Hoeveel geef je uit aan boodschappen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Roze78, 28 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Zelf maken anders is het idd een duur grapje

2. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Dat is niet duur zoveel van de markt voor 16,- was je dan laat op de dag?

Ons boodschappenlijstje deze week:

Krat amstel + statiegeld
    Bananen
    Fijn volkoren brood (lagen nog 2 in de vriezer)
    2 pakken volkoren crackers
    paper keukenrollen
    verse hamburgers 2st
    stroopwafels
    huismerk naturel chips
    pot sperziebonen
    sate schnitzel 2st
    melkan demi creme fraiche
    pot doperwt/wortel
    pot worteltjes
    zak witte bolletjes
    oranje koek stukjes
    appelkoeken
    5 luxe witte bollen
    dubbelfris
    dubbelfris
    2 pakken melk
    5 elstar appels
    honig tomatensoep
    kartelchips paprika
    knorr jus met uitjes
    italiaanse roerbak groente
    1 granny smith (voor in gerecht)
    aardappel schijfjes vers
    spaghettie
    1 fles cola light
    5kg aardappels
    doos scharreleieren 6st
    tros bananen
    -9.75 emballage

= 38,87

het 1 en ander kan nog goedkoper maar heb het zelf niet gehaald deze week.

Hebben uiteraard het 1 en ander nog in de voorraad kast en diepvries...

Uiteraard

3. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Nee, niet specifiek laat op de markt.. Wij gaan hier altijd naar de Haagse markt en daar is bijna alles een euro... echt super goedkoop.. en een gezin kan hier de hele week van eten..

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Dit was ons Hoogvliet lijstje

- tagliatelle
    - saladmix
    - m & m pinda
    - mini lion's
    - milka tablet caramel

- haribo spekjes
    - siroop
    - 2 chocomelk
    - 1,5 liter melk
    - creme fraiche
    - 2 yoghurts (kleintjes)
    - diamant frituurvet
    - jonge kaas
    - geraspte kaas
    - 6 blikjes tom puree
    - tasty tom tomaten (mjammie)
    - 2 pakken coolbest jus d'orange
    - 1 pita broodjes
    - 1 brood
    - knorr kip madras pakket
    - scheerschuim
    - deo voor de man
    - toiletpapier
    - keukenpapier
    - 4 pakjes glorix doekjes (ik weet het, dure uitgave maar ik ben helaas te lui om elke keer een sopje te maken... en zo weet ik gelijk dat mijn tafel hygienisch schoon is , hihii + we gebruiken ong 1 pakje per week maar.. was nu in aanbieding)
    - 1 gloeilamp

En dat alles voooooooooor... 42,25 euro :)D)

Je kan overigens aan de voorraad chocolade wel zien dat er hier in huis iemand zwanger is .. hihiii

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij zijn met friet halen echt goedkopen uit dan zelf bakken. Meestal bakken we alleen voor 2 man frietjes. De kosten van het vet alleen zijn al hoger dat frietjes halen.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij eten eigenlijk nooit patat. Maar vorig jaar hebben we een keer gehaald. Dan voor 5 euro een grote zak voor 4 volwassenen.

Ik ga straks als ik niet meer werk op dinsdag/vrijdag ook naar de markt. Eens kijken of ik dan goedkoper uit ben.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Raspatat is hier 1 euro pp.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja hier ook volgens mij

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    wij doen het eigenlijk beide.. wel eens zelf bakken maar ook wel eens halen...
    Als we bakken nemen we altijd wedges van lidl.. die zijn heeeeeeeeel lekker

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wedges doe ik in de oven. ;) beter voor de lijn.

Frituurvet is duur vind ik en na 5x moet je het eigenlijk vervangen. Dat komt bij ons op 2 euro per keer en dan nog de friet en de kosten van een pan.

11. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij eten elke vrijdag patat de frituurvet hoeft bij ons niet na 5x vervangen te worden maar kunnen er langer mee doen.
    Wij waren bij de snackbar altijd rond de 15 euro kwijt voor 2 personen en soms nog wel meer...
    Dit is voor ons veel voordeliger.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    15 euro voor 2 personen :confused: wat eet je dan allemaal ?

