zijn geworden. ik hou van melk, en koop altijd de 1,5L pakken van friese vlag, omdat ik goedkope houdbare melk echt niet lekker vind. ik probeer ook wel de lekkere dingen van het huismerk enzo uit, en als het bevalt dan kopen we dat in t vervolg maar veel dinge van de aldi vind ik niet lekker, vooral koekjes en chips enzo vind ik niet lekker van daar. andere dingen zijn er weer héérlijk, zoals de apfelstrudel van de aldi... jummie!
hihi... neej dan zou ik het niet redden van die 100 euro Mcd is gewoon een supermarkt, ligt qua prijs een beetje gelijk als edah/emté/c1000 Ik ga zelf liever naar Bas van der Heiden, maar omdat de Mcd hier naast de lidl zit is het makkelijker om de rest daar te halen