13. Li manu

Li manu Lid

30 sep 2008
    92
    0
    0
    ik let er meestal niet echt op

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Als wij naar de snackbar gaan dan zijn we meestal ook zoiets kwijt, je wilt niet weten wat mijn man allemaal naar binnen stouwt!

Ik meestal een frikandel en een kaassoufflé.

Hij een kaassoufflé, frikandel, mexicano pindasaus, broodje hamburger en nog patat met mayo voor 2. Dan zit je snel op die 15 euro.

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij doen voor ongeveer € 70,00 boodschappen per week, met z'n tweeen. Incl. wasmiddel/schoonmaakmiddel etc. Bij d Jumbo en we letten eigenlijk niet echt op wat we uitgeven wat dat betreft.

Daar komen nog sigaretten bij voor 2 personen en spullen voor de hond, kat en hamster ;). Maar dat 'rookgeld' valt dalijk weg als ik in verwachting mag raken :D

16. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0

ja nou waarom ben je zo verbaasd, 2 keer 1 grote frieten, 1 of 2 kipcorns, mayo, uitjes, 2 colatjes of een koffie, een pindasaus of misschien een half hantje naast de frieten ben je al 15 euro kwijt.
    lijkt me niet veel voor 2 volwassene, sowieso als ik frieten eet heb ik na 1.30 uur weer honger...heeft nul voedingswaarde, alleen vet.
    en het is helemaal niet waar dat halen goedkoper is dan zelf bakken, 5 euro ong vet, 1 euro ongeweer 1 zak frieten van 1 kilo, je gebruikt dat vet minstens 5 keer....nou...veel goedkoper anderz zouden de frietkoten helemaal geen zaken meer doen.

17. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ik lees hier mee en vind het vooral weer een extra stimulans om weer eens bewuster boodschappen te halen...altijd net uit komen eind van de maand en dan tóch niet bedenken dat we gewoon niet drie eker per week bodoschappen moeten doen.

thnxx voor al jullie tips

Ik l;as trouwens ook een mama die t met dr 5 kindjes moet doen van 50 / 70 euro per maand?
    \Dat vind ik echt shocking..belachelijk toch, dat de een zo makkelijk 700 euro per maand uitgeeft terwijl de ander het met zo'n 630 euro minder moet doen. Lijkt me erg moeilijk te verkroppen. Succes voor de mama's die het op die manier moeten doen, ik vind het rot voor jullie..for what it's worth

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik heb nog nooit 15 euro aan snacks voor 2 personen uitgegeven, zelfs niet bij de McD's. Wij halen voor 2 of 3 euro friet, gooien zelf een kip in de oven voor misschien 5 euro en dan appelmoes of sla er bij, daar eten we dan met z'n drieën van.

Toen onze frietpan te smerig werd om aan te pakken hebben we hem er definitief uit gegooid en er komt er geen meer in als het aan mij ligt.

19. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    ja, nou ok, maar als je in de frietkot eet dan is 15 euro voor 2 volwassene echt niet veel, ik bedoel, ik eet veel want sowieso heb ik na 2 uur weer honger.
    je haalt alleen de frieten, maar ook de frieten , 1 zak frieten is al 4 euro of zoiets, ik weet niet bij ons verkopen ze geen zaken friet voor 2 euro? zonder niks erbij?minimum 4 euro heeft mij man een paar keer gehaald :-s(weet niet precies wij eten zeldzaam frieten).

maargoed...ik eet sowieso heel zeldzaam zoiets, frikandel, kroket etc nooit, begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niet dat 15 euro geen geld is, is veel maar deze zijn nu eenmaal de prijzen...
    natuurlijk zelf thuis de kip bereiden, de frieten is veel goedkoper en lekkerder ook...
    ;)

20. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Wij hebben vandaag nog patat gegeten (slecht he?)
    Wij hadden allebei een menu..
    Hubby menu vega kroket + patat + rauwkost
    Ik menu kaassoufle + patat + rauwkost..
    Bakje joppiesaus erbij en een milkshake voor mij..

Totaal 13 euro.. dus ja, duur wel.. lekker.. absoluut :D

Deel Deze Pagina